Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimistoassistentin palkka?

Vierailija
23.01.2022 |

Tosi vaikea tehdä palkkapyyntöä kun assistentteja on niin monenalaisia. Työnkuva on tässä henkilöstöpuolen tehtäviä (rekrytoija yrityksessä on ja assari on näissä ollut ainakin ennen tukena, ei muita HR-ihmisiä talossa), yleisiä toimistotehtäviä, kokousten ym järjestämistä, taloushallintoa osaamisen mukaan. Mulla on rekryistä hieman kokemusta, ja henkilöstöpuolelta useamman vuoden asiantuntijapuolen kokemus mutta ei esim palkka-asioista tai hr-työkaluista. Olen tehnyt myös hieman assistentin töitä juurikin kokousten ja tapahtumien koordinoinnin suhteen. Työ pk-seudun ulkopuolella. Millaista palkkaa pyytäisit? Mitä esim itse olet saanut, jos olet samantapaisessa työnkuvassa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000€/kk.

Vierailija
2/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000€/kk.

Jos tuo on brutto niin toivottavasti kukaan ei tee enempää kuin kahvinkeittoa, postien lajittelua, tarjoiluja kokouksiin ym. perus assistentti hommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000€/kk.

Saisko perusteluja tälle? Duunitorin mukaan "keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Assistentti on 2 909 euroa kuukaudessa. Palkka oli kuntasektorilla 2 600 € (355 yksittäistä palkkaa), valtiolla 3 040 € (345 yksittäistä palkkaa) ja yksityisellä sektorilla 2 914 € (14513 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2020."

Vierailija
4/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös esim Valtio maksaa HR-assistentille n. 2600-2700€ ja Valtio ei ehkä yksityisiä enemmän maksa.

Vierailija
5/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein töitä toimistosihteerin tittelillä 40 v, jäin eläkkeelle 4557 € bruttopalkalla. Työ oli helppoa, lomia paljon ja ”ylitöitä”, jotka tietysti pidin vapaana. Eläkkeeni on hyvä. Työnantajana oli kaupunki, esimiehenä kaupunginjohtaja. Koulutus merkonomi, siis minulla.

😁

6/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assistenttien ja sihteerien palkat ja työnkuvat ovat kyllä todella erinlaiset työpaikasta riippuen.

Itselläni on työkokemusta jo 32 vuotta.

Edellisessä työpaikassa olin myyntisihteerinä (23 vuotta) ja työnkuva oli todella laaja ja muiden toimistotöisen lisäksi siihen kuului paljon taloushallinnon töitä mm. laskujen maksu, palkat ja alustava kirjanpito jne. Palkkani oli loppuaikoina 2500 euroa.

Nyt olen projektiassistenttina ja työni on huomattavasti haastavampaa, palkka 3000 euroa.

Vierailija
7/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000€/kk.

Saisko perusteluja tälle? Duunitorin mukaan "keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Assistentti on 2 909 euroa kuukaudessa. Palkka oli kuntasektorilla 2 600 € (355 yksittäistä palkkaa), valtiolla 3 040 € (345 yksittäistä palkkaa) ja yksityisellä sektorilla 2 914 € (14513 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2020."

Assistenttien työt ovat vähentyneet merkittävästi tietotekniikan kehityksen myötä. Pomot kirjoittavat itse pöytäkirjansa jne. Asiantuntijoille on töitä, mutta assareille ei juurikaan. Kun joku assari eläköityy, hänen tilalleen harvoin palkataan uutta.

Vierailija
8/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein töitä toimistosihteerin tittelillä 40 v, jäin eläkkeelle 4557 € bruttopalkalla. Työ oli helppoa, lomia paljon ja ”ylitöitä”, jotka tietysti pidin vapaana. Eläkkeeni on hyvä. Työnantajana oli kaupunki, esimiehenä kaupunginjohtaja. Koulutus merkonomi, siis minulla.

😁

Mikä sun työnkuva oli kun palkka oli noin korkea? 

Vierailija
9/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000€/kk.

Assistenttien työt ovat vähentyneet merkittävästi tietotekniikan kehityksen myötä. Pomot kirjoittavat itse pöytäkirjansa jne. Asiantuntijoille on töitä, mutta assareille ei juurikaan. Kun joku assari eläköityy, hänen tilalleen harvoin palkataan uutta.

Oon täysin eri mieltä sun kanssa. Assistenttien työnkuvaan kuuluu paljon muuta kuin pöytäkirjojen tekemistä ja se on paljon sellaista työtä joka helpottaa kaikkien muiden töitä kun pystyy keskittymään niihin ydintehtäviin. Se on myös asiantuntijatyötä monesti.

Vierailija
10/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000€/kk.

Kes-ki-palk-ka. Se sisältää myös ylityöt ja lisät

Vierailija
11/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁

Johdonassistentin palkka on toimistoasisstentiä korkeampi.

Vierailija
12/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁

Olin kaupunginjohtajan sihteerinä. Eli katsoin, että niitten teksteistä sai edes jotain tolkkua. Minut muuten valittiin virkaan kun olin viimeisillään raskaana, olin 24 v. Jäin heti äippälomalle, ehdin olla töissä muistaakseni noin kuukauden. Ja kyllä, silloinen kaupunginjohtaja, toki kaikki muutkin, tiesi raskauteni.

Se oli sitä aikaa se.

Vierailija
13/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁

Olin kaupunginjohtajan sihteerinä. Eli katsoin, että niitten teksteistä sai edes jotain tolkkua. Minut muuten valittiin virkaan kun olin viimeisillään raskaana, olin 24 v. Jäin heti äippälomalle, ehdin olla töissä muistaakseni noin kuukauden. Ja kyllä, silloinen kaupunginjohtaja, toki kaikki muutkin, tiesi raskauteni.

Se oli sitä aikaa se.

Okei, sun työnkuva on selkeästi aika erilainen varmasti mitä tässä nyt haen, mutta mukava että jäi hyvät muistot siitä työstä!

Vierailija
14/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😁

Kaikella kunnioituksella, mutta vaikka tämä ehkä ennen saattoi olla mahdollista, ei sillä taida olla enää mitään tekemistä tämän päivän työelämän kanssa.

Vierailija
15/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Assistenttien ja sihteerien palkat ja työnkuvat ovat kyllä todella erinlaiset työpaikasta riippuen.

Itselläni on työkokemusta jo 32 vuotta.

Edellisessä työpaikassa olin myyntisihteerinä (23 vuotta) ja työnkuva oli todella laaja ja muiden toimistotöisen lisäksi siihen kuului paljon taloushallinnon töitä mm. laskujen maksu, palkat ja alustava kirjanpito jne. Palkkani oli loppuaikoina 2500 euroa.

Nyt olen projektiassistenttina ja työni on huomattavasti haastavampaa, palkka 3000 euroa.

Minä olen suunnitteluassistentti ja samoissa mennään. Teen toimistotöitä ja dokumentointia sekä monipuolista hommaa projekteissa, avustan suunnittelijoita helpoissa töissä. Lähinnä se suunnitteluosuus on sellaista helppoa laske montako asiaa X tuossa teollisuushallissa on tms tai jotain lukujen tallentamista taulukkoon ja niistä saatujen laskelmien lopputuloksien merkitsemistä piirustuksiin.   

Vierailija
16/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000€/kk.

Kes-ki-palk-ka. Se sisältää myös ylityöt ja lisät

Hehe, eiköhän ne ole ihan peruspalkkoja. Harva firma enää toimihenkilöille maksaa ylitöistä, ne pidetään tunnit tunteina pois vaan. 

Vierailija
17/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000€/kk.

Oon täysin eri mieltä sun kanssa. Assistenttien työnkuvaan kuuluu paljon muuta kuin pöytäkirjojen tekemistä ja se on paljon sellaista työtä joka helpottaa kaikkien muiden töitä kun pystyy keskittymään niihin ydintehtäviin. Se on myös asiantuntijatyötä monesti.

Tilastojen mukaan asiantuntijanimikkeiden määrä on lisääntynyt ja sihteereiden ja assistenttien vähentynyt. Miksi muuten asiantuntijan tittelinä olisi assinstentti?

Vierailija
18/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulutus pitää olla tällaisiin perus toimistotöihin? Olen vaihtamassa alaa, ja 2500€ riittäisi palkaksi oikein hyvin. Nykyisellä alalla suunnilleen saman verran palkka, mutta työkuorma ihan sietämötön, joten jotain uutta pitäisi keksiä.

Vierailija
19/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulutus pitää olla tällaisiin perus toimistotöihin? Olen vaihtamassa alaa, ja 2500€ riittäisi palkaksi oikein hyvin. Nykyisellä alalla suunnilleen saman verran palkka, mutta työkuorma ihan sietämötön, joten jotain uutta pitäisi keksiä.

Ennen ne oli merkonomeja, nykyisin tradenomeja.

Vierailija
20/25 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000€/kk.

Tilastojen mukaan asiantuntijanimikkeiden määrä on lisääntynyt ja sihteereiden ja assistenttien vähentynyt. Miksi muuten asiantuntijan tittelinä olisi assinstentti?

Assistentin rooli on muuttunut paljon aikojen saatossa. Tukipalveluja tullaan aina tarvitsemaan. Digitalisaatio on poistanut rutiinitehtävät ja jokainen osaa omat kahvinsa keittää, mutta tuottavuuden kannalta on parempi että ne jotka rahaa yritykseen tuottaa keskittyy tekemään sitä työtä ja tukitoiminnot hoitaa muut asiat.