Vegaaninen kasvisliemikuutio?
Onko sellaista olemassa? En ainakaan googlella löytänyt.
En vaan itse saa yhtä maistuvaa kasvislientä aikaiseksi kuin kaupan valmiskuutioista :(
Kommentit (30)
Niitähän on pilvin pimein, tässä hinta-laatu-suhteen lempparini:
http://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-kasvisliemivalmiste-12kpl-120g/
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:39"]Niitähän on pilvin pimein, tässä hinta-laatu-suhteen lempparini:
[/quote]
Monesti saattavat sisältää munaa tai maitoa.
Punnitse & säästä -kaupoissa on, en muista merkkiä, mutta monenlaisia löytyy.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:39"]Niitähän on pilvin pimein, tässä hinta-laatu-suhteen lempparini:
[/quote]
[/quote]
Jos jättää syömättä "saattaa sisältää"- tuotteita pitäisi myös boikotoida kaikkia firmoja jotka tuottaa itse tai on mitenkään sidoksissa mihinkään eläintuotteiden valmistukseen. Olen vegaani, mutta allrgiamerkinnöistä hätääntyminen menee mielestäni
i typerän puolelle, ellei siis ole kyseiselle allergeenille voimakkaasti reagoiva.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:39"]Niitähän on pilvin pimein, tässä hinta-laatu-suhteen lempparini:
[/quote]
[/quote]
Jos jättää syömättä "saattaa sisältää"- tuotteita pitäisi myös boikotoida kaikkia firmoja jotka tuottaa itse tai on mitenkään sidoksissa mihinkään eläintuotteiden valmistukseen. Olen vegaani, mutta allrgiamerkinnöistä hätääntyminen menee mielestäni
i typerän puolelle, ellei siis ole kyseiselle allergeenille voimakkaasti reagoiva.
[/quote]
Ap täällä, olen siis tarjoamassa ruokaa juhlissa. Tarkoituksena siis tehdä keitto, johon saa itse valita (tai olla valitsematta) proteiinin. Kaksi maitoallergista ja yksi moniallerginen tulossa joten siksi pitäisi olla myös maidoton & munaton (sekä maukas!)
Ohis mutta suuttuisivatko vegaanit jos olisin joskus vahingossa tarjonnut kasvislientä jossa on jotain eläinperäistä.. En ole koskaan edes osannut aatella että KASVISliemikuutio ei olis vegaaninen! :(
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:01"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:39"]Niitähän on pilvin pimein, tässä hinta-laatu-suhteen lempparini: http://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-kasvisliemivalmiste-12kpl-120g/ [/quote] Monesti saattavat sisältää munaa tai maitoa. [/quote] Jos jättää syömättä "saattaa sisältää"- tuotteita pitäisi myös boikotoida kaikkia firmoja jotka tuottaa itse tai on mitenkään sidoksissa mihinkään eläintuotteiden valmistukseen. Olen vegaani, mutta allrgiamerkinnöistä hätääntyminen menee mielestäni i typerän puolelle, ellei siis ole kyseiselle allergeenille voimakkaasti reagoiva.
[/quote]
Eikö se tarkoita että samassa tehtaassa valmistetaan esim. maitotuotteita, jos "saattaa sisältää"?
Kukin rajat vetää itse, mutta minä olen vegaani eettisistä syistä ja se että jotain jämiä on vahingossa joutunut, ei ole minulle ostamattajättämisperuste.
Nyt kun täällä on vegaaneja niin kysyn samalla, eli voiko tofua ja kanaa grillata grillissä samaan aikaan? Entä jos tofuun menee rasvaa kanasta? Sama pätee kasvisvartaisiin eli jos niihin menee rasvaa kanasta niin voiko vegaani silti niitä syödä?
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:01"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:39"]Niitähän on pilvin pimein, tässä hinta-laatu-suhteen lempparini: http://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-kasvisliemivalmiste-12kpl-120g/ [/quote] Monesti saattavat sisältää munaa tai maitoa. [/quote] Jos jättää syömättä "saattaa sisältää"- tuotteita pitäisi myös boikotoida kaikkia firmoja jotka tuottaa itse tai on mitenkään sidoksissa mihinkään eläintuotteiden valmistukseen. Olen vegaani, mutta allrgiamerkinnöistä hätääntyminen menee mielestäni i typerän puolelle, ellei siis ole kyseiselle allergeenille voimakkaasti reagoiva.
[/quote]
Eikö se tarkoita että samassa tehtaassa valmistetaan esim. maitotuotteita, jos "saattaa sisältää"?
Kukin rajat vetää itse, mutta minä olen vegaani eettisistä syistä ja se että jotain jämiä on vahingossa joutunut, ei ole minulle ostamattajättämisperuste.
[/quote]
Minulle taas on
T. Toinen vegaani joka ei osta lihaa käsitteleviltä yrityksiltä ainakaan tietoisesti
Tosin ikinä ei voi olla varma
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:11"]
Ohis mutta suuttuisivatko vegaanit jos olisin joskus vahingossa tarjonnut kasvislientä jossa on jotain eläinperäistä.. En ole koskaan edes osannut aatella että KASVISliemikuutio ei olis vegaaninen! :(
[/quote]
Vegaanit ovat yksilöitä. Joku suuttuisi, itse en.
Minua suututtaa vasta kun tarjotaan kananmunia ja voita sisältävää kakkua, koska ei tullut ajatelleeksi asiaa leipoessa.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:11"]Ohis mutta suuttuisivatko vegaanit jos olisin joskus vahingossa tarjonnut kasvislientä jossa on jotain eläinperäistä.. En ole koskaan edes osannut aatella että KASVISliemikuutio ei olis vegaaninen! :(
[/quote]
En voi vastata muiden puolesta. Mutta minä en söisi. Kanat voi grillata muuallakin.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:11"]Ohis mutta suuttuisivatko vegaanit jos olisin joskus vahingossa tarjonnut kasvislientä jossa on jotain eläinperäistä.. En ole koskaan edes osannut aatella että KASVISliemikuutio ei olis vegaaninen! :(
[/quote]
En voi vastata muiden puolesta. Mutta minä en söisi. Kanat voi grillata muuallakin.
[/quote]
Oho, lainasin väärää. Eli tarkoitus oli vastata grillauskysymykseen.
Kasvisliemikuutiosta en suuttuisi, mutta olethan vastaisuudessa tarkempi! :)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:01"] [quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:39"]Niitähän on pilvin pimein, tässä hinta-laatu-suhteen lempparini: http://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-kasvisliemivalmiste-12kpl-120g/ [/quote] Monesti saattavat sisältää munaa tai maitoa. [/quote] Jos jättää syömättä "saattaa sisältää"- tuotteita pitäisi myös boikotoida kaikkia firmoja jotka tuottaa itse tai on mitenkään sidoksissa mihinkään eläintuotteiden valmistukseen. Olen vegaani, mutta allrgiamerkinnöistä hätääntyminen menee mielestäni i typerän puolelle, ellei siis ole kyseiselle allergeenille voimakkaasti reagoiva. [/quote] Eikö se tarkoita että samassa tehtaassa valmistetaan esim. maitotuotteita, jos "saattaa sisältää"? Kukin rajat vetää itse, mutta minä olen vegaani eettisistä syistä ja se että jotain jämiä on vahingossa joutunut, ei ole minulle ostamattajättämisperuste. [/quote] Minulle taas on T. Toinen vegaani joka ei osta lihaa käsitteleviltä yrityksiltä ainakaan tietoisesti Tosin ikinä ei voi olla varma
[/quote]
Miltä yrityksiltä ostat?
En suuttuisi kummastakaan jos kyse olisi kotikokista.
Ravintolassa tilanne olisi toinen ainakin liemen osalta! Enkä kyllä tykkäisi jos kasvispihvini paistettaisiin eläinrasvassa.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:14"]
Nyt kun täällä on vegaaneja niin kysyn samalla, eli voiko tofua ja kanaa grillata grillissä samaan aikaan? Entä jos tofuun menee rasvaa kanasta? Sama pätee kasvisvartaisiin eli jos niihin menee rasvaa kanasta niin voiko vegaani silti niitä syödä?
[/quote]
Voi syödä. Ei se ole niin tarkkaa.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:01"] [quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:39"]Niitähän on pilvin pimein, tässä hinta-laatu-suhteen lempparini: http://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-kasvisliemivalmiste-12kpl-120g/ [/quote] Monesti saattavat sisältää munaa tai maitoa. [/quote] Jos jättää syömättä "saattaa sisältää"- tuotteita pitäisi myös boikotoida kaikkia firmoja jotka tuottaa itse tai on mitenkään sidoksissa mihinkään eläintuotteiden valmistukseen. Olen vegaani, mutta allrgiamerkinnöistä hätääntyminen menee mielestäni i typerän puolelle, ellei siis ole kyseiselle allergeenille voimakkaasti reagoiva. [/quote] Eikö se tarkoita että samassa tehtaassa valmistetaan esim. maitotuotteita, jos "saattaa sisältää"? Kukin rajat vetää itse, mutta minä olen vegaani eettisistä syistä ja se että jotain jämiä on vahingossa joutunut, ei ole minulle ostamattajättämisperuste. [/quote] Minulle taas on T. Toinen vegaani joka ei osta lihaa käsitteleviltä yrityksiltä ainakaan tietoisesti Tosin ikinä ei voi olla varma
[/quote]
Miltä yrityksiltä ostat?
[/quote]
En osta valmisruokaa, teen kaiken itse.
Oisko reformilla?