Poikani syntyi huhtikuussa -13, mie täytin 18v kesäkuussa -13.
Kysy jotain!
Poikani on siis syntynyt huhtikuun loppupuolella 2013 ja minä täytin kesäkuun loppupuolella 18-vuotta.
Käyn nopeasti kaupassa ja tulen sen jälkeen vastailemaan kaikkiin kysymyksiinne. :)
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:07"]
Mikä on koulutustasosi? Oletko ehtinyt käydä muuta kuin peruskoulun loppuun?
Oliko lapsi suunniteltu?
[/quote]
Koulutustasoni on ammattikoulu.
Ammatin opiskelu on vielä kesken, pitäisi viimenen vuosi käydä. Jatkan ensivuonna koulun loppuun, kun lapsi täyttää 3v ja laitan hänet päiväkotiin, joten virallisesti mun pitäisi valmistua ammattiin 22v.
Lapsi oli suuniteltu.
[/quote]
Tuntuisipa oudolta olla vielä amiksessa ES-jonneporukoissa, kun vuoden sisään pitäisi olla DI:n paperit kätösessä.
T. 22v tyttö
[/quote]
Mulla on myös monia nuorempia kavereita ja suurin osa heistä on hirmu mukavia! Mulla ei ole mitään tarvetta halveksua heitä tuolla lailla. Minusta enemmän siellä ylä-asteella on nämä es-porukat, ei kylläkään enää lukiossa tai ammattikoulussa.. Meillä on amiksessa myös ihan yli 30-vuotiaita opiskelijoita. :)
Mutta sä nyt oletkin niin lapsi, että sopisit hyvin varmasti jopa ihan ylä-asteelle, kukaan järkevä ja normaalisti kehittynyt 22v muija ei kutsu itseään TYTÖKSI, vaan sen ikäiset normaalisti kehittyneet ovat kylläkin jo ihan _naisia_ .
Miksi hankit lapsia tuollaisen miehen kanssa, jos kerran oli suunniteltu?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:07"]
Olipas jotenkin typerästi kirjoitettu otsikko. Siksi varmaan ihmisiä kiinnosti.
[/quote]
Heh, no mäpäs en nää otsikossa mitään typerää. :)
"Mutta sä nyt oletkin niin lapsi, että sopisit hyvin varmasti jopa ihan ylä-asteelle, kukaan järkevä ja normaalisti kehittynyt 22v muija ei kutsu itseään TYTÖKSI, vaan sen ikäiset normaalisti kehittyneet ovat kylläkin jo ihan _naisia_ ."
En ole kyseinen TYTTÖ, mutta onhan 22v on kyllä vielä niin nuori, että todellakin menee tytöstä. Aika hyökkäävä asenne. Oletko kenties kateellinen hänen koulutuksestaan?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:13"]
Eikö maalla ole ihan tavallista saada lapset noin nuorena? Mitä siis pitäisi kysyä, kun sinunlaisia on siellä 13 tusinassa? :D Eri asia jos olisit kaupunkilainen, mutta et selvästikään ole.
[/quote]
Hahaha, miten joku voikin olla noin naiivi?
Säälittää kovasti elämänkokemuksen puute. Odottele rauhassa, eiköhän sitä tule sinullekin vielä. Ellei, niin eiköhän elämä onnistu tuollaisena moukkana vastaisuudessakin. Sinunlaisia debiilejä tarvitaan myöskin, älä huoli.
Terveisin 54v, joka asui lapsuutensa isohkossa kaupungissa, nuorena pääkaupungissa ja totesi että ainoa ihana paikka on maalla missä saa olla rauhassa ja hehtaarien tontilla on oma rauha.
Kaikkea hyvää pikku pyrkyrille. Pus.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:16"]
Miksi hankit lapsia tuollaisen miehen kanssa, jos kerran oli suunniteltu?
[/quote]
No mulla on ollu pahe aina rakastua tuollasiin pahoihin poikiin. En tiedä johtuuko se vaan mun omasta luonteesta vai onko mun omalla lapsuudella ollut tähän myös merkitystä, mun tapauksessa ehkä molemmilla on voinut olla vaikutuksensa.
Mutta alunperin kun mä tutustuin mieheen, en tietenkään tienny sen olevan narsisti ja sit niitä narsistisia piirteitä alko tulla vähitellen esille, yhdessä olomme aikana. Ja kun parisuhteen toinen osapuoli narsisti, (tätä on hirveän vaikea selittää), niin narsistin persoona on sellanen, et eka se rakastaa sua ja kohtelee hyvin, sit alkaa se vittuilu, haukkuminen, alistaminen... Sit taas tulee semmonen hyvempi kausi ja sit taas huono... Mä niinku henkisesti tiedostin sen, et joo tää parisuhde ei oo mulle hyväksi, mun pitäis päästä tästä miehestä eroon mahdollisimman nopeesti, eli siis erota siitä! Mut kun narsisti kieputtaa sut pikkusormensa ympärille, sä olet kiinni siinä kuin liisterillä...! Sen ihmisen PERSOONA on niin myrkyllinen ja paha, että siitä ei vaan pääse yksinkertasesti irrottautumaan noin vaan ja etenkin jos on takanapäin muitakin rankkoja asioita, mistä oli rikki. Niin sitä on valmis antamaan mitä vaan, et toinen rakastais sua. Ja sit kun olihan meilläkin niitä hyviä aikoja, millon mies kohteli mua hyvin, niin kun tohon persoonallisuushäiriöön kuuluu..... Ei kaikki voi jatkuvasti olla huonoa. Nii se taas loi sit niinku toivoa ja uskoa siihen, et kyl mies tästä vielä paranee ja meillä rupee luistaa paremmin.. Kun mä tosissani rakastin häntä, hyvin paljon. Mut sit mä sain huomata sen todellisuuden, et ei saakeli... Eihän tää persoonallisuushäiriöinen, päihdeongelmainen, rotta, muutu mihinkään!
Ja sitten kun mä rupesin odottamaan vauvaa. Mä olen aina ollu hyvin äidillinen ja tiennyt pienestä pitäen sen, että mä haluan joskus olla äiti ja mielellään nuori äiti, eli siinä mun toive on toteutunu et mä oon saanu 18-20vuotiaana mun ekan lapsen. Mut jokatapauksessa, lasta odottaessa, mulla nousi NIIN SUURI VIHA tota äijää kohtaan ja kaikkia niitä sen tempauksia, mitä se mua kohtaan teki!!! Pahimmillaan mut uhattiin hakata ja tappaa. Et ihan lasta suojellakseni, mä pystyin vihdoin ja viimein irrottautumaan siitä miehestä....
Voin sanoa, että tää lapsi on vähän niinku ollu minun suojelusenkeli.. ja minä myös hänen.. <3 Aamen.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:21"]
"Mutta sä nyt oletkin niin lapsi, että sopisit hyvin varmasti jopa ihan ylä-asteelle, kukaan järkevä ja normaalisti kehittynyt 22v muija ei kutsu itseään TYTÖKSI, vaan sen ikäiset normaalisti kehittyneet ovat kylläkin jo ihan _naisia_ ."
En ole kyseinen TYTTÖ, mutta onhan 22v on kyllä vielä niin nuori, että todellakin menee tytöstä. Aika hyökkäävä asenne. Oletko kenties kateellinen hänen koulutuksestaan?
[/quote]
En ole, mä oon niin tyytyväinen omaan ammattiini, että eiköhän ihminen tee sitä mistä itse tykkää. Miksi pitäisi siis olla kateellinen toisen ammatista. En ymmärrä.
Ja 22v ei ole todellakaan enää tyttö ikäinen.
Kyllä minusta tyttöjä ovat 0-15vuotiaat lapset.
16-17vuotiaat nuoria naisen alkuja.
18-29vuotiaat nuoria naisia.
Aika outoa kyllä tuokin, että avaukseni on saanut melkeen 20 alapeukkua! Mitä ihmeellistä tässä on..? ;o
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:11"]
Mitä ostit?
[/quote]
Ostin itselleni vain kuukautissiteitä! :D
[/quote]Etkö odotakaan pikkukakkosta :(
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:11"]
Mitä ostit?
[/quote]
Ostin itselleni vain kuukautissiteitä! :D
[/quote]Etkö odotakaan pikkukakkosta :(
[/quote]
En. Ei mun tee mieli vielä toista lasta.
Haluan kyllä joskus toisen lapsen ja oon kaavaillu että haluaisin olla äiti 2 lapselle, se riittää minulle.
Tähän asti kaikki on menny suunitelmien mukaan, eli oon saanu ekan lapsen 18-20v niinku oon halunnukkin ja jos menee taas suunitelmien mukaan niin toisen lapsen haluaisin sit 30-vuotiaana! Sit on mun lapset tehty. Sit voin keskittyä olemaan rauhassa äiti mun 12-vuotiaalle pojalle ja pienelle tyttö tai poika vauvalle. <3 :) ei oo sen jälkeen enää kertaakaan lisääntymistarvetta.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:13"]
Eikö maalla ole ihan tavallista saada lapset noin nuorena? Mitä siis pitäisi kysyä, kun sinunlaisia on siellä 13 tusinassa? :D Eri asia jos olisit kaupunkilainen, mutta et selvästikään ole.
[/quote]
Hahaha, miten joku voikin olla noin naiivi?
Säälittää kovasti elämänkokemuksen puute. Odottele rauhassa, eiköhän sitä tule sinullekin vielä. Ellei, niin eiköhän elämä onnistu tuollaisena moukkana vastaisuudessakin. Sinunlaisia debiilejä tarvitaan myöskin, älä huoli.
Terveisin 54v, joka asui lapsuutensa isohkossa kaupungissa, nuorena pääkaupungissa ja totesi että ainoa ihana paikka on maalla missä saa olla rauhassa ja hehtaarien tontilla on oma rauha.
Kaikkea hyvää pikku pyrkyrille. Pus.
[/quote]
Sanoinko, että maalla asumisessa on jotain pahaa? :D Siellä vaan hankitaan lapset nuorempina kuin kaupungissa, joten ap ei ole mitenkään erikoinen tapaus. Ja ap on selvästi maalta murteensa perusteella.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:13"] Eikö maalla ole ihan tavallista saada lapset noin nuorena? Mitä siis pitäisi kysyä, kun sinunlaisia on siellä 13 tusinassa? :D Eri asia jos olisit kaupunkilainen, mutta et selvästikään ole. [/quote] Hahaha, miten joku voikin olla noin naiivi?
Kaikkea hyvää pikku pyrkyrille. Pus. [/quote] Sanoinko, että maalla asumisessa on jotain pahaa? :D Siellä vaan hankitaan lapset nuorempina kuin kaupungissa, joten ap ei ole mitenkään erikoinen tapaus. Ja ap on selvästi maalta murteensa perusteella.
[/quote]
Minä olen AP. Oisko sulla näyttää jotain tutkimusta, missä on todistettuna se että maalla lapset hankitaan nuorempana kuin kaupungeissa? Ehkä joskus entisaikaan on ollut noin, mutta nykyään minusta sillä ei ole mitään merkitystä enää asuuko maalla vai kaupungissa.. lapsen saanti iän kannalta. Alkoi ihan kiinostamaan. :)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:37"]
[/quote]
En ole, mä oon niin tyytyväinen omaan ammattiini, että eiköhän ihminen tee sitä mistä itse tykkää. Miksi pitäisi siis olla kateellinen toisen ammatista. En ymmärrä.
[/quote]
18v TEINI ei ole NAINEN.. :DD Täysi-ikäisyyden raja oli enne 21v, ei rajan laskeminen aikuisuutta aikaista.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:37"]
[/quote]
[/quote]
18v TEINI ei ole NAINEN.. :DD Täysi-ikäisyyden raja oli enne 21v, ei rajan laskeminen aikuisuutta aikaista.
[/quote]
Täysi-ikäinen ihminen on kyllä mies tai nainen.
Ja minkähän takia se sitten laskettiin? Eiköhän tehty jotain tutkimustuloksia, että ei ole tarvetta pitää täysi-iän rajaa noin korkealla. Nuorempikin on kypsä ottamaan vastuun elämästään ja itsestään. Eiköhän meidän maailma ole kehittynyt sillonkin ylä-kanttiin päin, eikä ala-kanttiin ja kehittyy edelleen. Jos 18v ei rupeaisi olemaan nuori aikuinen, niin tässä on mennyt niin monta vuosikymmentä, että eiköhän täysi-iän raja oltaisi nostettu takaisin sinne 21v. Onhan se joskus ollut myös 20v ja 15v, mutta jostain syystä niitäkään ei ole valittu enää täysi-ikäisyyden rajaksi, joten jotain tutkimuksia on pakko ollut tehdä että 18v keskimäärin nuori aikuinen ja kykenevä ottamaan vastuun itsestään ja elämästään...
Joten olehan sinä teini hiljaa. Mä en oo enää pitänyt itseäni teininä siinä vaiheessa todellakaan kun olen tullut täysi-iän kieppeillä äidiksi. Ihan täysin nuori aikuinen oon ollu, lapseni hoitanut ja kasvattanut tähän asti niin kun pitääkin, ollut hyvä äiti ja ottanut vastuun elämästä.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:07"]
Oliko lapsi suunniteltu?
[/quote]
Ammatin opiskelu on vielä kesken, pitäisi viimenen vuosi käydä. Jatkan ensivuonna koulun loppuun, kun lapsi täyttää 3v ja laitan hänet päiväkotiin, joten virallisesti mun pitäisi valmistua ammattiin 22v.
Lapsi oli suuniteltu.
[/quote]
Tuntuisipa oudolta olla vielä amiksessa ES-jonneporukoissa, kun vuoden sisään pitäisi olla DI:n paperit kätösessä.
T. 22v tyttö
[/quote]
Mulla on myös monia nuorempia kavereita ja suurin osa heistä on hirmu mukavia! Mulla ei ole mitään tarvetta halveksua heitä tuolla lailla. Minusta enemmän siellä ylä-asteella on nämä es-porukat, ei kylläkään enää lukiossa tai ammattikoulussa.. Meillä on amiksessa myös ihan yli 30-vuotiaita opiskelijoita. :)
Mutta sä nyt oletkin niin lapsi, että sopisit hyvin varmasti jopa ihan ylä-asteelle, kukaan järkevä ja normaalisti kehittynyt 22v muija ei kutsu itseään TYTÖKSI, vaan sen ikäiset normaalisti kehittyneet ovat kylläkin jo ihan _naisia_ .
[/quote]
Olipas hyökkäävä kommentti :o Onneksi olet itse jo niin aikuinen (-95! :D), ettet tee ihmisistä johtopäätöksiä nettipalstalla käytetyn satunnaisen sanan perusteella :) Monen mielestä varmaan olenkin lapsellinen esim. siksi, etten ole porsinut kesken koulutukseni.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:44"]
Olipas outo ketju.
[/quote]
Mun mielestä näiden joidenkin kommentoijien vastaukset on pikemmin outoja.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:07"]
Oliko lapsi suunniteltu?
[/quote]
Lapsi oli suuniteltu.
[/quote]
Kuka idiootti alkaa hommaan kakaraa 17-vuotiaana SUUNNITELLUSTI kesken amiksen? Vahingon ymmärtäisin
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:07"]
Oliko lapsi suunniteltu?
[/quote]
Lapsi oli suuniteltu.
[/quote]
Kuka idiootti alkaa hommaan kakaraa 17-vuotiaana SUUNNITELLUSTI kesken amiksen? Vahingon ymmärtäisin
[/quote]
Tiedän moniakin sellaisia. Itsekin suunnittelin mutta nyt olen tyytyväinen että tulin raskaaksi vasta 10 vuotta myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:01"]
Siis lapsi oli suunniteltu ja hait yksinhuoltajuutta jo ennen syntymää? Mikä meni pieleen isän kanssa?
[/quote]
Se ettei isästä ollut kunnolliseksi isäksi pojallemme.
Hän on ensinnäkin narsistiksi, toiseksi sekakäyttäjä ja kolmanneksi rikollinen.
En olisi voinut luottaa häneen niin paljon, että olisin antanut hänelle minkäänlaista kasvatusvastuuta pojastamme. Ja yhteinen elämämmekään kun ei parisuhteessa miehen kanssa toiminut, niin perhe-elämästä oli turha haaveilla, tuli ero. Annoin raskauden alkuvaiheessa miehelle tilaa ja mahdollisuuden muuttua, mitä hän niin kovasti lupasi, mutta eihän siitä sitten tullut hevonvittuakaan...
Narsisti tuhos mun oman mielen ja sydämen NIIN pahasti, että tiikeriemona, sellasena äitinä joka suojelee lapsiaan viimeseen saakka ja jolle lapset on hyvin rakkaita & tärkeitä, niin en voinut ottaa riskiä että narsisti-isä tuhoaa pojankin mielen ja elämän... Tai, että kasvattaa hänestä samanlaisen kuin mitä ukki kasvatti isästä! Eli rikollisen ja päihdeongelmaisen. EI KIITOS.