Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuuluuko morsiusparin vanhempienkin antaa häälahja?

Vierailija
24.05.2015 |

Saatiin tänään lahjalista viestillä, että päästään valitsemaan ensimmäisenä. Ollaan jo luvattu maksaa pitopalvelu, sisältäen melkein sadan vieraan ruuat ja ruokaviinit. Pitääkö tässä muka vielä antaa erikseen lahjakin?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa joku pieni. Itse en kyllä kehtaisi mitään pyytää vaikka äitini varmaan ostaisi pyytämättäkin. Vaatisin että haakustannuksiin osallistuminen on se lahja. 

Vierailija
42/47 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi täälläpäin miehen vanhemmat maksavat häät sekä ostavat nuorelle parille asunnon ja huonekalut. Me morsiamen vanhemmat päästään vähällä :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän molempien vanhemmat osallistuu maksamalla pari tonnia meidän häihin, ruokaa & juhlapaikkaa ym. En todellakaan odota heiltä enää mitään lisälahjaa. ???

Vierailija
44/47 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aikuisten ihmisten äiti ja isi kustantaa lastensa elämää?Jotenkin aika vanhoillista.Jos minä järkkään omat kemuni niin kyllä ne myös itse maksankin.Ja ei tarte kenenkään lahjaa tuoda,ihmiset on tärkeämpiä.

Vierailija
45/47 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:55"]

Miksi te maksatte häät? Eikö miehellä ole vanhempia? Miksei hääpari maksa itse häitään?

[/quote]

Meillä päin on ainakin tapana että morsiamen vanhemmat maksavat häät tai ainakin osan niistä.

Vierailija
46/47 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kyllä kasvatustyö mennyt pahasti mönkään kun noin ahneen tyttären olet saanut aikaiseksi. Aikuisten ihmisten tulisi ensinnäkin ITSE kustantaa häänsä, eikä lahjoja saa vaatia. En ymmärrä, puistattaa.

Vierailija
47/47 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä harhaa että perinteisesti morsiamen vanhemmat maksavat häät. Ei. Perinteisesti morsiamen vanhemmat järjestävät häät, siis tietysti huolehtivat myös kustannuspuolesta, mutta päättävät myös muista järjestelyistä. Ja samaan perinteeseen kuuluu, että morsian muuttaa vanhempiensa luota vasta häiden jälkeen. Naurettavaa, että perinteiden varjolla yritetään maksattaa omillaan elävän aikuisen itse itselleen suunnittelemaa prinsessapäivää.