Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua. Olen aivan varma, etten näe ensi kesää. Terveys kränää sen verran pahasti

Vierailija
23.01.2022 |

Tämä varmaan kuulostaa huvittavalta, mutta lista on aika pitkä.
1. Sydämen vajaatoiminta.
Mies joutuu herättämään minut, joka yö tunnin välein jaloittelemaan, ettei pulssilaske liian alas maatessani.
Sydämeni on riskissä pysähtyä nukkuessani.
2. Poikkeava aivosähkökäyrä.
Saan öisin kauhukohtauksia ja huudan usein näiden herätysten välissä täysiä. Mieskin herää. Periaatteessa nämä ovat pulssin kannalta hyviä, mutta en voi kuitenkaan luottaa, että saan sellaisen.
Päivisin saan diakohtauksia jotka näkyvät paniikkikohtauksina.
3. Vaikea reuma. En voi liikkua oikein missään joten olemme joutuneet luopumaan kaikesta ylimääräisestä. Kauppareissulla odotan autossa.
4. Vaikea ruokatorven poikkeama. Saan melkein joka ruualla hengenahdistuskohtauksen ja mies joutuu laittamaan kylkiasentoon. Saatan siis tukehtua milloin vain, joten syön vain miehen läsnäollessa.
5. Vaikea väsymysoireyhtymä. En jaksa tehdä päivisin paljoa muuta, kuin maata.
Joten kaikki kotityöt jäävät miehelle töiden jälkeen.
Mies soittaa minulla tunnin välein, että olen kunnossa.
Nyt kuitenkin tämä aivo-oireilu on pahentunut. Saan kohtauksia jo kotonakin. Ennen näitä tuli vain julkisilla paikoilla.
6. Vatsa ja suolistongelmat. Joudun syömisen jälkeen maata selälläni 1h, että ruoka varmasti sulaa kunnolla.
Suoleni toimii todella huonosti joten mies joutuu hakemaan minulla paketti kaupalla ummetuslääkkeitä apteekista.
7. Myös mielenterveyteni on alkanut horjua tämän sairastelun takia. Saan välillä kauheita raivareita.
Ihme kyllä vasta nyt. Tätä piinaa on jatkunut jo niin pitkään.
Tulen varmasti kuolemaan kesään mennessä eikä terveyskeskuksessa vieläkään uskota sairauksiini.
Olen onneksi eläkkeellä mt ongelmien varjossa (paha luulotauti) todellisuudessa fyysisiä ongelmia.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

Vierailija
42/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas. Hakeudu hoidon piiriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipipää

Vierailija
44/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysy mielialalääkkeistä. Musta tuntuu ettei oo nyt mikään lääkitys kohillaan.

Mikä on diakohtaus?

Ei ole olemassa mitään diakohtausta. Tiakohtaus on.

Eiköhän ap: n pitäs tällä oirekirjolla asustaa ihan hoivakodissa tai olla osastohoidossa.

Vierailija
45/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi rähmä mikä sairauslista.

Pitää sanoa, että jos mulla olisi nuo samat, niin varmaan vähän toivoisinkin etten näkisi sitä ensi kesää.

Mutta jaksamista ja sinnikkyyttä sulle noiden kaikkien kanssa. Miehellesi myös jaksamista, aika fyysisesti kovassa paikassa hänkin tuntuu olevan.

Miksi se pitää sanoa? On älyttömän epäempaattista sanoa, että toisen tilanteessa haluaisi lähinnä kuulan kalloon. Varsinkaan kun et voi mistään sitä tietää mitä tekisit jos sinulle kehittyisi kyseisenlainen tilanne. Ihmisen elämänhalu kestää aika pahoja koettelemuksia, vaikka elämänlaatu olisi huono. Kun alkaa olla tosi kyseessä niin se elämän loppuminen hirvittää

Vierailija
46/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh. Mies käy töissä sieltä soittelee tunnin välein ootko hengissä, tulee kotiin ja tekee kaikki kotityöt. Öisin herättelee tunnin välein tai herää ap:n kauhunkiljaisuihin. Mitään muuta elämää ei ole, koska ap:lla on reuma. 🤪

Vierailija
47/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on ainakin ollut ihan oikeita sairauksia, siihen asti kun diagnoosit löytyi niin on syytetty ahdistuneeksi ja masentuneeksi.

Vierailija
48/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teillä katkeamatonta unta n. Vartin verran kerralla? Kyllä sä kuulut sairaalaan oli syy mikä tahansa. Mieskin sairastuu tuollaisella nukkumisella.

Vierailija
49/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko teillä katkeamatonta unta n. Vartin verran kerralla? Kyllä sä kuulut sairaalaan oli syy mikä tahansa. Mieskin sairastuu tuollaisella nukkumisella.

Älä liioittele. Ainakin 30 minuuttia. Joskus jopa 40-50min!

T. Ap

Vierailija
50/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosini on mt ongelma ja vahva ylipaino.

Ei takuulla harrasta liikuntaa.

Eli nyt lääkäriin ja sitten lenkille.

Vierailija
51/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai luulotautidiagnoosilla pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle?!

Vierailija
52/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hieman oudolta tuo selällään makaaminen ruoan jälkeen. Eikö se vain huononna ruoansulatusta? Itselläni on päinvastoin, joudun olemaan pystyssä ruoan jälkeen.

Vierailija
53/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä liioittele. Ainakin 30 minuuttia. Joskus jopa 40-50min!

T. Ap

Siis ihan kauhean kuuloista. Mä herään joskus 4-5 kertaa koko yössä, kun nukun huonosti. Olen tuollaisen yön jälkeen ihan tiri seuraavana päivänä.

54/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä luoja. Ei tarvi lukea muutamaa lausetta pidemmälle niin voi todeta, että tarvitset psykiatrista hoitoa.

T. Mt hoitaja

Kaikesta päätellen hän tarvitsisi sairaalahoitoa oikeisiin sairauksiin. Miksi aina aletaan psyykeä syyttämään kun on multisairas?

Kohta hänen mieskin on sairaspaketti jos ei yhteiskunta eli sairaala ota vastuuta.

Vierailija
55/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti hullu vaimo, joka saa omia DIA kohtauksia jatkuvasti. Voi mies raukka!

Vierailija
56/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh. Mies parka. Sut pitäisi toimittaa johonkin lataamoon. Ihme, ettei mies ole jo viheltänyt peliä katki.

Siellä kuolis äkkiä, hoidon taso alhainen. Ap tarttis luotettavan lääkärin ja tutkimuksia. Ei vähättelyä.

Vierailija
57/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi suututtamaan tuo ap:n väsymys "en jaksa tehdä mitään muuta, kuin maata. Minä olen oikeasti sairas ja kärsin välillä voimakkaasta uupumuksesta. Silti koti työt on tehtävä, lapsi hoidettava ja kaupassa käytävä. Harrastan jopa liikuntaa ja se usein virkistää uupuneenakin. Apua on tarjolla, mutta arkiset asiat on hoidettava useinmiten itse. En aina voi olla vaivaamasss jotain enkä edes halua tai kehtaa.

Tuo kuulostaa siltä, että olet uhriutunut. Oli sairautesi mikä tahansa.

Ei yksikään tuntemani vakavastikaan sairas käyttäydy noin ellei ole tosi kipeä. Tuo vain vahvasti kuulostaa nyt liioittelulta.

Vierailija
58/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sairas hae diagnoosi ja hoito. Jos sairautta ei löydy niin tarvitset mt apua.

Vierailija
59/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko koronarokotteen?

Vierailija
60/81 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sekopäistä settiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi