Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päänahka kutisee niin prkeleesti..

Vierailija
24.05.2015 |

Olen siis 22v nainen jolla on todettu atooppinen iho, oireilee silloin tällöin. Lähinnä käsitaipeissa.
Mutta nyt, päänahka on ruvennut kutiamaan niin paljon, että välillä harkitsen juustohöylän hakua, varsinkin suihkun jälkeen!!! Päässä myös jotakin ruven(?) tapaista, välillä isompia kohtia välillä pisaramaisesti. Kuulemma kohdat myös punoittavat avomiehen mukaan.. Onkohan tämä atooppisesta ihosta johtuvaa, vai voisiko olla psoriasista jota löytyy suvusta?? Onko jollain vinkkejä, mikä helpottaisi. :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:37"]Olen siis 22v nainen jolla on todettu atooppinen iho, oireilee silloin tällöin. Lähinnä käsitaipeissa.
Mutta nyt, päänahka on ruvennut kutiamaan niin paljon, että välillä harkitsen juustohöylän hakua, varsinkin suihkun jälkeen!!! Päässä myös jotakin ruven(?) tapaista, välillä isompia kohtia välillä pisaramaisesti. Kuulemma kohdat myös punoittavat avomiehen mukaan.. Onkohan tämä atooppisesta ihosta johtuvaa, vai voisiko olla psoriasista jota löytyy suvusta?? Onko jollain vinkkejä, mikä helpottaisi. :)
[/quote]

Vaihda pesuaineet ja rasvaa pää välillä tai öljyä

Vierailija
2/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kutinaan auttanut apteekista saatava hydrokortisoni liuos sekä jatkuvassa käytössä olevat herkän/ongema päänahan shampoo+hoitsikka (itsellä Biosystemsin sarjan tuotteet mutta kokeilemalla löydät oman suosikkisi). Jos nää ei auta kannattaa käydä lääkärissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergisoiduin hiusväreille ja nukuin perusrasvat päässä kerta viikkoon

Vierailija
4/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttoi sellainen liuos kuin BETNOVAT SCALP jota sain lääkärin määräyksellä. En ole varma saako ilman reseptiäkin. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
5/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täitä

Vierailija
6/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda luomusampooseen. Ihan prismasta löytyy hyllyllinen luonnomukaista kosmetiikkaa Esim. Sante, Lavera, urtekräm

t. atoopikko

Vierailija
7/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :) oonkin nyt koittanut ostaa kaikkei saippuat ja shampoot herkälleiholle tarkoitettuihin.
Pitää tota liuosta vielä hakea!

Vierailija
8/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups.. Joku kirjoitushäiriö iski äskeiseen viestiin :D

Vierailija
9/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

System 4 Climbazole on auttanut itsellä.

http://sim.fi/fi-system4-2

Vierailija
10/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täit? Mulla oli sama ongelma kun oli täitä.

Vierailija
11/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kampaamoissa on joitain erityishoitoja saatavilla.

Vierailija
12/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole täitä.
Ap

Vierailija
13/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaus silloin tällöin. Paskat ja pipo päähän. Tyynyn hygienia. Pesen 1-2 krt / kk tyynynkin

Vierailija
14/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleen meren mutanaamio päänahalle pari kertaa viikkoon (dsm) ja tuo system4 sampoo ja hoitoaine, toimii.

Vierailija
15/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seborrooinen ekseema?

Vierailija
16/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seborrhea excema. Hae ensiavuksi apteekista nizoral.
Pese hiukset päivittäin, käytä hajusteettomia aineita. Pahimpina aikoina vaikka kortisonia päänahkaan.

Vierailija
17/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihotautilääkärille. Reseptilääkkeistä sain itse avun.

Vierailija
18/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:46"]System 4 Climbazole on auttanut itsellä.
http://sim.fi/fi-system4-2
[/quote]

Mulla myös. Muistan, että parikymppisenä ja vielä kolmekymppisenäkin pääni oli aina aika pian sen jälkeen ruvella kun olin sen jollain linimenteillä (mm. lääkärin määräämällä Bemetsol scalp -liuoksella) hoitanut. Nyt olen yli 40 vuotta. Olen käyttänyt vuosia jo noita System 4 shampoota ja hoitoainetta. Päänahka pysyy kesät talvet nykyään hyvänä. En tarvitse enää edes niitä päänahkaan laitettavia linimenttejä (ACOn oli kyllä hyvä ja ihanan rauhoittava).

Ja sanomattakin selvää, että kaikki muotovaahdot, lakat jne. ärsyttää. Ja värjäämistä ei voi hiuksiin ajatellakaan.

Vierailija
19/22 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:09"]Seborrooinen ekseema?
[/quote]
Kuviakun katoin niin vois ollakin, tosin aika lievänä (google)kuviin verrattuna

Vierailija
20/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä mainituista oireista ilman kunnon apua kärsin parikymmentä vuotta. Koitin kaikenmaailman kotikonstivoiteita ja kaikenlaisia shampoita. Yksi julkkiskampaaja Jaakkola vainaan, tarjoama shampoo tepsi joitakin vuosia, mutta joidenkin vuosien kuluttua senkin tehoa oli vähennetty, tai sitten ongelmani paheni, joten oli käännyttävä useaan kertaan lääkärien puoleen.

Lopulta yksi yleislääkäri tiesi. "Selvä tapaus, mutta eiköhän tämä lääke tepsi", ja määräsi minulle BetnovatCalp lioksen. Olen käyttänyt kyseistä lääkettä kuureittain kolmekymmentä vuotta.

Valitettavasti nyt tammikuussa 2021 paikkakuntamme apteekeista kyseinen lääke on loppu, ja he kertoivat BetnovatCalp liuosta saatavan vasta myöhemmin keväällä. Apteekissä oli kuitenkin tarjolla Orionin Bemotson lios, missä on sama lääkeaine beetametasomi.

Orionin lääke on kuitenkin hankala käyttää, koska se on säilytettävä jääkaapissa. Lisäksi käytössä havaitsin, ettei se jäykkänä tunnu leviävän päänahkaan, kuten BetnovatCalp teki.

Kyseessä on elinikäinen "paikallisvaiva", mikä kuitenkin - ainakin minulla - on pikkuhiljaa levinnyt. Kun se alkuunsa oli vain hiuspohjassa, niin vuosikymmenten aikana sen talimainen paksu ihottuma on alkanut räjähtämäisesti puhkeilla otsassa, silmän nurkissa ja nenän pielissä. N

Olen myös vakuuttunut talimaisen ihottuman olevan tarttuvaa, koska tali-ihoinen työkaverini oli lainaillut  talvipäähinettäni, kun oli pitänyt lähteä ruokikselle ilman autoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän