Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi luulette, että 18-21-vuotiaat haluavat muuttaa omilleen?

Vierailija
24.05.2015 |

Aikuisille tiedoksi: eivät halua. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin, koska kotipaikkakunnalla opiskeluvaihtoehdot olisivat olleet talonrakentaja, sähköasentaja tai lähihoitaja...

Vierailija
2/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:13"]

Koska olen itse 20v, muutin omilleni 18-vuotiaana (omasta tahdosta), enkä tunne yhtään ikäistäni joka asuisi vielä vanhemmillaan. Kaikkien näiden vanhemmat (yhtä lukuun ottamatta) antaisivat enemmän kuin mielellään lastensa asua vielä luonaan.

[/quote]

Miksi olen saanut pelkkiä alapeukkuja? Kaikki ystäväni ovat muuttaneet joku poika-/tyttöystäviensä kanssa yhteen tai muualle opiskelemaan. Muutamalla on vain ollut niin hyvä taloudellinen tilanne että ovat pystyneet itsenäistymään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin, koska olisi ollut hieman raskasta ja kallistakin matkustaa 125 km kahdesti päivässä eli yliopistolle ja takaisin.

Vierailija
4/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suurinosa tuon ikäisistä haluaa jo itsenäistyä. 

Vierailija
5/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan kaikki halua, mutta minä halusin muuttaa ja muutinkin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan jo 16 vuotiaana ja ihmettelin poikaystäväni siskoa, joka vasta 22 vuotiaana muutti omilleen.

Vierailija
6/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun muuttaisivatkin.mut ei oo järkee kun opiskelevat kotipaikkakunnalla.

Vierailija
7/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin haluavat. Yksi muutti seurustelukumppanin kanssa yhteen, toinen muutti opiskelujen takia toiselle paikkakunnalle. Kolmas aikoo lähteä heti, kun saa töitä. Kaikki omia valintoja.

Vierailija
8/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas tätä... Mä muutin pois kotoa 18-vuotiaana, kyllästytti ajaa 40 kilometriä bussilla suuntaansa joka arkipäivä koulun takia. Olisi pitänyt muuttaa jo aiemmin.

Vierailija
9/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä muutin heti ruotsiin töihin kun viimeinen yo-koe oli ohi. Palasin sitten pariinkin kertaan.

Vierailija
10/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tuttavapiirini tytöistä suurin osa on halunnut muuttaa omilleen viimeistään täysi-ikäistyttyään. Pojat sen sijaan alkavat nyt päälle parikymppisinä miettimään, että pitäisikö hommata oma kämppä.

Vierailija
11/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miksi joku nuori aikuinen EI halua muuttaa omilleen? Ihmettelen...

Vierailija
12/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh, itsenäitstyäkseen? Ihiminen on jo kehittänyt omia ajatuksia siitä miten elämänsä haluaa elää. Ihme kysymys. Kun lapsen aika on täyttynyt huoltajiensa luona, on aika siirtyä ottamaan vastuuta ja elämään omaa elämää.

Vierailija
13/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis taas vauhdissa

Vierailija
14/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen itse 20v, muutin omilleni 18-vuotiaana (omasta tahdosta), enkä tunne yhtään ikäistäni joka asuisi vielä vanhemmillaan. Kaikkien näiden vanhemmat (yhtä lukuun ottamatta) antaisivat enemmän kuin mielellään lastensa asua vielä luonaan.

Vierailija
15/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla niin, että vanhempien huoltovelvollisuus jatkuisi 22-vuotiaaksi. Eli kukaan ei muuttaisi turhaan yhteiskunnan rahoilla omilleen noin aikaisin.

Vierailija
16/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettavaa muutta kotoa pois noin nuorena kun kotoa saa asua eikä vuokraa tarvitse maksaa :)

Saan paskaa niskaan tästä koska suomalaiset ovat typeriä ihmisiä.

Vierailija
17/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:06"]Kerro miksi joku nuori aikuinen EI halua muuttaa omilleen? Ihmettelen...
[/quote]
Kotona olisi parempi olla vanhempienkin vuoksi, on seuraa toisilleen.

Vierailija
18/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

omilleen vaikka sitten toimeentulotuilla?!? just joo.

Vierailija
19/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin muuttamaan aikanaan kun peruskoulu päättyi, käännyin 17v. Olisin lähtenyt jo aiemmin mutta en päässyt, ei otettu nuorisokotiin. Koti ei ollut koskaan turvallinen tai paikka mihin palata.
Tästä syystä en tule omia lapsiani häätämään kun kasvavat isoiksi. Kotini on myös heidän kotinsa. Kypsykööt rauhassa vaikka parikymppisiksi. Parempi sekin kuin keskenkasvuisena päätyä parisuhdeleikkiin koska ei sekään ole aina hyvä juttu.

Vierailija
20/24 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:10"]

Ihan naurettavaa muutta kotoa pois noin nuorena kun kotoa saa asua eikä vuokraa tarvitse maksaa :)

Saan paskaa niskaan tästä koska suomalaiset ovat typeriä ihmisiä.

[/quote]

Meillä asuu 21v vielä kotona, koska säästää asuntoon. Minusta ihan järkevää. Tilaa olisi muutenkin liikaa meille kahdelle aikuiselle (195 neliöä), joten kyllä tänne mahtuu vielä yksi täysi-ikäinen lapsi ihan hyvin.