mielipide nimestä Jemina
Kommentit (42)
Samaa sarjaa Jasminin, Jessican, Jannican jne. kanssa. Kas kun ei Yemina.
Kamala nimi. En tunne yhtäkään normaalia ja mukavaa jeminaa, kaikki ovat rasittavia koulukiusaajia, tai jotain wannabe tyyppejä. Kyllä, ei nimi miestä pahenna mutta en ainakaan omalle lapselleni haluaisi nimeä jota kantaa pääosin idiootit.
Tää monen assosiaatioissa yhdistyy näihin Jannika, Jessica, Janniina -tyylisiin nimiin, mutta pidän juuri tästä Jeminasta, vaikken yleensä pidä näistä ns. J-nimistä. Jemina on hyvin raamatullinen nimi, ja sitä kautta mielestäni mystinen ja kaunis. Tarkoitti muistaakseni (en nyt jaksa tarkistaa) hepreaksi kyyhkystä.
tulee mieleen yks anoreksiaa sairastanu bloggaava
Tulee mieleen työttömän, teini-ikäisen yh-äidin lapsi. Jemina, jessica, janica, jasmin tms. kuuluu samaan kastiin.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 15:10"]
Samaa sarjaa Jasminin, Jessican, Jannican jne. kanssa. Kas kun ei Yemina.
[/quote]
Janette on samaa sarjaa kans.
Mä en yhdistä Jeminaa j-nimiin ja tiedän yhden tosi fiksun ja mukavan Jeminan. Nimestä en silti tykkää, jostain syystä mua "ällöttää" m-kirjain keskellä naisen nimeä, esim. just Jemina, Miima. Alkukirjaimena m käy, eikä miesten nimissä jostain syystä häiritse, esim. Timo, Tommi, Kimmo. Olen varmaan outo. :D
Mutta anna AP lapsellesi sellainen nimi, josta itse tykkäät. :)
minkä ikäisillä tätä nimeä nykyään kuulee?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 15:13"]
Tää monen assosiaatioissa yhdistyy näihin Jannika, Jessica, Janniina -tyylisiin nimiin, mutta pidän juuri tästä Jeminasta, vaikken yleensä pidä näistä ns. J-nimistä. Jemina on hyvin raamatullinen nimi, ja sitä kautta mielestäni mystinen ja kaunis. Tarkoitti muistaakseni (en nyt jaksa tarkistaa) hepreaksi kyyhkystä.
[/quote]
Aivan, se ei nimenomaan ole mikään tällainen uusnimi. Ei mene historiallisestikaan tuohon Jannika jne. -nimisarjaan. Nimi tulee hepreankielisestä nimestä Jemima, joka tarkoittaa Kyyhkystä kuten sanoit. Nimi on siis erittäin vanhaa perua.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 15:21"]minkä ikäisillä tätä nimeä nykyään kuulee?
[/quote]
Mun tietämäni Jeminat on syntyneet 89 ja 86. Olen toki itsekin about samaa ikäluokkaa, niin se voi tietty vääristää, kun tuon ikäisiä ihmisiä nyt satun tuntemaan eniten.
Anneli olis kova nimi tytölle. ;) Noi sun on lällyjä.
Ihan ihme kommentteja jengillä. Minulla on toisena nimenä Jemina enkä ole tyhmä, anorektinen, työtön tai saati lähiössä oleva mustalainen. Raamatullinen nimi, kuten ketjussa jo aiemmin todettu. Itse en ole koskaan tavannut toista samannimistä ja yleensä nimi on aiheuttanut vain ihastusta - ei vihastusta, kuten täällä monella tuntuisi olevan päällimmäisenä ajatuksena. Olen syntynyt 70-luvun lopulla.
Miniä(kokelas). Ikää sen 25, ja ihan mukava likka.
Yhdistän mustalaisiin. En tiedä perustuuko tämä tosiasioihin, mutta se tulee heti mieleen.