Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan vaihtaminen ja 25% palkankorotus

Vierailija
23.01.2022 |

Mulle on tarjottu 800 euron palkankorotusta (toki toimekuvakin muuttuu) semmoisesta firmasta, jota kohtaan mun mielikuvat on negatiiviset. En osaa sanoa tarkkaan mistä mielikuva johtuu. Hirvittää myös "tasonousu" työnkuvassa. Oon samalla tasolla työskennellyt 15 vuotta.

Tällä hetkellä nykyisessä työssä ahdistaa pitkät päivät ja esimiestyö, uudessa työssä ei esimiestyötä. Nykyisessä työssä työyhteisö on kiva.

Apua, miten ihmeessä saan mun pään selvitettyä että mitä mun kannattaisi tehdä? 800 eur/kk on ihan hemmetisti rahaa!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan kohti uutta jos vanhassakin ahdistaa. Aina voit vaihtaa uudelleen.

Vierailija
22/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin myös huonosti palkatusta ja stressaavasta esimiestyöstä asiantuntijatyöhön ja palkka nousi saman verran, kuin sinulla, mutta lähdin jo vuoden kuluttua uudesta työpaikasta, koska työilmapiiri oli aivan karmea. Alalla oli kuumat markkinat ja sain heti perään yhtä hyvin palkatun työn. Työpaikan taloustilanne oli aika huono ja puoli vuotta aloittamisen jälkeen aloitettiin yt:t. Vaihdoin siis vielä kerran lyhyen ajan sisällä niin, että palkkakin nousi vielä kerran ja nyt olen viihtynyt. Ei esimiesvastuuta, työ mielenkiintoinen, palkka on todella hyvä ja työyhteisö loistava. Eli suosittelen keräämään kokemusta eri paikoista. Vastoinkäymisiä tulee kaikille ja niistä selviää. Kyllä se hyvä ennen pitkää löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin myös huonosti palkatusta ja stressaavasta esimiestyöstä asiantuntijatyöhön ja palkka nousi saman verran, kuin sinulla, mutta lähdin jo vuoden kuluttua uudesta työpaikasta, koska työilmapiiri oli aivan karmea. Alalla oli kuumat markkinat ja sain heti perään yhtä hyvin palkatun työn. Työpaikan taloustilanne oli aika huono ja puoli vuotta aloittamisen jälkeen aloitettiin yt:t. Vaihdoin siis vielä kerran lyhyen ajan sisällä niin, että palkkakin nousi vielä kerran ja nyt olen viihtynyt. Ei esimiesvastuuta, työ mielenkiintoinen, palkka on todella hyvä ja työyhteisö loistava. Eli suosittelen keräämään kokemusta eri paikoista. Vastoinkäymisiä tulee kaikille ja niistä selviää. Kyllä se hyvä ennen pitkää löytyy.

Kiitos kannustuksesta! Tuo tarjotun paikan titteli tekisi kyllä hyvää CV:lle, mutta toisaalta lyhyet työsuhteet CV:ssä ahdistaa. Oon ollut nykyisessä kohta kolme vuotta, mutta sitä edellisessä vain puoli vuotta (koska oli ihan hirveetä kuraa). En tiedä katsooko työnantajat nykyään työsuhteitten pituuksia miten tarkkaan. Ei ehkä ainakaan alalla, jossa työvoimapula. Ehkä pitää vain uskaltaa. 

-ap

Vierailija
24/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta lähdet. Saat nostetta uralle ja premman palkan (+kerrytät enemmän eläkettä). Miettisitkö miehenä asiaa hetkeäkään?

En tajua, miksi naiset laittaa noille mainitsemillesi asioille niin ison painoarvon? Itse siirryin vuosi sitten uuteen työpaikkaan, jossa lupailtiin mahtavia uranäkymiä,.vaikka palkka tippuikin. Parissa kuukaudessa olin burnoutin partaalla ja irtisanoin itseni kesän jälkeen (asiantuntijatyö, ei työaikaa, jotem vetelin lonkkaa pari kuukautta ensin). Jäin työttömäksi, katselin uusia paikkoja. Hain yhtä epämääräiseltä kuulostavaa, tulin valituksi, sain 1500€ korotuksen aiempaan palkkaan ja työ on osoittautunut ihan helmeksi, samoin organisaatio.

Vierailija
25/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun paras palkakorotus oli 10 000 markkaa/kk vuonna 1990. Ison korotuksen saa, jos sekä osaa että uskaltaa pyytää.

Vierailija
26/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aivan alipalkattu nykyisessä työssäsi, jos esimiehenä saat vain n. 3000€/kk, kun toisessa saisit melkein 4000€ ilman esimiesvastuuta.

Sinun sijassasi kannattaisi pyytää palkankorotusta nykyisessä paikassa.

Periaatteessa tiedän, tosin alalla on lähtökohtaisesti todella huono palkkataso vaativuuteen nähden. Ei tessiä yms, joten näillä mennään. Menin suostumaan esimiesrooliin ennen kuin tiesin mitä se tarkoittaa palkan suhteen ja se on harmittanut alusta asti. Olin silloin vielä muistaakseni koeajalla kun mua pyydettiin niin en osannut oikein kieltäytyäkään. 

-ap

Millä alalla Suomessa ei ole TESsiä?

Onhan niitä aloja useampikin. Tarkemmin sanottuna on alalla teoriassa tes, mutta koska se ei ole yleisitova niin eihän sitä tarvitse noudattaa. Kohta millään alalla ei ole tessiä kun ajataan työpaikkakohtaista sopimista... 

-ap

Onhan noita, et vain osaa kertoa ainuttakaan. Lisäksi millään alalla ei ole teoriassa TESsiä, se joko on tai sitä ei ole. Eli alallasi on siis TES, sinä vain et ole sitä koskaan lukenut.

Vierailija
27/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita, et vain osaa kertoa ainuttakaan. Lisäksi millään alalla ei ole teoriassa TESsiä, se joko on tai sitä ei ole. Eli alallasi on siis TES, sinä vain et ole sitä koskaan lukenut.

No minä voin kertoa, esimerkiksi mainostoimistoille ei ole TESiä.

Vierailija
28/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin esimiestyöstä ”asiantuntija”työhön. Palkka laski 1000 kuussa, käteen jäävä 500. Paras päätös ikinä. Työntekijät ei soittele kotiin, stressitasot tippui todella paljon, palkattoman työn määrä väheni arviolta 300-400 tuntia vuodessa.

Minäkin vaihdoin esimiestyöstä asiantuntijatyöhön. Palkkani nousi tonnilla.

Vierailija
29/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja veroprosentti tekee huiman nousun palkan mukana. Paljonko lopulta jää enemmän käteen uudessa työssä? Plussat ja miinukset paperille kylmästi.

Ainakin eläkettä kertyy enempi. Ei enää harmita yhtään ylitöistä maksamani verot kun jäin tk eläkkeelle.

Vierailija
30/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa järki käteen ja kokeilla sitä uutta työtä. Samalla opit varmasti myös uusia asioita.

Sanot nykyiseen työhön vaan että sait niin hyvän palkkatarjouksen että nyt on lähdettävä koettamaan. Ja vaikka jotain että haluat tutustua sen toisen firman toimintatapoihin. Älä kritisoi nykyistä paikkaa liikaa, niin saattaa ovi olla auki takaisinpäin jos et millään viihdy uudessa paikassa.

Vierailija
31/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa ylös plussat ja miinukset niin faktapuolella kuin tunnepuolellakin.Mieti myös, mitä oikein pelkäät muutoksessa, esim. vastuuta, uusia ihmisiä, epäonnistumisia.

Muista, että "se joka paljon tekee, se virheitäkin tekee. Ja se joka ei mitään tee, se ei virheitäkään tee".

800 euroa on mahtava lisä. Eikä työssä ole tarkoitus aina viihtyä, ihan neutraalit olot tarjoavat parhaat edellytykset suoriutua riittävän hyvin tehtävistä.

Vierailija
32/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aivan alipalkattu nykyisessä työssäsi, jos esimiehenä saat vain n. 3000€/kk, kun toisessa saisit melkein 4000€ ilman esimiesvastuuta.

Sinun sijassasi kannattaisi pyytää palkankorotusta nykyisessä paikassa.

Periaatteessa tiedän, tosin alalla on lähtökohtaisesti todella huono palkkataso vaativuuteen nähden. Ei tessiä yms, joten näillä mennään. Menin suostumaan esimiesrooliin ennen kuin tiesin mitä se tarkoittaa palkan suhteen ja se on harmittanut alusta asti. Olin silloin vielä muistaakseni koeajalla kun mua pyydettiin niin en osannut oikein kieltäytyäkään. 

-ap

Millä alalla Suomessa ei ole TESsiä?

Onhan niitä aloja useampikin. Tarkemmin sanottuna on alalla teoriassa tes, mutta koska se ei ole yleisitova niin eihän sitä tarvitse noudattaa. Kohta millään alalla ei ole tessiä kun ajataan työpaikkakohtaista sopimista... 

-ap

Totta kai osaan kertoa, en vaan viitsi omaa alaani mollata :D. On kyllä tes, normaalisitova, olen vilkaissut, mutta mitään järkeä sitä ei ole sen enempää lueskella, koska se on tosiaan vain normaalisitova, eli ei sido työnantajaani eikä sitä alalla juurikaan noudateta. 

Tässä näitä on listattuna useampikin https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016011020935841

-ap

Vierailija
33/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaivat nyt vain mahdollisimman paljin tietoa firmasta. Katsot mitä eri some-kanavista, Linkkarista jne, löytyy.

Kyselet haastatteluissa monella tapaa työpaikasta. Kysy ilmapiiristä, heidän kehittämisajatuksista (firma ja henkilöstö), vaihtuvuudesta. Mitä sinulta erityisesti odotetaan, mitkä tulokset olisi tärkeintä saavuttaa ekan vuoden aikana jne.

Jos olet tehnyt hyvää työtä nykyisessä paikassa, onkohan mahdollista palata jonain päivänä? Pidä oikein hyvät suhteet nykyiseenkin paikkaan.

Firma on iso ja nettiarviot paskat. Sehän siinä on että koska yksiköt on hyvin paikallisia että onko paikallisesti suuria eroja. Kiitos noista kysymyksistä! Oon jo listannut haastatteluun kysymyksiä asioista, jotka nyt nykyisessä on loistavia ja joista en oo valmis rahallakaan luopumaan. Tilanne on silleen mukava että alalla on suuri työvoimapula osaajista, eli on työntekijän markkinat. Uskoisin, että nykyiseen firmaan on mahdollista palata kun lähden vain tyylikkäästi enkä polta siltoja :)

-ap

Mä vaihdoin just työpaikkaan, joka on netissä arvioitu melko huonoksi. Kun aloitin työt, kävin läpi firman matskuja, ja huomasin, että firman sisäisten kyselyiden mukaan 75% työntekijöistä ovat tyytyväisiä työpaikkaansa, enkä mäkään ole huomannut vielä mitään erityisen negatiivista. Joskus ne netissä huutelijat on vaan sitä äänekkäämpää porukkaa.

Vierailija
34/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko aloituksesta sanaakaan!

Lisäksi aloittaja itse kommentoi omaa aloitustaan ketjussa.

Vierailija
35/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko aloituksesta sanaakaan!

Lisäksi aloittaja itse kommentoi omaa aloitustaan ketjussa.

:D siis mitä? Eikö tää ole keskustelupalsta ja siihen peilaten on ihan toivottavaakin kommentoida omaan aloitukseensa tulleita vastauksia :D. Ei sun tarvitse uskoa, oon saanut paljon hyviä pointteja ja pohdittavaa päätöksentekoon :)

-ap

Vierailija
36/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaivat nyt vain mahdollisimman paljin tietoa firmasta. Katsot mitä eri some-kanavista, Linkkarista jne, löytyy.

Kyselet haastatteluissa monella tapaa työpaikasta. Kysy ilmapiiristä, heidän kehittämisajatuksista (firma ja henkilöstö), vaihtuvuudesta. Mitä sinulta erityisesti odotetaan, mitkä tulokset olisi tärkeintä saavuttaa ekan vuoden aikana jne.

Jos olet tehnyt hyvää työtä nykyisessä paikassa, onkohan mahdollista palata jonain päivänä? Pidä oikein hyvät suhteet nykyiseenkin paikkaan.

Firma on iso ja nettiarviot paskat. Sehän siinä on että koska yksiköt on hyvin paikallisia että onko paikallisesti suuria eroja. Kiitos noista kysymyksistä! Oon jo listannut haastatteluun kysymyksiä asioista, jotka nyt nykyisessä on loistavia ja joista en oo valmis rahallakaan luopumaan. Tilanne on silleen mukava että alalla on suuri työvoimapula osaajista, eli on työntekijän markkinat. Uskoisin, että nykyiseen firmaan on mahdollista palata kun lähden vain tyylikkäästi enkä polta siltoja :)

-ap

Mä vaihdoin just työpaikkaan, joka on netissä arvioitu melko huonoksi. Kun aloitin työt, kävin läpi firman matskuja, ja huomasin, että firman sisäisten kyselyiden mukaan 75% työntekijöistä ovat tyytyväisiä työpaikkaansa, enkä mäkään ole huomannut vielä mitään erityisen negatiivista. Joskus ne netissä huutelijat on vaan sitä äänekkäämpää porukkaa.

"Joskus ne netissä huutelijat ovat sitä äänekkäämpää porukkaa".

Näin se on, tälläkin palstalla. Katso esim. hoitotyön ja varhaiskasvatuksen ketjuja 😔🤥

Ei niihin kauheasti viitsi osallistua, jos oma kokemus onkin myönteisempi.

Vierailija
37/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro niille toi mitä ajattelet, että et halua esimiestyötä ja että 800e/kk on ihan hemmetisti rahaa.

Itseasiassa oon kertonutkin että en tiedä oonko sopiva esimieheksi ja pääsisin varmaan pois jos vaatisin, mutta se tarkottaisi palkan putoamista ja koska tiimi on pieni niin tiimiläiset tietäisivät kyllä että kenestä tiimiläisestä poistumiseni johtuisi. Tosi vaikeeta! Jos päätän vaihtaa työpaikkaa niin ennen lopullista päätöstä puhun kyllä nykyiselle työnantajalle. 

-ap

Aloituksesi mukaan nykyinen työyhteisösi on kiva, mutta nyt siellä sitten onkin joku henkilö, joka on niin vaikea, ettet voi vaihtaa tiimiä. 

Vierailija
38/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kannustuksesta! Tuo tarjotun paikan titteli tekisi kyllä hyvää CV:lle, mutta toisaalta lyhyet työsuhteet CV:ssä ahdistaa. Oon ollut nykyisessä kohta kolme vuotta, mutta sitä edellisessä vain puoli vuotta (koska oli ihan hirveetä kuraa). En tiedä katsooko työnantajat nykyään työsuhteitten pituuksia miten tarkkaan. Ei ehkä ainakaan alalla, jossa työvoimapula. Ehkä pitää vain uskaltaa. 

-ap

3-5 vuotta on ihan ok pituus työsuhteelle. Jos ei saa uusia mahdollisuuksia nykyisessä työssä, ei kannata jäädä junnaamaan. Kannattaa kuitenkin vaihtaa paikkaan, jossa uskot kestäväsi ainakin sen 3 vuotta ja katsoa, että joko työkokemus laajenee tai palkka tai asema muuten nousee.

Vierailija
39/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro niille toi mitä ajattelet, että et halua esimiestyötä ja että 800e/kk on ihan hemmetisti rahaa.

Itseasiassa oon kertonutkin että en tiedä oonko sopiva esimieheksi ja pääsisin varmaan pois jos vaatisin, mutta se tarkottaisi palkan putoamista ja koska tiimi on pieni niin tiimiläiset tietäisivät kyllä että kenestä tiimiläisestä poistumiseni johtuisi. Tosi vaikeeta! Jos päätän vaihtaa työpaikkaa niin ennen lopullista päätöstä puhun kyllä nykyiselle työnantajalle. 

-ap

Aloituksesi mukaan nykyinen työyhteisösi on kiva, mutta nyt siellä sitten onkin joku henkilö, joka on niin vaikea, ettet voi vaihtaa tiimiä. 

Työyhteisö kokonaisuutena (100 henkilöä) on kiva. Omassa tiimissäni on haastava työntekijä, joka vaikuttaa mun jaksamiseen vahvasti. 

-ap

Vierailija
40/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin esimiestyöstä ”asiantuntija”työhön. Palkka laski 1000 kuussa, käteen jäävä 500. Paras päätös ikinä. Työntekijät ei soittele kotiin, stressitasot tippui todella paljon, palkattoman työn määrä väheni arviolta 300-400 tuntia vuodessa.

Olen esimies, minulla on kokonaistyöaika (ja se näkyy palkassa), joten palkatonta työtä ei synny tuntiakaan, tein miten paljon tahansa.

Hyvin sinut on aivopesty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan