Lapsi koronassa ja tosi kipeä :(
Ihan sääliksi käy. Kakkosluokkalaisen rokotusaika olisi ollut huomenna, mutta omikron päätti toisin. Pikkuflunssan sijaan lapselle napsahti koko potti: ripulia, oksentelua, päänsärkyä, yskää ja kuumetta. Viimeksi olen nähnyt muksun näin kipeänä influenssan aikaan. Ja joo, on ihan perusterve tapaus.
Onko muita, joiden lapset on sairastaneet koronan vaikeammin?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jotenkin uusi juttu, että lapsetkin voivat olla kipeänä? Minä ainakin olin lapsena viikkokausia sairaana yhteen kyytiin. Oli keuhkokuumeesta lähtien kaikenlaista, eikä siinä ollut kenenkään mielestä mitään erikoista. Miksi nykyisin se on niin sensaatiomaista, jos lapsella on jotakin vaivaa?
Miksi vähättelet? Sairauksilla on eroa ja korona on yleisvaarallinen tauti myös lapsille. Ei voi verrata ns tyypilliseen keuhkokuumeeseen, mitä on aina sairastettu. Koronan aiheuttamat vakavat oireet keuhkokuumeineen on jotain muuta pahimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jotenkin uusi juttu, että lapsetkin voivat olla kipeänä? Minä ainakin olin lapsena viikkokausia sairaana yhteen kyytiin. Oli keuhkokuumeesta lähtien kaikenlaista, eikä siinä ollut kenenkään mielestä mitään erikoista. Miksi nykyisin se on niin sensaatiomaista, jos lapsella on jotakin vaivaa?
Miksi vähättelet? Sairauksilla on eroa ja korona on yleisvaarallinen tauti myös lapsille. Ei voi verrata ns tyypilliseen keuhkokuumeeseen, mitä on aina sairastettu. Koronan aiheuttamat vakavat oireet keuhkokuumeineen on jotain muuta pahimmillaan.
Kyllä kunnon keuhkokuume vie lapsia sairaalaan ja on vienyt vuosikymmeniä. Koronan pelko on hulluuden alku.
Tarpeeksi vain särkylääkkeitä ja pitää suolan saannista huolen ja nesteytyksestä jos oksentelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kunnon keuhkokuume vie lapsia sairaalaan ja on vienyt vuosikymmeniä. Koronan pelko on hulluuden alku.
Koronaan liittyy myös keuhkojen lisäksi, aivojen, sydämen ja hermoston vauriot. Ja voi kehittyä Long covid jopa loppuelämäksi. Siksi on vaarallinen.