Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan vaihtaminen ja 25% palkankorotus

Vierailija
23.01.2022 |

Mulle on tarjottu 800 euron palkankorotusta (toki toimekuvakin muuttuu) semmoisesta firmasta, jota kohtaan mun mielikuvat on negatiiviset. En osaa sanoa tarkkaan mistä mielikuva johtuu. Hirvittää myös "tasonousu" työnkuvassa. Oon samalla tasolla työskennellyt 15 vuotta.

Tällä hetkellä nykyisessä työssä ahdistaa pitkät päivät ja esimiestyö, uudessa työssä ei esimiestyötä. Nykyisessä työssä työyhteisö on kiva.

Apua, miten ihmeessä saan mun pään selvitettyä että mitä mun kannattaisi tehdä? 800 eur/kk on ihan hemmetisti rahaa!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro niille toi mitä ajattelet, että et halua esimiestyötä ja että 800e/kk on ihan hemmetisti rahaa.

Vierailija
2/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin juttuhan tossa ois se jos nykyinen työ ahdistaa niin kannattaahan se koittaa muualla. Bonuksena vielä lisää liksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veroprosentti tekee huiman nousun palkan mukana. Paljonko lopulta jää enemmän käteen uudessa työssä? Plussat ja miinukset paperille kylmästi.

Vierailija
4/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro niille toi mitä ajattelet, että et halua esimiestyötä ja että 800e/kk on ihan hemmetisti rahaa.

Itseasiassa oon kertonutkin että en tiedä oonko sopiva esimieheksi ja pääsisin varmaan pois jos vaatisin, mutta se tarkottaisi palkan putoamista ja koska tiimi on pieni niin tiimiläiset tietäisivät kyllä että kenestä tiimiläisestä poistumiseni johtuisi. Tosi vaikeeta! Jos päätän vaihtaa työpaikkaa niin ennen lopullista päätöstä puhun kyllä nykyiselle työnantajalle. 

-ap

Vierailija
5/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja veroprosentti tekee huiman nousun palkan mukana. Paljonko lopulta jää enemmän käteen uudessa työssä? Plussat ja miinukset paperille kylmästi.

Niinhän se tekee, mutta on se netto 400kin aika hemmetisti. Ja pitää tässä keski-iässä ajatella myös eläkekertymää sun muuta. Excel on jo aloitettu plussista ja miinuksista :D

-ap

Vierailija
6/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivat nyt vain mahdollisimman paljin tietoa firmasta. Katsot mitä eri some-kanavista, Linkkarista jne, löytyy.

Kyselet haastatteluissa monella tapaa työpaikasta. Kysy ilmapiiristä, heidän kehittämisajatuksista (firma ja henkilöstö), vaihtuvuudesta. Mitä sinulta erityisesti odotetaan, mitkä tulokset olisi tärkeintä saavuttaa ekan vuoden aikana jne.

Jos olet tehnyt hyvää työtä nykyisessä paikassa, onkohan mahdollista palata jonain päivänä? Pidä oikein hyvät suhteet nykyiseenkin paikkaan.

Vierailija
7/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ehdottomasti työ vastaan. Palkka nousee ja pääset eroon esimiestyöstä. Tuntuu aivan unelmalta.

Vierailija
8/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaivat nyt vain mahdollisimman paljin tietoa firmasta. Katsot mitä eri some-kanavista, Linkkarista jne, löytyy.

Kyselet haastatteluissa monella tapaa työpaikasta. Kysy ilmapiiristä, heidän kehittämisajatuksista (firma ja henkilöstö), vaihtuvuudesta. Mitä sinulta erityisesti odotetaan, mitkä tulokset olisi tärkeintä saavuttaa ekan vuoden aikana jne.

Jos olet tehnyt hyvää työtä nykyisessä paikassa, onkohan mahdollista palata jonain päivänä? Pidä oikein hyvät suhteet nykyiseenkin paikkaan.

Juuri näin. Ei kannata polttaa siltoja takanaan, vaan pitää hyvät välit nykyiseen paikkaan, niin sinne voi vaikka palata.

Vierailija
9/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan laittaa plussat ja miinukset ylös ja miettiä mikä on tärkeintä.

Kuinka paljon tuosta 800 eurosta jää käteen ja onko se sen väärti jos mielikuvasi yrityksestä onkin totta? Vaihdoin itse paremmin palkattuun työhön, mutta itse työpaikka onkin kuin yö ja päivä edellisen työpaikkani kanssa, nimenomaan negatiivisella tavalla, ja kaduttaa ihan hemmetisti että lähdin hyvästä työporukasta pois. Etsin uutta työtä koko ajan.

Vierailija
10/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firma on iso ja nettiarviot paskat. Sehän siinä on että koska yksiköt on hyvin paikallisia että onko paikallisesti suuria eroja. Kiitos noista kysymyksistä! Oon jo listannut haastatteluun kysymyksiä asioista, jotka nyt nykyisessä on loistavia ja joista en oo valmis rahallakaan luopumaan. Tilanne on silleen mukava että alalla on suuri työvoimapula osaajista, eli on työntekijän markkinat. Uskoisin, että nykyiseen firmaan on mahdollista palata kun lähden vain tyylikkäästi enkä polta siltoja :)

-ap

Vierailija
11/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin esimiestyöstä ”asiantuntija”työhön. Palkka laski 1000 kuussa, käteen jäävä 500. Paras päätös ikinä. Työntekijät ei soittele kotiin, stressitasot tippui todella paljon, palkattoman työn määrä väheni arviolta 300-400 tuntia vuodessa.

Vierailija
12/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli hyvä työporukka, kiva työ - ja minulla juuri ja juuri siedettävä palkka. En ottanut vastaan tarjottua työtä toisesta firmasta paremmilla eduilla.

Muut porukassa oli fiksumpia, muutamassa vuodessa kahdeksasta oli neljä lähtenyt eikä porukka ollutkaan enää kiva, ja minä tyhmä jäin vielä äitiyslomallekin. Sen jälkeen ei töitä enää tarjottukaan!

Vierailija
13/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan alipalkattu nykyisessä työssäsi, jos esimiehenä saat vain n. 3000€/kk, kun toisessa saisit melkein 4000€ ilman esimiesvastuuta.

Sinun sijassasi kannattaisi pyytää palkankorotusta nykyisessä paikassa.

Vierailija
14/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin esimiestyöstä ”asiantuntija”työhön. Palkka laski 1000 kuussa, käteen jäävä 500. Paras päätös ikinä. Työntekijät ei soittele kotiin, stressitasot tippui todella paljon, palkattoman työn määrä väheni arviolta 300-400 tuntia vuodessa.

Apua! Hyvä sinä! Meillä esimiestyö tehdään sen normaalin asiantuntijatyön ohella, eli normaalin työlistan lisäksi sit vielä esimieshommat kaupanpäälle. On päiviä että autan ja neuvon koko päivän ja illalla teen sitten omat työni. Mutta hyviä arvioita oon saanut esimiestyöstä, tosin oman jaksamisen kustannuksella. Että jee. 

-ap

Vierailija
15/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiestyöstä eroon ja samalla palkankorotus? Lähtisin heti.

Vierailija
16/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Firma on iso ja nettiarviot paskat. Sehän siinä on että koska yksiköt on hyvin paikallisia että onko paikallisesti suuria eroja. Kiitos noista kysymyksistä! Oon jo listannut haastatteluun kysymyksiä asioista, jotka nyt nykyisessä on loistavia ja joista en oo valmis rahallakaan luopumaan. Tilanne on silleen mukava että alalla on suuri työvoimapula osaajista, eli on työntekijän markkinat. Uskoisin, että nykyiseen firmaan on mahdollista palata kun lähden vain tyylikkäästi enkä polta siltoja :)

-ap

Nettiarviot ei paljon mitään kerro. Mutta googleta ihmisiä joita siellä on. Mitä heistä löytyy. Esim millä tavoin ja mitä asioita tuovat LinkedInissä esiin. Riippuu tietty alasta, onko tuo yhtään relevantti kanava ja ovatko ihmiset yleisesti siellä. Myös facesta voi löytyä työntekijliden profiileja. Jotain nekin kertoo jos niissä on jotain julkista tietoa.

Ja hyvä jos olet hoitanut asiasi niin hyvin, että paluukin olisi mahdollista. Toisaalta jos kysyntää riittää alallasi joka tapauksessa, niin sinuna kyllä kokeilisin tuota uutta paikkaa! Voi jäädä kaduttamaan ellet niin tee.

Vierailija
17/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aivan alipalkattu nykyisessä työssäsi, jos esimiehenä saat vain n. 3000€/kk, kun toisessa saisit melkein 4000€ ilman esimiesvastuuta.

Periaatteessa tiedän, tosin alalla on lähtökohtaisesti todella huono palkkataso vaativuuteen nähden. Ei tessiä yms, joten näillä mennään. Menin suostumaan esimiesrooliin ennen kuin tiesin mitä se tarkoittaa palkan suhteen ja se on harmittanut alusta asti. Olin silloin vielä muistaakseni koeajalla kun mua pyydettiin niin en osannut oikein kieltäytyäkään. 

-ap

Vierailija
18/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen esimies, minulla on kokonaistyöaika (ja se näkyy palkassa), joten palkatonta työtä ei synny tuntiakaan, tein miten paljon tahansa.

Vierailija
19/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa tiedän, tosin alalla on lähtökohtaisesti todella huono palkkataso vaativuuteen nähden. Ei tessiä yms, joten näillä mennään. Menin suostumaan esimiesrooliin ennen kuin tiesin mitä se tarkoittaa palkan suhteen ja se on harmittanut alusta asti. Olin silloin vielä muistaakseni koeajalla kun mua pyydettiin niin en osannut oikein kieltäytyäkään. 

-ap

Millä alalla Suomessa ei ole TESsiä?

Vierailija
20/42 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Millä alalla Suomessa ei ole TESsiä?

Onhan niitä aloja useampikin. Tarkemmin sanottuna on alalla teoriassa tes, mutta koska se ei ole yleisitova niin eihän sitä tarvitse noudattaa. Kohta millään alalla ei ole tessiä kun ajataan työpaikkakohtaista sopimista... 

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi