Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kyllä loukkaannuin :( Ystäväni, tyttölapsen äiti, tokaisi... OV

Vierailija
21.09.2006 |

..kuullessaan odottavansa poikaa: " Mä olen niin pettynyt. Oisin niin halunnut toisen tytön, ei poikien kanssa ole yhtä hauskaa. Pojat on niin..poikia?"

Mulla on kaksi poikaa. Olen haaveillut myös tytöstä, mutta en voi enää saada lapsia. Mua loukkasi tuo ystävän kommentti ihan hirveesti, oonko liian herkkis. Siis ystäväni mielestä mun pojat ei ole ihania, vaan poikia :(

Voi juma että surettaa. Toivon sydämeni pohjasta, että ystäväni saa tyttölapsen ultran arviosta huolimatta, sillä pelkään ettei hän rakasta poikaansa. Eikö naisille olekaan ihanne, että saisi sekä tytön että pojan, terveet sellaiset?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä varmaan se, et poikalapset ovat monelle naiselle arvottomampia kuin tytöt? siis se huonompi vaihtoehto.

mä ymmärrän apn pointin. mäkin oisin loukkaantunut. ysävän repliikki tarkoittaa, ettei hän arvosta poikaäitiyttä.

Vierailija
22/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi ei tiedä, millaista pojan kanssa on elää ennen kuin hän pojan saa. Hänelle voi olla kova pala kuulla odottavansa poikaa, jos ja kun hän on toivonut kovasti tyttöä. Ymmärrän hänen tunteensa. Itsekin olisi ensin hukassa sellaisen uutisen kanssa.

En usko, että ystäväsi tarkoitti arvostella sinun poikiasi tai muutenkaan pahoittaa mieltäsi. Kunhan purki pettymystään sanoiksi, eikä ajatellut, että sinulla on poikia. Kyllä hänen mielensä sitten muuttuu, kun hän elää oman poikansa kanssa. Sitten ei enää tuollaisia kommentteja tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole veljeä eikä serkuissakaan ole minun ikäisiäni tai nuorempia poikia, meidän kylälläkin kaikki ikäiseni olivat tyttöjä.

Mutta aivan ihanan pojan sain, ymmärrän miesten maailmaakin paljon paremmin tämän ihanan pikkumiehen ansiosta.:)

Vierailija
24/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ymmärrä miksi tuomitset minut itsekeskeiseksi tämän jutun perusteella? Minulle ystävieni lapset ovat rakkaita, olen heidät tunteneet vauvoista saakka ja kyllä niihin kuule kiintyy. Mielestäni ei ole itsekästä välittää muistakin kuin omista lapsista?

AP

Vierailija
25/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sun mielestä on jotenkin " huonoa" jos on vain poikalapsia? MIKSI? Mä en ikinä ennen ole ajatellut jääväni jostain paitsi, vaikkei meillä olekaan kuin kaksi poikaa. Tytöstä kyllä haaveillut olen, mutta ei se nyt koko elämääni pilaa, vaikken sitä saakaan. Pojat antavat vanhemmilleen aivan varmasti yhtä paljon rakkautta ja iloa kuin tytötkin?

Nyt on tosi huono olo. Siis mua katsotaan säälien, koska mulla on " vain" terveet pojat, niinkö?

AP

Vierailija
26/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän hän nyt vaan ihan itseään siinä ajatellut omasta lapsestaan puhuessaan. Voi jessus.

Vierailija
27/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelet ap:n ajattelevan sinua ja poikiasi tässä asiassa. Ei kuule varmana ajattele mitään erityistä lapsistasi ja siksi sinun minä-ja-minun-lapseni-liittyvät-kaikkeen -ajattelusi tuntui minusta itsekeskeiseltä.

-2-

Vierailija
28/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä lähtisi arvostelemaan tai arvottamaan muita ihmisiä heidän jälkikasvunsa sukupuolen mukaan, siis että heillä olisi " vain" tyttöjä tai " vain" poikia!

Oon harmissani sun puolesta, ap. Et ole herkkis etkä itsekäs, vaan ihan tavallinen lapsiansa puolustava äiti!

Vierailija
29/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vain ilmaisi oman mieltymyksensä, jollaisia on varmaan kaikilla. Jos hän pojan saa, hän rakastaa sitä yli kaiken kuitenkin.

Vierailija
30/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tyttöä en enää saisikaan ikinä. ja minun pojat ei edes ole molemmat terveitä ja silti niistä nautitaan täysin rinnoin.

Vierailija:

siis sun mielestä on jotenkin " huonoa" jos on vain poikalapsia? MIKSI? Mä en ikinä ennen ole ajatellut jääväni jostain paitsi, vaikkei meillä olekaan kuin kaksi poikaa. Tytöstä kyllä haaveillut olen, mutta ei se nyt koko elämääni pilaa, vaikken sitä saakaan. Pojat antavat vanhemmilleen aivan varmasti yhtä paljon rakkautta ja iloa kuin tytötkin?

Nyt on tosi huono olo. Siis mua katsotaan säälien, koska mulla on " vain" terveet pojat, niinkö?

AP

Vierailija
31/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan se mielipide muuttaa, kun asiaa saa hautoa ja purkaa mieltään muille. Ei se tosiaan tarkoita, että jotenkin arvostaisi vähemmän esim. poikalasten äitejä tms. Sehän on tosi kaukaa haettu.

Usein vain on vaikeaa kuvitella synnyttävänsä toista sukupuolta, jota on jo synnyttänyt. Tuskin ystäväsi sinua mitenkään moitti tai väheksyi sinun lapsiasi.

Vierailija
32/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

AP

Olet todella outo tapaus. Eihän nuo jutut ole kuin OMIA lapsitoiveita koskevia! Joku tykkää pojista, toinen haluaa molempia yhden, kolmas haluaa viisi poikaa ja seitsemän tyttöä.

MITÄ VÄLIÄ?????

Ei sinua säälitä eikä poikiasi inhota, koska nuo TUNTEET EIVÄT MITENKÄÄN LIITY SINUUN, VAAN KUNKIN HAAVEISIIN OMASTA PERHEESTÄÄN JA OMISTA LAPSISTAAN.

Vierailija
33/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun toinen syntyi, niin tajusin kuinka onnekas olen, että saan olla myös tytön äiti. Olen onnellinen, että minulla on kaksi tervettä, rakasta lasta, mutta koen saaneeni ekstraa siinä, että minulla on tyttö ja poika. Siskollani on kolme poikaa ja hän aina sanoo, että ei osaisi kuvitella olevansa tytön äiti.

Ymmärrän ystäväsi tunteita, mutta pidän häntä huonokäytöksisenä ja kapeakatseisena! Älä välitä! Ole onnellinen lapsistasi!

Vierailija
34/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin milläkin verukkeella tai pohjustustarinalla avataan keskustelu ja sit aletaan jaagaan tätä samaasamaasamaa.... Se on terapian paikka jos noin pahasti kärsii omien lastensa sukupuolesta!!! (Jos et kärsis, niin et ehkä olisi niin kärkäs loukkaantumaan muiden kommenteista - saati sitten jauhamaan ongelmiasi täällä viikosta toiseen)

(ja joo, ei tarvii vastata että ' tämä on ensimmäinen aloitukseni aiheesta' )

Vierailija
35/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että ystävän puheet unohtuu, kun se poika tulee ja huomaa sen yhtä rakkaaksi.

Vierailija
36/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luulin odottavani poikaa ja sainkin ihanan tytön. Toisesta odotan tyttöä, koska olen sillä jo harjoitellut ja poika tuntuisi nyt yhtä pelottavalta kuin eka lapsi tuntui muutenkin. En osaa kuvitella itseäni pojan äidiksi. Ja silti toivon salaa sitä poikaa, ja että sen myötä sitten oppisin, mutta se ei ollut pointtini vaan tuo pelottavuus/tuttuus/turvallisuus voi olla monella mielessä.

Vierailija
37/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyy kolmen tytön äiti joka haluaisi vielä pojan :)

Vierailija
38/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin sen kuitenkin ennemmin niin, että hän ei tajua pojista VIELÄ mitään, koska hänellä on vain tyttö ennestään. Itsekin jotenkin alitajuisesti oletin saavani toisen POJAN, enkä osannut kuvitellakaan itseäni tytön äitinä. Jotenkin mua hirvitti ajatus tytön murrosiästä ja muutenkin, kun tyttöjen maailma vaikutti paljon julmemmalta kuin poikien.

Ajattelen edelleen, että pojan äitinä olisi tietyllä tavalla varmaan jossain vaiheessa vielä helpompaa, mutta tietenkin RAKASTAN tyttöänikin yli kaiken! Hän on aivan ihana, todella odotettu ja rakas, aivan kuten isovelinsä :)

Vierailija
39/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en siis todellakaan pettynyt, kun tyttö tuli, vaikka etukäteen ehkä enempi poikaa odotin. Miten ihmeessä siinä hetkessä kukaan edes voisi pettyä?! Lapsihan on aina ihan uskomaton ihme, sukupuolella ei voisi olla vähempää merkitystä. Ja oikeastaan heti tuntui myös siltä, että vau, näinhän tän pitkin mennä, nyt me ollaan Perhe. Samalta olisi taatusti tuntunut myös, jos meille olisi syntynyt toinen poika. Pieni ihminen on yhtä rakas aina!!

Vierailija
40/41 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en vaan nää sitä poikien ihanuutta... Ei uppoo muhun. Kait sitä oppisi rakastamaan, mutta tyttö on se toiveiden täyttymys