Ystävyyden loppu?
Hieman taustaa;
Itse olen 36-vuotias mies, hyvä ystäväni samanikäinen nainen. Meidän välillä ei ole ikinä ollut mitään romanttista, hyvää ja toista kunnioittavaa ystävyyttä sitäkin enemmän.
Tuossa vuosi sitten hän alkoi seurustelemaan, meidän yhteydenpito väheni + pintapuolistui jonkin verran. Tämä on mielestäni täysin luonnollinen asia, uuden ihmisen tultua kuvioihin.Itse törmäsin hänen kumppaninsa pari kertaa, lähinnä kaupassa ohi mennen, heidän ollessa ostoksilla. Juttelu oli ihan normaalia, small talkia.
Yllätys oli melkoinen kun seurustelun kestettyä noin 8 kk ystäväni ottaa yhteyttä viestitse ja kertoo, ettei voi olla kanssani enää ystävä, koska kumppani oli tämmöisen ehdon iskenyt.
- Tämmöisiä tapauksia olen nähnyt vierestä seuranneena vaikka ja kuinka, mutta tämä tuli puskista.
Ei siinä oikein mitään voinut. Tilanne satutti ja ahdisti, varsinkin kun olisin häntä entiseen tapaan kaivannut elämääni ( elämässäni tapahtui paljon; läheisen kuolema, toisen saattohoito, toisaalta uuden hienon työn saaminen ja harrastuksessa menestyminen).
Nyt sitten viime viikolla hän otti yhteyttä. Ilmoitti, että ero tuli. Yritti viestitellä " entiseen malliin", mutta itse koin tilanteen haastavaksi.
Kerroin omat fiilikseni, mutta hän ei tuntunut ymmärtävän.
Jouduin lopulta toteamaan,etten kykene pitämään ystävänä henkilöä, joka seuraavan kumppanin tullessa kuvioon tekisi varmasti samalla tavoin, ilman epäilyksen häivää.
Vastaavia kokemuksia on varmasti lukuisia, mutta onko kenelläkään kokemusta siitä onko ystävyyttä mahdollista elvyttää?
Kommentit (12)
Jos pystyt, niin ehkä kannattaa antaa vielä mahdollisuus. Hän on ehkä itsekin tajunnut, että joutui toisen ohjailtavaksi jne. Ja sinä pääset sanomaan, että miltä tuntui tulla heivatuksi pois ystävän elämästä jonkun uuden tuttavuuden määräyksestä. Eipä tuossa kai mitään menetäkään, että kohtaa, vaikka ystävyys ei enää palautuisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyt, niin ehkä kannattaa antaa vielä mahdollisuus. Hän on ehkä itsekin tajunnut, että joutui toisen ohjailtavaksi jne. Ja sinä pääset sanomaan, että miltä tuntui tulla heivatuksi pois ystävän elämästä jonkun uuden tuttavuuden määräyksestä. Eipä tuossa kai mitään menetäkään, että kohtaa, vaikka ystävyys ei enää palautuisi.
Todennäköisesti toimin näin. Ajattelin, että on syytä antaa meille molemmille sauma sanoa livenä mitä ajattelee.
Juu tuttua puuhaa. Parempi olla yksin. Ei muita ihmisiä mihinkään tarvitse.
Vähän sama kuvio paitsi itse tuona ystävänä haluaisin ottaa välimatkaa kun toinen aloitti parisuhteen. Ei vain tällaisena parisuhdehylkiönä jaksa toisten parisuhteita.
Olet liian hottis, uudet miehet pitää sinut uhkana. Anna olla, tulee toistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet liian hottis, uudet miehet pitää sinut uhkana. Anna olla, tulee toistumaan.
Olisihan se egoa hivelevää, mutta en usko, että on kuitenkaan niin.
Ihan perussälli olen. Normaalin näköinen, ihan hyvä duuni+ opiskelen sivussa.
Alkoa en käytä, enkä hirveästi biletä. Kaiken kaikkiaan arki mun kanssa on takuulla ihan älyttömän tylsää.😂
Vierailija kirjoitti:
uusi puoliso ei halua että olette ystäviä - siinä se
et voi asialle mitään
Luitko aloitusta ajatuksella? Nainen katkaisi ystävyyden suhteen takia, nyt on ongelma miten suhtautua naisen yritykseen elvyttää ystävyys, kun tuo parisuhde päättyi.
Sitähän ei tiedä vaatisiko mahdollinen uusi suhde moista, niin sen kannalta ei päätä kannata liikaa vaivata. Itse varmaan koittaisin olisiko ystävyys palautettavissa, toki siinä olisi iso särö paikattavaa eikä takeita sen eheytymisestä.
Nämä ovat niin ikäviä.
Kyllähän sitä rakastuneena helposti vanhat kaverit ja harrastukset jäävät taustalle.
Pitäisi silti muistaa ja arvostaa niitä asioita jotka ovat olleet elämässä ennen sitä uutta rakasta.
Jos tulee ero niin kavereiden olkapäätä tulee silloin ekaksi ikävä?
Eipä sitä kannata alistua kynnysmatoksi, ainakaan toista kertaa.
En välttämättä pitäisi ystävään samaan tapaan yhteyttä kuin ennen, koska tuollainen käytös ei hyvää käytöstä.
Ystävä, jota ei voi näyttää puolisolle, ei ole ystävä. Tai josta ei voi kertoa. Miehet sinkkuna sietää joitakin naisia ystävinä, koska odottavat, että voisi olla muutakin. Parisuhteessa eivät halua olla yhteydessä, koska voivat loukata puolisoa. Puoliso voi olla autuaan tietämätön näistä ystävistä.
uusi puoliso ei halua että olette ystäviä - siinä se
et voi asialle mitään