Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rahapula lopettaa elämän

Vierailija
24.05.2015 |

enpä olisi uskonut olevani tässä tilanteessa ikinä. Minulla on kolme lasta.olen opiskelija. vakityöpaikka alkaa parin viikon päästä. Viime viikolla sain kirjeen käräjäoikeudelta että opintolainani menee ulosottoon kun en ole sitä pystynyt maksamaan kunnolla. tiedän. Oma vika. olisi pitänyt pyytää apua ajoissa. lainaa en saa kun on jo asuntolaina ja autolaina. 1500e pitäisi olla huomenna maksettuna että vältän maksuhäiriömerkinnän. pyysin jo apua isältäni mutta asiat ei menny kuten ajattelin.pelottaa hirveästi ja ahdistaa. en halua merkintää. niin toivoisin että isäni saisi autettua minua tässä asiassa. en kaipaa teiltä saarnaa. piti vain purkaa tunteet tänne kun ole ketään jolle puhua.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:56"] [quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:25"] Opintolainan saa anteeksi. Sinun pitää jättää maksamatta sitä pankille ja sitten pankki irti sanoo sen. Laina siirtyy Kelan takausyksikön haltuun, josta sinulle tulee selvitys pyyntö. Vastaat siihen. Itse sain 18000€ anteeksi kokonaan ja luottotiedot pysyivät myös. [/quote] Miksi alapeukkuja? [/quote] No mitä helvettiä, oikeasti? Toiset hullut maksaa lainojaan, ja on maksaneet, pienistä ja lähes olemattomista tuloista. Selitä vähän. [/quote] No miksi ihmiset ei ota selvää asioista? Miten asiat hoidetaan?   [/quote] Keulit täällä sillä, että me muut maksoimme lainasi. Et kuitenkaan vaivaudu selittämään, miten tämä on mahdollista. Asioita ei hoideta noin, olet ilmeinen luuseri.

[/quote]

! Asiat hoidetaan niin. Jos sinulla on opintolainaa ja et pysty sitä maksamaan.

1.Jätät maksamatta pankille

2.opintolaina siirtyy Kelalle

3.sieltä tulee selvityspyyntö.

Sitten vaan vastaat sinne ja odotat. Itse kirjoitin sinne yhden A4 paperin + lääkärinlausunnon.

Sain velat anteeksi. Korkoineen.

[/quote]

Käsittääkseni pitää olla pitkäaikaisesti työkyvytön että sen saa anteeksi. Muuten joutuu maksamaan sitä 7% korolla. Ap ei ole työkyvytön.

[/quote]

Niin vähintään 5 vuotta työkyvytön tai lopullisesti työkyvytön. Ne on ehdot.

Mutta siitä ei ollut kyse. Kyse oli siitä, että opintolainan voi saada anteeksi.

Vierailija
22/27 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaaaa taas näitä idiootteja jotka ottaa velkaa enemmän kun pystyy maksaa, kaikki tää on sun oma vika, älä itke ja nauti luottotietojesi menetyksestä koska oot sen ansainnu :))))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin meni tuo opintolainan takaisinmaksu. Sinähän kirjoitat olevasi edelleen opiskelija. Ei siis tule maksuun kuin korot. Toiseksi suomalainen opintolaina on valtion takaamaa. Ei mene ulosottoon.

Vierailija
24/27 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vaan lainaa kaikille. Yksityisten lainat jo 120mrde. Kaikki mulle heti nyt.

Vierailija
25/27 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:25"]

Opintolainan saa anteeksi.

Sinun pitää jättää maksamatta sitä pankille ja sitten pankki irti sanoo sen.

Laina siirtyy Kelan takausyksikön haltuun, josta sinulle tulee selvitys pyyntö. Vastaat siihen. Itse sain 18000€ anteeksi kokonaan ja luottotiedot pysyivät myös.

[/quote]

Miksi alapeukkuja?
[/quote]
No mitä helvettiä, oikeasti? Toiset hullut maksaa lainojaan, ja on maksaneet, pienistä ja lähes olemattomista tuloista. Selitä vähän.
[/quote]

Tyhmäähän opintolainoja on maksella. Valtion takaus, urpot.

Vierailija
26/27 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainan voi maksaa osissa. Tiedän erään, joka maksaa 20 e/ kk.

Vierailija
27/27 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:29"]mitä ihmettä se merkintä oikeesti pilaa? jos sulla vakityö alkamassa, ja asuntolaina jo olemassa, niin eihän se käytännössä pilaa mitään? Voisi esim. estää/hidastaa asunnon ostoa lainarahalla, mutta tätäkään pulmaa sulla ei ole? 

en ymmärrä miten tuollaisesta voi ihan hirveästi masentua jos on 3 tervettä lasta ja vakityöpaikka odottamassa ottajaansa. 

[/quote]
no kyllähän maksuhäiriömerkintä vaikeuttaa elämää. Oma on vikani, mutta vituttaa, kun minun aikaisempien mokien takia mieheni sekä lapseni joutuvat kärsimään, ja joudumme asumaan vuokra-asunnossa (minkä löytäminen kesti yli puoli vuotta) nykyäön raha-asiat jo vähän paremmin, mutten kaikkea ole saanut maksettua. Joudumme ostamaan lahoja autoja, sillä miehelleni ei yksin myönnetä niin suurta lainaa, että olisi mahdollisuus ostaa kunnon auto...
[/quote]

Kunnon auto, johon ei ole varaa
[/quote]
on todellakin varaa, ei vain ole varaa maksaa sitä kerralla. Vai maksoitko itse oman asuntosikin ilman lainoja?!