Lapsi ystävän kanssa
Minulla on lapsi miespuolisen ystäväni kanssa.
Olimme molemmat 3-kymppisiä, eikä kumpikaan ollut vuosien varrella löytänyt sopivaa kumppania. Halusimme molemmat lapsen. Minulla alkoi ikä jo tulla vastaan sillä en halunnut olla mikään mummoäiti, toki terveydelliset seikat yms painoivat vaakakupissa.
Yhteisestä päätöksestä sovimme että alamme yrittää lasta yhdessä. Sitä ennen sovimme yhteiset pelisäännöt ja harkitsimme molemmat tahoillamme asiaa kuukausia.
Kun aloimme yrittää lasta, ei mennyt kuin kuukausi ja olin raskaana.
Nyt lapsi on koululainen ja homma toimii edelleen. Lapsi on ma-ke tai ke-su isänsä luona. Asumme lähekkäin, joten lapsi voi tulla käymään minun luona silloinkin kun on isällään ja toisin päin.
Käymme pari kertaa kuukaudessa kolmistaan elokuvissa, lastentapahtumissa jne. Olemme edelleen hyviä ystäviä tämän miehen kanssa, eikä meistä kumpikaan kadu että päätimme hankkia lapsen ilman parisuhdetta.
En kuitenkaan ole uskaltanut kertoa tästä kovinkaan monille. Kuulostaako tämä teistä ihan hullulta?
Kommentit (7)
Muumimukilla vai ihan perinteisesti? Tämä ratkaisee monta mielessäni vellovaa ajatusta.
Minun korvaani särähtää aika oudolta järjestelyltä.
Minusta ihan järkevä ratkaisu. Voisin tehdä itse samoin jos olisi sopiva mies ystävänä.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 11:52"]
Muumimukilla vai ihan perinteisesti? Tämä ratkaisee monta mielessäni vellovaa ajatusta.
[/quote] Muumimukilla, mutta mietimme ihan perinteistä menetelmääkin. Seksi ei kuitenkaan tuntunut yhtään luontevalta sillä olimme olleet tuolloin kymmenisen vuotta pelkkiä ystäviä. Jotenkin tuntui että seksin myötä olisi tiennyt toisesta ns. liikaa. Ap
Järkevä ratkaisu.
En todellakaan tuomitse. Sain sellaisen kuvan että olette todella harkinneet asiaa, toisin kuin monet jotka tehtailevat lapsia miettimättä yhtään ja sitten eivät edes hoida niitä lapsiaan.
Mietin vain, että miksi te olette vain ystäviä? Kumpi ei ole kiinnostunut toisesta seksuaalisesti? Tämä siis mietityttää sillä oletuksella, että olette kumpikin heteroita.
Ei kuulosta ollenkaan hullulle vaan kaikille tosi hyvälle ratkaisulle.