Apua. Olen aivan varma, etten näe ensi kesää. Terveys kränää sen verran pahasti
Tämä varmaan kuulostaa huvittavalta, mutta lista on aika pitkä.
1. Sydämen vajaatoiminta.
Mies joutuu herättämään minut, joka yö tunnin välein jaloittelemaan, ettei pulssilaske liian alas maatessani.
Sydämeni on riskissä pysähtyä nukkuessani.
2. Poikkeava aivosähkökäyrä.
Saan öisin kauhukohtauksia ja huudan usein näiden herätysten välissä täysiä. Mieskin herää. Periaatteessa nämä ovat pulssin kannalta hyviä, mutta en voi kuitenkaan luottaa, että saan sellaisen.
Päivisin saan diakohtauksia jotka näkyvät paniikkikohtauksina.
3. Vaikea reuma. En voi liikkua oikein missään joten olemme joutuneet luopumaan kaikesta ylimääräisestä. Kauppareissulla odotan autossa.
4. Vaikea ruokatorven poikkeama. Saan melkein joka ruualla hengenahdistuskohtauksen ja mies joutuu laittamaan kylkiasentoon. Saatan siis tukehtua milloin vain, joten syön vain miehen läsnäollessa.
5. Vaikea väsymysoireyhtymä. En jaksa tehdä päivisin paljoa muuta, kuin maata.
Joten kaikki kotityöt jäävät miehelle töiden jälkeen.
Mies soittaa minulla tunnin välein, että olen kunnossa.
Nyt kuitenkin tämä aivo-oireilu on pahentunut. Saan kohtauksia jo kotonakin. Ennen näitä tuli vain julkisilla paikoilla.
6. Vatsa ja suolistongelmat. Joudun syömisen jälkeen maata selälläni 1h, että ruoka varmasti sulaa kunnolla.
Suoleni toimii todella huonosti joten mies joutuu hakemaan minulla paketti kaupalla ummetuslääkkeitä apteekista.
7. Myös mielenterveyteni on alkanut horjua tämän sairastelun takia. Saan välillä kauheita raivareita.
Ihme kyllä vasta nyt. Tätä piinaa on jatkunut jo niin pitkään.
Tulen varmasti kuolemaan kesään mennessä eikä terveyskeskuksessa vieläkään uskota sairauksiini.
Olen onneksi eläkkeellä mt ongelmien varjossa (paha luulotauti) todellisuudessa fyysisiä ongelmia.
Kommentit (81)
Toivottavasti huomenna on parempi päivä.
Jokaisella on se aikansa. Kelle vaan voi käydä mitä vaan milloin vaan.
Mua kiinnostaisi tietää et millä sä olet itsellesi esim. Tuon sydämen vajaatoiminnan diagnosoinut?
Tai ton poikkeavan sähkökäyrän?
Aika iso lista ahdistuneisuushäiriöstä. Se on tila, joka vaikuttaa myös fysiologiseen tilaan.
Itse menetin 20kg painoa sen aikana. Selvitin asian omassa päässä ja lopetin itsediagnoosit. Olen nykyään täysin terve.
Vierailija kirjoitti:
Jos oot loukannu ja satuttanu jotain, selvitä asiasi ennen kuolemaa.
Hyvä neuvo, ja kannattaa kaikissa tilanteissa, vaikkei olisi kuolemaisillaankaan. Vaikkei itse sattuisikaan kuolemaan äkillisesti, se toinen saattaa kuolla. Sitten saakin olla sen tuskan kanssa loppuelämänsä.
Oikeasti vakavasti sairas ei yleensä sulkeudu noin kotiin ellei ole ihan pakko. Taas mt ongelmista kärsivä ja pelkäävä kylläkin. Kun oikeasti on parantumattomasti sairas niin nimenomaan usein haluaa tehdä asioita mahdollisimman paljon ja itse.
Ellei sitten ole masentunut siihen päälle. Kuulostat luulosairaalta oireinesi.
Jos sydän pumppaa liian hitaasti silloin laitetaan tahdistin, joka pitää rytmin sopivana.
Mutta koko listasi on epäuskottava.
Jos olet noin sairas niin parempihan se vaan on että kuolet pois.
Mielenterveyden kanssa ei ole leikkiminen.
tutkituta hivenaine- ja vitamiinitasosi
Siis onko näitä edes diagnosoitu? Esim sydämen vajaatoimintaa, vai kertoko google vain?
Joku kysy mielialalääkkeistä. Musta tuntuu ettei oo nyt mikään lääkitys kohillaan.
Mikä on diakohtaus?
Vierailija kirjoitti:
Joku kysy mielialalääkkeistä. Musta tuntuu ettei oo nyt mikään lääkitys kohillaan.
Mikä on diakohtaus?
Varmaan joku uniikkikohtaus joita esiintyy vain ap:n lihassa ;)
Onko se mieskin eläkkeellä vai miten se pystyy vahtaamaan sua ja ympäri vuorokauden herättelemään/soittelemaan tunnin välein?
Nauti nyt sit talvesta ja keväästä jos kesää ei ole näkyvissä
Siis onko nämä ihan diagnosoitu?
Mielestäni ketjun "mt-hoitaja" kirjoittaa todella ikävään sävyyn. Vaikka kyseessä olisi psyykkiset ongelmat niin ei noin kommentoida kenellekään!
Jos näitä ei ole diagnosoitu niin voin kertoa kokemuksesta, että ahdistus ja paniikkihäiriö saavat aikaan vaikka ja mitä oireita. Aikanaan kun itsellä oli paniikkihäiriö vaikeassa vaiheessa, pyysin miestä odottamaan iltaisin, että nukahdan, koska pelkäsin tukehtuvani, sydämeni pysähtyvän tms. Nyt jo vähän huvittaa, mutta kyllä silloin se pelko (ja osittain oireetkin) ihan todellisia oli.
Vaikea CFS? Keskivaikea täällä.