Lapsi ei tykkää nimestään
Neljävuotiaani sanoo välillä, että hänen nimensä on hölmö ja kertoo haluavansa olla eriniminen. Mistä tässä voi olla kyse? Näin nuorella? Onko kenenkään muun lapsella ollut samaa?
Kommentit (26)
Nykyään on tapana antaa näitä "omaperäisiä" nimiä lapsille. Sitten ihmetellään kun lasta kiusataan koulussa.
Ei monikaan lapsena tykännyt nimestään. Kaverilla oli sina kivempi. Tai telkkarissa jollain
No mikä sen lapsen nimi on? Jos vaikka Yasmine Yessica, ei ihme, ettei nimestään oikein tykkää...
Useilla lapsilla taitaa olla tuollaisia ajatuksia välillä. Älä suotta kiinnitä niihin huomiota. Aikuisena voi vaihtaa.
Niin mä ja naapurin lapsetkin pienenä keksittiin meille uusia "parempia" nimiä ja käskettiin kutsuu meitä niillä nimillä.. Ei välttämättä meinaa mitään.
Meillä kun tyttö oli noin 4:n vanha niin alkoi autossa jutella "minä en tykkää nimestäni, voi äiti olisitte antanut minulle jonkun toisen nimen, vaikka Joonas" :'D
En minäkään lapsena omasta nimestäni tykännyt enkä kyllä tykkää vieläkään vaikkei Milla nyt niin erikoinen ole. Yläasteella koitin kutsumanimeksi vaihtaa toisen nimen mutta ei ihmiset oppinut sitä käyttämään ja luovutin.
Vanhempani eivät koskaan kutsuneet minua nimelläni,jonka olivat itse valinneet(tai mistäs minä sen tietäisin) vaan olin likka.
Minä olen vihannut nimeäni niin pienestä kuin muistan. Olisin aina halunnut olla jonkin muun niminen. Nimeni on vanhanaikainen ja siksi olen halunnut lapsillemme modernit/ajattomat nimet. Myös äitini, siskoni ja mummuni vihasivat nimiään. Olinkin siinä uskossa, ettei kukaan ole tyytyväinen nimeensä. Kysyin lapsiltani minkä nimisiä he haluaisivat olla jos saisivat itse päättää. Kaikki olivat tyytyväisiä nimiinsä kuten myös mieheni omaansa. Heillä kaikilla onkin normaalit ikäluokkansa muakiset nimet. Muistakaa tämä, kun annette lapsillenne niitä oksetus-vanhanaikaisia nimiä.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:57"]Mä olisin ollut mieluummin annabella
[/quote]
Isabella ja Annabella ois ihana kaksosparivaljakko :)
miksi kuunnellaan neljän vanhaa lasta tämmöisistä asioista?!? saako se itse päättää myös missä te asutte ja mihin se menee kouluun...?
Suurimmalla osalla lapsista tuo vaihe. Liittyy varmaan siihen että tajuavat itsensä yksilöinä.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:57"]Mä olisin ollut mieluummin annabella
[/quote]
Haha, mäkin halusin aina olla juurikin Annabella!
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:38"]
Neljävuotiaani sanoo välillä, että hänen nimensä on hölmö ja kertoo haluavansa olla eriniminen. Mistä tässä voi olla kyse? Näin nuorella? Onko kenenkään muun lapsella ollut samaa?
[/quote]Mikä sen nimi on? jos se on oikeasti hölmo nimi.