Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysynkö mieheltä, että aikooko jättää minut?

Vierailija
16.05.2015 |

Mieheni on ollut kummallinen pidemmän aikaa. Hän ei puhu, ei halua tehdä kanssani tai perheenä (lapset 4v ja 2,5v) yhdessä mitään, välttelee jopa katsomasta minuun. Hänen asenteensa on jotenkin vihainen. Luulen, että hän aikoo jättää minut ja mietin, että kannattaako tätä kysyä suoraan häneltä vai kannattaisiko "olla huomaamatta" asiaa ja toivoa, että tilanne korjaantuisi ajan kanssa? Tietenkään ikuisesti tämä ei voi jatkua, mutta haluaisin vielä mahdollisuuden perheelle elää yhdessä ja pelkään, että ensimmäinen vaihtoehto tuo nopeamman eron. En usko miehelläni olevan ketään toista ja muutenkin pohdintani käytän mielelläni siihen, että miten minun kannattaisi nyt toimia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysy! Kysy mieluummin esim. vaivaako joku kun hän on käyttäytynyt etäisesti tms. Olet ilmeisesti tällä hetkellä jostain syystä epäitsevarma ja jos kysyt suoraan "oletko jättämässä mut" tai vastaavaa, ja hän ei todellisuudessa ole, niin annat itsestäsi epäitsevarman kuvan myös. Toi on hankala asia, vähän sama kuin kysyä pettämisestä - jos mies vastaa kyllä, tulee ero (?) ja jos hän vastaa ei, epäilet puhuuko hän totta. Mut mitä mä mistään mitään tiedän niin toi naisen epäitsevarmuus on kyllä varsinkin aviossa elävälle miehelle ehkä se pahin turn-off, eli ei mun mielestä kannata kyselyillään antaa itsestä sellaista kuvaa. Mieti mieluummin, mitä tekisit jos kysyisit tuon kysymyksen ja saisit vastauksen. Ja jos et halua sietää miehen nykyistä käytöstä - älä kysele mistä se johtuu, vaan vaadi hänen korjaavan ne asiat jotka vaivaavat. Tietenkin ensin tulee selvittää johtuuko jostain yksinkertaisemmasta, esim. työstressiä/ muu asia vaivaa.

Vierailija
2/10 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäitsevarmuus?!?! Miten eroaa ihan vain epävarmuudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun tilanteesta kun ei enempää tiedä, niin hankala sanoa mistä voisi johtua. Oma mies käyttäytyy noin monesta muustakin syystä, yleensä kyllä on jotain "salattavaa". Esim hänelle tärkeän tädin kuoleman aiheuttama suru, jota ei halunnut näyttää (en edes tuntenut tätiä, joten en osannut ollenkaan ajatella tädin kuoleman aiheuttavan miehelle mitään isompaa surua). Ja välillä työ on saanut miehen stressaantumaan niin paljon, että alkaa sanomaan mulle huomaamattomia juttuja, kuten "ei meidän totakaan nyt kannata ostaa kun ei oo rahaa" (jostain lapsen haluamasta täysin turhasta jättitrampoliinista esim.) ja mulle noi on itsestäänselvyyksiä, et ei osteta silloin kun ei ole ylimäärästä rahaa, mut hän saattaa ilmeisesti olla hyvinkin masentunut siitä, ettei voi tarjota perheelleen "luksusta". Älä siis vedä omia johtopäätöksiä, vaan kysele ennemmin, mistä miehen tietty käytös voisi johtua.. Ja muutaman oluen/viskipaukun jälkeen saatat saada rehellisempiä vastauksia kuin työpäivän jälkeen kyselemällä....

Vierailija
4/10 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

epävarmuus = sä et ole varma esim onko nyt järkevää kävellä tosta järven yli maaliskuussa, kun jää näyttäs kantavan, mutta olet epävarma sen suhteen, kantasko se kuitenkaan..

epäitsevarmuus = sä et ole varma oletko sä riittävän hyvä jonkun normin mukaan, esim. epäilet oletko riittävän kaunis (poikaystävän/muiden sun ihannoimien heppulien mielestä) epäilet oletko riittävän hyvä jonkun normin mukaan (esim. riittävän hyvä äiti vauvafoorumilaisten mielestä/ muitten puistossa olevien mammojen mielestä)

Vierailija
5/10 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysy aikooko jättää vaan muulla tavalla, vaikka että onko kaikki hyvin kun olet ollut vähän etäinen. Voi olla että vaistoat oikein, mutta voi myös olla että alitajuisesti pelkäät eroa ja siksi teet tuon tulkinnan. Miehen hiljaisuuteen voi olla monta syytä, eikä se välttämättä liity sinuun ollenkaan.

Vierailija
6/10 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa täälläkin, kiukkuaa ja tiuskii turhasta. Lasten kanssa ei viihdy, eikä tehdä yhdessäkään mitään. Nukkuu eri huoneessa, mulkoileevaan mua, eikä mikään mitä sanon tai teen ole oikein.

Eroahan tässä jo toivoo...

Vierailija
7/10 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaan. Itse tein saman tänään ja lopputulos on, että olen pian kolmen lapsen yh.

Vierailija
8/10 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ehkä ihan noin suoraan kysyä. Voi olla että hämmentyy vain kysymyksestä ja ei osaa äkkiseltään sanoa mitä hän aikoo. Keskustele mieluummin kahden kesken rauhallisesti ja kysy tunteista.

Vierailija
9/10 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samaa. Mies on outo.
Lapset hiukan vanhempia.
Mä kysyin reilu puoli vuotta sitten että haluaako vielä olla mun kanssa? Kuulemma haluaa... Miks musta ei vaan tunnu siltä.

Vierailija
10/10 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet ettei miehellä ole toista, ap? Siltähän tuo kuulostaa. Kysy suoraan vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme