Toimistoassistentin palkka?
Tosi vaikea tehdä palkkapyyntöä kun assistentteja on niin monenalaisia. Työnkuva on tässä henkilöstöpuolen tehtäviä (rekrytoija yrityksessä on ja assari on näissä ollut ainakin ennen tukena, ei muita HR-ihmisiä talossa), yleisiä toimistotehtäviä, kokousten ym järjestämistä, taloushallintoa osaamisen mukaan. Mulla on rekryistä hieman kokemusta, ja henkilöstöpuolelta useamman vuoden asiantuntijapuolen kokemus mutta ei esim palkka-asioista tai hr-työkaluista. Olen tehnyt myös hieman assistentin töitä juurikin kokousten ja tapahtumien koordinoinnin suhteen. Työ pk-seudun ulkopuolella. Millaista palkkaa pyytäisit? Mitä esim itse olet saanut, jos olet samantapaisessa työnkuvassa?
Kommentit (25)
Riippuu paljon yrityksen koosta ja alasta mutta sanoisin 2800-3400€
Itse sain 7v sitten 3400e
Ainakin meidän alalla insinöörit toimivat sihteerinä suunnittelu- ja työmaakokouksissa ja kirjoittavat pöytäkirjat itse. Niin on paras, koska parempi että se ymmärtää alan ja termit, joka pöytäkirjan kirjoittaa. Suunnitteluala, rakennus.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meidän alalla insinöörit toimivat sihteerinä suunnittelu- ja työmaakokouksissa ja kirjoittavat pöytäkirjat itse. Niin on paras, koska parempi että se ymmärtää alan ja termit, joka pöytäkirjan kirjoittaa. Suunnitteluala, rakennus.
Ei assistentit hoidakaan enää pöytäkirjan kirjoittamisia muuta kuin jossain kankeissa kunnallisissa viroissa. Muualla assistentit tekevät omia itsenäisiä töitä.
Näin ja siksi palkatkin on kaukana asiantuntijoidan palkoista.