Lue keskustelun säännöt.
Saako koulussa aamupalan?
25.05.2015 |
Entä eskarissa?
Meillä on nyt niin kiireaamuja ja mietin jo etukäteen tulevaa eskari- ja kouluaikaa. Mietin pitääkö vielä kaiken muun kiireen lisäksi ehtiä aamupalakin syömään.
Kommentit (43)
Nyt stressaan ja mietin sitäkin miten tyttö ehtii ajoissa kouluun jos itse olen töissä silloin. Miten se aamupäiväkerho toimii? Onko Lahdessa sitä?
Ap
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:08"]
Kyllä koulussa saa aamupalan jos oppilas on aamupäiväkerhossa. Teidän tapauksessanne tämä lienee hyvä vaihtoehto.
[/quote]
Ja kuten sanottua, kaikkialla ei ole aamupäiväkerhoja. Esim. Oulu lopetaa aamupäiväkerhot syksystä alkaen.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 08:24"]Meneekö sulla ap aikaa esim. itsesi meikkaamiseen? Jätä jo kaikki sellainen vähemmälle, kuulostaa siltä, että teet asiasta aika vaikean... meillä on aika aamutorkku 5-vuotias, mutta kun saa rauhassa heräillä enkä panikoi vaikka alkaa kiire olla, saadaan yleensä rauha säilytettyä maassa. Häsläämistä lapsi vihaa, ja siinä menee kaikkien päivä pilalle. Vältän sitä kiireen syntymistä, varaan aikaa niin että se riittää vaikka se pukeutuminen vähän kestäisi. Ja sellaista kokoaikaista opettamistahan se on: "pakko vaan pukea että joudutaan", "äitiäkin väsyttää mutta puetaan yhdessä" jne.
[/quote]
Ei mene kun en ehdi enää meikkaamaam. Silloin meikkasin kun tyttö oli vielä pieni. Nykyään en ehdi. Ehdin syödä aamupalan, vaihtaa vaatteet, harjata hiukset ja pestä hampaat. Minä olen aikamoinen panikoija ja hoputan lasta koko ajan. Oikeastaan ihan turhaan. Ja stressaan asioita tosi paljon etukäteen. En minä tätä ilkeyttäni tee ja ahdistaa itseänikin. Tulee tosi kurja olo kun joudun lasta hoputtamaan ja kiireen takia olen hermostunut ja hermostutan lasta. Olisi paljon helpompaa jos ei olisi kiire töihin ym.
Ap