Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu edessä: miten vastata tähän kysymykseen?

Vierailija
25.05.2015 |

Loppuviikosta työhaastatteluun, jee! Olen hakenut vuoden verran töitä, nykyinen työpaikka syö musta kaiken positiivisen. Jonkinasteista kiusausta tämä meininki täällä: mut eristetään, mua ei pyydetä mukaan lounaalle tai tauoille, mulle ei kerrota muutoksista tms. Olen aivan ulkopuolinen. Vaaditaan paljon, koskaan ei kiitetä, aina moititaan. 

Nyt mietin, että kun haastattelussa kysytään "Miksi haet tätä työpaikkaa?" tai "miksi haluat vakityöstä "eroon?" tms, mitä vastaan? Tietysti mua kiinnostaa ne perusjutut: vakiduuni isossa talossa, etenemismahikset, mahdollisuus kehittyä ja laajentaa osaamista jne. Mutta ihan oikeasti yks isoimmista syistä on kuitenkin se, että tämä nykyinen paikka ahdistaa mua, olen huomannut et olen ollut paljon allapäin ja masentunut: töihin tulo on vaikeeta, työtaakka kohtuuton (pitäis tehdä ilmaiseksi töitä kotona, yömyöhään, että saisin kaikki hommat tehtyä siinä vaaditussa ajassa - porukkaa kun on lempattu pihalle ja teen kahden ihmisen työt). Työ itsessään noin muuten ois aivan unelma mulle, mutta tää porukka ja ilmapiiri täällä on ihan kauheeta. Aamulla ei tervehditä, selän takana supatellaan jne. 

Miten neuvoisitte mua? 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi vastata, ettei nykyinen työ vastaa odotuksia tai ettei viihdy. Minusta on lupa puhua myös negatiivisista asioista kunhan niistä puhuu asialliseen sävyyn.

Vierailija
2/9 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat vaikka niin, että nykyisessä työssä ei ole yhtä hyviä/ei ollenkaan etenemismahdollisuuksia tai että nykyinen työ ei ole missään vaiheessa ollut sinulle sellainen mitä haluat loppu elämäsi tehdä. Voit vaikka sanoa kaipaavasi uusia haasteita mitä nykyinen paikka ei pysty tarjoamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos! mietin että jos menen haastatteluun ja siellä heti puhun etenemistoiveista/mahiksista, tulee rekrytoijalle semmoinen olo että se toimi johon haen ei olekaan semmoinen josta olen ihan oikeasti kiinnostunut (heti se puhuu etenemisistä) tms? Tää saattaa toki olla mun omankin pään sisällä tää kuvitelma :P

Vierailija
4/9 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa viittaa siihen, ettet viihdy työilmapiirissä tai työmäärä on liian suuri. Vaikka ne ei johtuisikaan sinusta, uudelle rekrytoijalle tulee se mieleen. Vaikuttaa negatiivisesti vaikkei sinusta johdukaan. Joten "haet uusia haasteita, tämä ja tämä kiinnostaa enemmän tässä uudessa työnkuvassa" tai vastaavaa.

Vierailija
5/9 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 14:55"]Älä missään tapauksessa viittaa siihen, ettet viihdy työilmapiirissä tai työmäärä on liian suuri. Vaikka ne ei johtuisikaan sinusta, uudelle rekrytoijalle tulee se mieleen. Vaikuttaa negatiivisesti vaikkei sinusta johdukaan. Joten "haet uusia haasteita, tämä ja tämä kiinnostaa enemmän tässä uudessa työnkuvassa" tai vastaavaa.
[/quote]
Näin juuri. Lisäksi jos olet jo pidempään ollut nykyisessä työssä tai yrityksessä, voit myös painottaa, että haluat vaihtelua tai muutoksen tähän tilanteeseen.
Tsemppiä haastatteluun!

Vierailija
6/9 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusien haasteiden hakemista minäkin ehdottaisin. Voisit ehkä myös uskotella nyt ensin itsellesi ja sitten haastattelijalle, että hakemasi työ on juuri sitä, mitä haluat tehdä, jotenkin heti kun kuulit paikasta, tiesit että sä olisit oikea henkilö siihen!

Vierailija
7/9 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vielä.. voitteko kuvitella että tästä rekrytoijan (todella mukavalta tyypiltä kuulosti) puhelusta mulla rupes oikein sydän hakkaamaan, siis tuli semmonen adrenaliinikuohu :P heti aloin miettii että kuinka siistiä olisikaan päästä irtisanomaan itsensä ja toimarille sanoa että "harmillista kun joudun tän tekemään, vika ei ole työssä, vaan työkavereissa.. ". Muutamassa haastatellussa olen käynyt, mutta tenkkapooksi on aina noussut mun 2kk irtisanomisaika.. :/ niin pitkän toimari mulle määritteli kun aloitin täällä hommat vähän reilut pari vuotta sitten. 

Vierailija
8/9 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro olevasi tyytymätön nykyiseen työpaikkaan. Antaa sinusta epäilyttävän kuvan. Tsemppiä haastatteluun ap!

Vierailija
9/9 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ettei kannata nykyisestä työpaikasta puhua ikinä pahaa (vaikka olisikin syytä). Itse olen määräaikainen (4. vuosi lähtee) ja sanon etsiväni pitempiaikaista työtehtävää. Jos olisin vakkari sanoisin kaipaavani uusia haasteita, haluavani kehittyä urallani, kaipaavani monipuolisempia työtehtäviä tvs jargonia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan