Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itämainen kissa?

Vierailija
24.05.2015 |

Voiko joku itämaisen kissan omistaja kertoa millainen kissa se on? Entä siamilainen? Mitä eroa niillä on? Syövätkö samaa ruokaa kuin maatiaiset?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siamilaiset ovat seurallisia. Siroja. Ehkä vähän kovaäänisiä, mutta ei nekään koko ajan nau'u. Syövät samaa eläinkaupasta ostettua ruokaa kun muutkin kissat.

Vierailija
2/5 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itämaisellä lyhytkarvalla ja siamilaisella kissalla eroa on käytännössä väritys.

Ovat erittäin seurallisia, joten jos haluat säilyttää mielenrauhasi, et ota kyseistä kissaa ainoaksi kissaksi. Ovat erittäin puheliaita ja monilla ei ole kovin miellyttävä ääni (katso toki youtubesta videoita). Itse hyvin vienoäänisen kissan omistajana en voisi ikinä harkita itämaiskissaa juuri tuon äänen takia. x)

Tämä rotu sopii aktiiviseen perheeseen, kun taas rauhaa ja järjestystä rakastavaan perheeseen sopii joku muu rotu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itämaisia kissoja kannattaa tosiaan ottaa kaksi vaikka samasta pentueesta jos ennestään ei ole kissoja, ovat todella seurankipeitä ja semmoisia huomiohuoramaisia (kaikella rakkaudella sanon tämän :D) prinsessoja. Mauku on kovaääninen monilla, juttelevat usein ja äänekkäästi ja YouTubesta löytyy tosiaan mainiosti esimerkkivideoita jos pelkää ettei moista itse jaksa.

Vierailija
4/5 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi siiamilaista. Aina kyläilijät sanovat että ovat tosi kauniita. Luonne on toinen juttu. Toinen kissoista on kuin enkeli ja rakastaa lapsia. On hellyydenkipeä. Molemmat ovat seurankipeitä ja ovat aina siellä missä minäkin. Milloin kyhnää jalkaavasten, millon hyppää syliin yms. Toinen kissoistamme on kyllä yksi iso riiviö.. Siitä olen menianut luopua monta kertaa. Se on rikkonut mm. laseja pudottamalla niitä tahallaan lattiaan, rikkonut pesualtaan pudottamalla peilikaapista jotain sen päälle, raapinut sohvan rikki, roikkuu sillointällöin verhoissa.  Emme saa koskaan nukkua rauhassa. Keskellä yötä alkaa kauhea maukuminen ja riehuminen ympäri kämppää, kissa hakee huomiota keskellä yötä hyppäämällä meidän päälle kun mieheni kanssa nukutaan. On kiva herätä kun kissa hyppää vatsan päälle ja juoksee karkuun. se saattaa tehdä sitä muutman kerran yössä. Jos kissat jättää makuuhuoneen ulkopuolelle alkaa hirveä maukuminen ja raapiminen oveen ja hyppiminen oven kahvaan. 

Mitään se ei opi. Toivon vaan että iän myötä rauhottuisi, tosin olen toivonut sitä jo 7 vuotta.. Kyllä pinna palaa mooonta kertaa päivässä kissaan.. Mieti vielä raotuvaihtoehtoja, tosin jos haluat elämään vipinää ja vilskettä niin siiamilainen on oikein hyvä vaihtoehto. 

Vierailija
5/5 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitan että itämaiset kissat vievät sydämesi. Kun niihin tutustut, niin mitään muuta et enää halua.

Itse pidän enemmän pitkäkarvaisista versioista, mutta perusluonnehan on kaikilla 4 kategorian kissoilla sama, riippumatta karvan pituudesta.

Kannattaa käydä kasvattajan tai jokun itämaisen kissan omistajan luona tutustumassa rotuun.