Ajaudun aina sen ujon/hiljaisen viihdyttäjäksi
Kun muut painelee tanssimaan, juttelemaan, kiertelemään tms, minä olen se joka ei kehtaa jättää sitä yhtä hissukkaa yksin, vaan jään pitämään seuraa ja yritän ylläpitää väkinäistä keskustelua, johon saan yhden sanan vastauksia.
Päätin että ei enää. Lähden heti ekojen mukana hauskanpitoon ja saa pärjätä itsekseen. Eikä nyt ole kyse yhdestä ihmisestä vaan monesta eri yhteyksissä.
Kommentit (28)
Niin, et sinä ole vastuussa kenenkään hiljaisen viihtymisestä. Tiedän kyllä tunteen, koska itsellänikin on tapana yrittää vetää niitä hiljaisia mukaan keskusteluun / "viihdyttää" muita. Jossakin määrin se on ok, mutta jos kokee tekevänsä sillä hallaa oitselleen, niin sitten ei ole.
Todennäköisesti se ujo ajattelee, että mene nyt v*ttu siitä, kun mieles tekee kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:33"]Todennäköisesti se ujo ajattelee, että mene nyt v*ttu siitä, kun mieles tekee kuitenkin.
[/quote]
Sitä minäkin. Mutta mitä se itse saa osallistumalla kyseisiin tilaisuuksiin?
Ap.
Ennen ujona olin kiitollinen näistä viihdyttäjistä. Tuntui nololta jäädä yksin. Nyt, kun ujous on jo aikaa sitten taakse jäänyttä elämää, olen pistänyt hyvän kierämään ja olen nyt itse se ujojen viihdyttäjä :)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:33"]Todennäköisesti se ujo ajattelee, että mene nyt v*ttu siitä, kun mieles tekee kuitenkin. [/quote] Sitä minäkin. Mutta mitä se itse saa osallistumalla kyseisiin tilaisuuksiin? Ap.
[/quote]
Jotkut introvertit viihtyvät seurassa, mutta eivät halua osallistua yleiseen riekuntaan. Eivät halua tanssia tai juurikaan keskustella, mutta nauttivat ympäröivästä hälinästä omalla tavallaan. Ei meitä tarvitse erityisesti huomioida, itse asiassa on erittäin kiusallista ja noloa, jos joku jää siihen vaikka selvästi haluaisi olla muiden mukana bilettämässä. Erityisen ärsyttävää on se ekstroverttinen asenne, että nyt puhutaan ja kyllä mä susta vielä kokonaisen lauseen puserran vaikka väkisin!
Jos saat vaan yhden sanan vastauksia, niin eiköhän se ole aika selvää ettei se ujo välttämättä edes kaipaa seuraasi. Tuollainen "viihdyttäminen" voi olla monille hiljaisille enemmänkin epämukavaa kuin miellyttävää.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:33"]Todennäköisesti se ujo ajattelee, että mene nyt v*ttu siitä, kun mieles tekee kuitenkin. [/quote] Sitä minäkin. Mutta mitä se itse saa osallistumalla kyseisiin tilaisuuksiin? Ap.
[/quote]
No tällaisten ketjujen lukeminen ei ainakaan kannusta ihmisten pariin hakeutumiseen. :( Moneen kertaan olen kironnut luonteeni, jossa tarve olla muiden ihmisten kanssa yhdistyy hiljaiseen, puhumattomaan ja arkaan persoonaan.
Kyllä me ujot pärjätään, usko pois :)
Ei kai ne ujot oikeasti mitään "viihdyttäjää" tarvitse? Sä vaan luulet niin.
Parempi vain jättää meidät introvertit rauhaan. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin se, että ventevieras tulee jututtamaan ja viihdyttämään.
Kyllä kai siltä viihdyttämisen kohteelta voi kysyä suoraan, haittaako jos lähden tanssimaan tms. Näin minä teen, ja aina sanovat, että mene mene.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:38"]Kyllä kai siltä viihdyttämisen kohteelta voi kysyä suoraan, haittaako jos lähden tanssimaan tms. Näin minä teen, ja aina sanovat, että mene mene.
[/quote]
...ilmeisesti siis ärsytän heitä yrittäessäni pitää seuraa. En tiedä.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:31"]Ei kai ne ujot oikeasti mitään "viihdyttäjää" tarvitse? Sä vaan luulet niin.
[/quote]
Yksin jättäminen porukassa on siis ihan ok?
Pätee myös jo koulussa ja päiväkodissa?
Baarissa vaikka on sit kiva istua yksin. Ok ja heippa.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:31"]Ei kai ne ujot oikeasti mitään "viihdyttäjää" tarvitse? Sä vaan luulet niin.
[/quote]
Yksin jättäminen porukassa on siis ihan ok?
Pätee myös jo koulussa ja päiväkodissa?
[/quote]
Olen samaa mieltä. Todella oudolta tuntuu itsestäni, joka on kasvatettu jo pienestä asti siihen, että ketään ei jätetä tai suljeta porukasta. Toisaalta ihan hyvä saada kuulla introverttien mielipide - minun ei siis tarvitse enää sanoa mitään myös muissakaan yhteyksissä heille, kun se ilmeisesti sitten loukkaa :)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:31"]Ei kai ne ujot oikeasti mitään "viihdyttäjää" tarvitse? Sä vaan luulet niin. [/quote] Yksin jättäminen porukassa on siis ihan ok? Pätee myös jo koulussa ja päiväkodissa?
[/quote]
No onhan sitä nyt muitakin vaihtoehtoja kuin tylysti häipyä tai roikkua ei-toivotun henkilön seurassa. Voi vaikka sanoa, että minun tekee mieli mennä tanssimaan nyt, haluatko tulla mukaan. Ei kenenkään tarvitse huolehtia aikuisista kanssaihmisistä, kyl ne ujot pärjäävät muutenkin.
saatanan hiljaiset miehet! VITUN häviäjät saatana.
Minä olen introvertti ja minusta on todella ikävää tuollainen seuran pitäminen väkisin. Minä nimenomaan HALUAN olla yksin ja rauhassa. Tosin minä kun en ole ujo, niin minä ap:n tapaiselle ihan suoraan sanoisinkin että ei mulle tarvi seuraa pitää, tykkään vaan olla ja katsella ihmisiä enkä niin välitä jutella.
Täällä introvertti. Mielelläni olen yksin ja seurailen tapahtumia, small talk on pahinta mitä tiedän. Lapset on eri asia, niitä ei tule kaveripiirissä jättää yksin, koska he leimautuvat herkästi.
Ujot, miten itse haluisitte että tilanteessa toimitaan?