Ajaudun aina sen ujon/hiljaisen viihdyttäjäksi
Kun muut painelee tanssimaan, juttelemaan, kiertelemään tms, minä olen se joka ei kehtaa jättää sitä yhtä hissukkaa yksin, vaan jään pitämään seuraa ja yritän ylläpitää väkinäistä keskustelua, johon saan yhden sanan vastauksia.
Päätin että ei enää. Lähden heti ekojen mukana hauskanpitoon ja saa pärjätä itsekseen. Eikä nyt ole kyse yhdestä ihmisestä vaan monesta eri yhteyksissä.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:31"]Ei kai ne ujot oikeasti mitään "viihdyttäjää" tarvitse? Sä vaan luulet niin. [/quote] Yksin jättäminen porukassa on siis ihan ok? Pätee myös jo koulussa ja päiväkodissa?
[/quote]
Olen aikuinen enkä pikkukakara. Osaan hakeutua seuraan jos sitä kaipaan.
Kamalaa jos joku änkeytyy seuraan. Otan yleensä juhlissa juomaa ja menen vessaan istumaan niin saa olla rauhassa :D.. Ja välillä on pakko mennä tiettyihin juhliin, en muuten menisi.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:33"]Todennäköisesti se ujo ajattelee, että mene nyt v*ttu siitä, kun mieles tekee kuitenkin. [/quote] Sitä minäkin. Mutta mitä se itse saa osallistumalla kyseisiin tilaisuuksiin? Ap.
[/quote]
Jotkut introvertit viihtyvät seurassa, mutta eivät halua osallistua yleiseen riekuntaan. Eivät halua tanssia tai juurikaan keskustella, mutta nauttivat ympäröivästä hälinästä omalla tavallaan. Ei meitä tarvitse erityisesti huomioida, itse asiassa on erittäin kiusallista ja noloa, jos joku jää siihen vaikka selvästi haluaisi olla muiden mukana bilettämässä. Erityisen ärsyttävää on se ekstroverttinen asenne, että nyt puhutaan ja kyllä mä susta vielä kokonaisen lauseen puserran vaikka väkisin!
[/quote]
Allekirjoitan tämän. Itse nautin seurasta, jossa minut simppelisti hyväksytään mukaan omanlaisenani osana porukkaa, mutta ei mitenkään erikseen huomioida, (ellei nyt joku itse välttämättä halua jutella kanssani). Nautin katsellessani ja kuunnellessani muiden juttuja ja vitsejä ja tykkään tehdä yhdessä asoita (esim. talkoot, harrastus) muiden kanssa, mutta minusta ei ole seurustelemaan kahvipöydässä tai lärpättämään naisten juttuja, mitä ne sitten lienevätkin. Turhanpäiväinen small talk-tilanne jonkun kanssa on minulle kammottavaa, kuin kuumilla hiilillä seisoisi. Lyhyesti: tykkään olla mukana, mutta en huomion kohteena.
T: Hiljainen introvertti
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:33"]Todennäköisesti se ujo ajattelee, että mene nyt v*ttu siitä, kun mieles tekee kuitenkin. [/quote] Sitä minäkin. Mutta mitä se itse saa osallistumalla kyseisiin tilaisuuksiin? Ap.
[/quote]
Jotkut introvertit viihtyvät seurassa, mutta eivät halua osallistua yleiseen riekuntaan. Eivät halua tanssia tai juurikaan keskustella, mutta nauttivat ympäröivästä hälinästä omalla tavallaan. Ei meitä tarvitse erityisesti huomioida, itse asiassa on erittäin kiusallista ja noloa, jos joku jää siihen vaikka selvästi haluaisi olla muiden mukana bilettämässä. Erityisen ärsyttävää on se ekstroverttinen asenne, että nyt puhutaan ja kyllä mä susta vielä kokonaisen lauseen puserran vaikka väkisin!
[/quote]
Allekirjoitan tämän. Itse nautin seurasta, jossa minut simppelisti hyväksytään mukaan omanlaisenani osana porukkaa, mutta ei mitenkään erikseen huomioida, (ellei nyt joku itse välttämättä halua jutella kanssani). Nautin katsellessani ja kuunnellessani muiden juttuja ja vitsejä ja tykkään tehdä yhdessä asoita (esim. talkoot, harrastus) muiden kanssa, mutta minusta ei ole seurustelemaan kahvipöydässä tai lärpättämään naisten juttuja, mitä ne sitten lienevätkin. Turhanpäiväinen small talk-tilanne jonkun kanssa on minulle kammottavaa, kuin kuumilla hiilillä seisoisi. Lyhyesti: tykkään olla mukana, mutta en huomion kohteena.
T: Hiljainen introvertti
[/quote]
Onko neuvosi meille viihdyttäjille siis, että antakaa olla. Ei tarvitse pitää seuraa. Mutta lapset siis ovat eri asia, sinä et tästä puhunut, mutta joku aikaisempi.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:39"] [quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:35"] [quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:33"]Todennäköisesti se ujo ajattelee, että mene nyt v*ttu siitä, kun mieles tekee kuitenkin. [/quote] Sitä minäkin. Mutta mitä se itse saa osallistumalla kyseisiin tilaisuuksiin? Ap. [/quote] Jotkut introvertit viihtyvät seurassa, mutta eivät halua osallistua yleiseen riekuntaan. Eivät halua tanssia tai juurikaan keskustella, mutta nauttivat ympäröivästä hälinästä omalla tavallaan. Ei meitä tarvitse erityisesti huomioida, itse asiassa on erittäin kiusallista ja noloa, jos joku jää siihen vaikka selvästi haluaisi olla muiden mukana bilettämässä. Erityisen ärsyttävää on se ekstroverttinen asenne, että nyt puhutaan ja kyllä mä susta vielä kokonaisen lauseen puserran vaikka väkisin! [/quote] Allekirjoitan tämän. Itse nautin seurasta, jossa minut simppelisti hyväksytään mukaan omanlaisenani osana porukkaa, mutta ei mitenkään erikseen huomioida, (ellei nyt joku itse välttämättä halua jutella kanssani). Nautin katsellessani ja kuunnellessani muiden juttuja ja vitsejä ja tykkään tehdä yhdessä asoita (esim. talkoot, harrastus) muiden kanssa, mutta minusta ei ole seurustelemaan kahvipöydässä tai lärpättämään naisten juttuja, mitä ne sitten lienevätkin. Turhanpäiväinen small talk-tilanne jonkun kanssa on minulle kammottavaa, kuin kuumilla hiilillä seisoisi. Lyhyesti: tykkään olla mukana, mutta en huomion kohteena. T: Hiljainen introvertti [/quote] Onko neuvosi meille viihdyttäjille siis, että antakaa olla. Ei tarvitse pitää seuraa. Mutta lapset siis ovat eri asia, sinä et tästä puhunut, mutta joku aikaisempi.
[/quote]
Juu, lapset ovat eri juttu. Ketään ei saisi jättää syrjään, vaan kaikki pitäisi ottaa aina mukaan muiden tekemisiin ja leikkeihin, vaikka olisivatkin ujoja.
Neuvoni on, että ole ystävällisen hyväksyvä ts. tervehdi iloisesti, mikä antaa signaalin, että olen tervetullut seuraan ja sitten voit lakata stressaamasta (ainakin minunlaisistani introverteista) ja tehdä mitä itse tykkäät. Ei minua tarvitse mitenkään huomioida erikseen, vaikka näyttäisin olevani "yksin". Nautin katsellessani ja kuunnellessani ekstroverttien touhuja ja energiaa.
Kiitokset kuitenkin siitä, että olet toiset huomioonottava, välittävä ja hieno persoona. Se on harvinaista nykyään.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:31"]Ei kai ne ujot oikeasti mitään "viihdyttäjää" tarvitse? Sä vaan luulet niin. [/quote] Yksin jättäminen porukassa on siis ihan ok? Pätee myös jo koulussa ja päiväkodissa?
[/quote]
Se on ok silloin jos henkilö, lapsi tai aikuinen, haluaa olla yksin. Sen sijaan varsinkin lapsi, joka selvästi kaipaisi mukaan leikkeihin tai touhuihin, mutta ei jotenkin uskalla, kaipaa kyllä rohkaisua.
Mutta tosiaan introvertille lapselle tuo seuraan tuputtaminen voi olla melkoinen ongelma myöskin. Muistan itse ne painajaiset, kun olisin halunnut lapsena vaan rauhassa olla ja miettiä, ja sitten joku "täti" tulee väkisin rääpöttämään niiden muiden (minusta lapsellisten ja tylsien) lasten seuraan ja yrittämään pakottaa mukaan. Miksei lapsikin saisi vaan olla ja pohtia omiaan, kun niin haluaa?
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:31"]Ei kai ne ujot oikeasti mitään "viihdyttäjää" tarvitse? Sä vaan luulet niin.
[/quote]
Yksin jättäminen porukassa on siis ihan ok?
Pätee myös jo koulussa ja päiväkodissa?
[/quote]
Olen samaa mieltä. Todella oudolta tuntuu itsestäni, joka on kasvatettu jo pienestä asti siihen, että ketään ei jätetä tai suljeta porukasta. Toisaalta ihan hyvä saada kuulla introverttien mielipide - minun ei siis tarvitse enää sanoa mitään myös muissakaan yhteyksissä heille, kun se ilmeisesti sitten loukkaa :)
[/quote]
Huomioi että tässä on aika pieni osa ujojen mielipiteitä joten ei kannata yleistää :)
[/quote]
Joskus on eri syistä pakko käydä ainakin näyttäytymässä vaikka ei pätkääkään kiinnostaisi. Onneksi yleensä voi lähteä pois aiemmin, paitsi tietty jos joku hyvää tarkoittava liimautuu kylkeen pitämään väkisin seuraa :D