työkkäriin kiitoksia
Sain tänään työkkäristä työtarjouksen. Olisi kolmivuorotyötä. Olen yksinhuoltaja joten ei ole mahdollista tehdä yövuoroja. Olen tästä kyllä sanonut työvoimatoimistoon. Tekevät varmaan tahallaan näin jotta voisivat pilata työttämän päivän. No onnistuvat siinä hyvin.
Kommentit (37)
Mulla ei ole kakaraa. Muuten kyllä veisin. Lapsi kyllä löytyy.
Vuorotyö on ihan perseestä, ei ole terveellistä itselle eikä lapselle.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:22"]Vuorotyö on ihan perseestä, ei ole terveellistä itselle eikä lapselle.
[/quote]
V
Siis sinkkujen sitten varmaan pakko tehdä ne vuorotyöt .... Perheelliset ja parisuhteessa elävät voi sitten tehdä ne aamuvuorot ja pitää vkl vapaat?
Tekisin mielihyvin eri vuoroja. Mikä siinä on sinkun vaikeaa ymmärtää että jos on yksinhuoltaja niin silloin lapsi jää yksin kotiin jos ei ole hoitajia esim yövuoron ajaksi. On paljon helpompaa jos et ole yksinhuolta ja vaan tarvitsee pitää huoli lähinnä itsestään.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:56"]
Tekisin mielihyvin eri vuoroja. Mikä siinä on sinkun vaikeaa ymmärtää että jos on yksinhuoltaja niin silloin lapsi jää yksin kotiin jos ei ole hoitajia esim yövuoron ajaksi. On paljon helpompaa jos et ole yksinhuolta ja vaan tarvitsee pitää huoli lähinnä itsestään.
[/quote]
Saisit asian järjestettyä jos haluaisit. Mutta kun ei, tyypillisenä naisena joka on tottunut siihen että yhteiskunta sekä kustantaa lapsen menot että kaiken muunkin ja joustaa loputtomiin yksinhuoltajan saatanallisen "rankan" elämän ongelmien vuoksi koitat ratkaista ongelman ruikuttamalla. Vääh, mä en haluu, väääh.
Ironista kyllä, jotkut naiset väittää että pelkkä äitiys pätevöittää heidät mitä ihmeellisempiin johtajanhommiin :)
Työkkäri ei saa ottaa huomioon asioita, jotka eriarvoistavat hakijoita. Lapsille on olemassa vuoropäiväkoteja eikä voida lähteä siitä, että yhdelle sopii vain klo 10.00 alkavat työt ja toiselle ei kelpaa lauantait jne.
Sinä haet ja kysyt haastattelussa, miten usein niitä yövuoroja on. Mieti hoitopaikkoja vasta sitten, jos edes pääset juttelemaan työnantajan kanssa.
Vähän kun kesälomien kanssa! Minun pitää saada kesäloma heinäkuussa kun lasten tarha kiinni ja puolisoni Matti pitää myös heinäkuussa.... Joten sinkku Sirpa pitää sitten syys- tai toukokuussa loman ! Vit....
Pientä koululaista ei oteta enään vuoropäiväkotiin. Siitäkin on kokemusta. Sinä seiska kumpa itse olisit jonakin päivänä yksinhuoltaja. Kuulostat muutenkin siltä että olet ihan hukassa.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:22"]Vuorotyö on ihan perseestä, ei ole terveellistä itselle eikä lapselle. [/quote] V Siis sinkkujen sitten varmaan pakko tehdä ne vuorotyöt .... Perheelliset ja parisuhteessa elävät voi sitten tehdä ne aamuvuorot ja pitää vkl vapaat?
[/quote]
Useiden tutkimusten mukaan vuorotyö aiheuttaa tekijälleen ja hänen vaikutuspiirissä oleville lapsilleen sekä fyysisiä että psyykkisiä ongelmia. Eli vuorotyö on perseestä, niitä ei pitäisi kenenkään joutua tekemään.
Kyllähän sen jokainen ymmärtää että lapset ja vuorotyö ei sovi yhteen. Varsinkaan jos on yksinhuoltaja.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:07"]Pientä koululaista ei oteta enään vuoropäiväkotiin. Siitäkin on kokemusta. Sinä seiska kumpa itse olisit jonakin päivänä yksinhuoltaja. Kuulostat muutenkin siltä että olet ihan hukassa.
[/quote]
Eikö oteta? Kummallista.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:22"]Vuorotyö on ihan perseestä, ei ole terveellistä itselle eikä lapselle. [/quote] V Siis sinkkujen sitten varmaan pakko tehdä ne vuorotyöt .... Perheelliset ja parisuhteessa elävät voi sitten tehdä ne aamuvuorot ja pitää vkl vapaat?
[/quote]
Useiden tutkimusten mukaan vuorotyö aiheuttaa tekijälleen ja hänen vaikutuspiirissä oleville lapsilleen sekä fyysisiä että psyykkisiä ongelmia. Eli vuorotyö on perseestä, niitä ei pitäisi kenenkään joutua tekemään.
[/quote]
Virastoaikaanko kaikki hoidetaan....? Poliisi, sairaanhoito, pelastu yms. Ravintolat auki vain 9-16 taxit ja bussit metrot liikku vain 9-16 ja tänään kun on viikonloppu niin seuraava vuoro lähtee maanantaina kello 9.32 .... Haaa
Kannattaa kommentoida vasta kun tietää asioista. Hah.
Melkein kaikki hoidetaan virastoaikaan. Kysyppä vuorotyötä tekevältä. Pitäisi ymmärtää että vuorotyö ei sovi kaikille. Yksinhuoltajalle todennäköisesti on todella rankkaa. Jotka ei tätä ymmärrä kokeilkaa ja sitten tulette viisampana uudelleen kommentoimaan.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:07"]
Pientä koululaista ei oteta enään vuoropäiväkotiin. Siitäkin on kokemusta. Sinä seiska kumpa itse olisit jonakin päivänä yksinhuoltaja. Kuulostat muutenkin siltä että olet ihan hukassa.
[/quote]
Päivähoitolain mukaan pitää ottaa, joten katsopa sieltä laista ja mene sitten neuvottelemaan päivähoidosta vastaavan henkilön kanssa!
No ei meidän paikkakunnalla. Olen kyllä selvittänyt asian.
Nonii, mee vaikka viikoks töihi kaivokselle ja laita lapses hoitoo laiskuri! Tääl on niin naurettavaa porukkaa ulisemassa toisten työttömyydestä vaikka ei ois toista jalkaa.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:26"]
No ei meidän paikkakunnalla. Olen kyllä selvittänyt asian.
[/quote]
Lakia ei voi kiertää, tee valitus AVIin. Ainahan ne sanoo, että ei käy meillä, mutta kun osoittaa 2§ "Lasten päivähoitoa voivat saada lapset, jotka vielä eivät ole oppivelvollisuusikäisiä sekä milloin erityiset olosuhteet sitä vaativat eikä hoitoa ole muulla tavoin järjestetty, myös sitä vanhemmat lapset."
Miksi vanhemmat ei ota asioista selvää? Pienet koululaiset pääsevät vuoropäiväkotiin, joku 12v ei.
Mä en ymmärrä sitä, että jos on kouluttautunut johonkin ammattiin, joka lähtökohtaisesti on vuorotyötä, niin miten se vuorotyö voi olla ongelma?
Viet kakarasi yöhoitoon ja lopetat tekosyiden keksimisen. Yksi kaveri sai kanssa yksinhuoltajana myös yövuorot hoidettua. Se tosin oli mies joten se ei jäänyt ruikuttamaan vaan teki mitä tarvittiin.