auttakaa!!:( Lopetin masennuslääkkeen todella hitaassa tahdissa
ja nyt olen ollut 2 päivää kokonaan ilman.
Olen aivan rikki, raivoan, en kestä ääniä, ahdistun joka asiasta ja tuntuu että haluan TAPPAA!
Kamalia vieroitusoireita siis. Vähentäessä annosta pikkuhiljaa tuli aina 3. päivänä pahoinvointia ja huimausta mutta ei muuta.
Nyt tuntuu että hajoan:(
Mitä voin tehdä oloa helpottaakseni??
Kaapissa on rauhoittavia tenoxeja, auttaisikohan ne tähän akuuttiin hätään?:( En ole kun kerran ottanut bentsoja aikaisemmin... Nyt vaan tuntuu etten selviä.
Olisi todella kiva kuulla jos joku muu on kärsinyt samanlaisesta SSRI-lääkettä lopettaessaan!
Kommentit (12)
olen syönyt 2v ja nyt tuon viimeisen puolivuotta olen ollut " oireeton" .
Nyt lopetin tavallaan omin lupineni eli en ole ollut kontaktissa lääkäriini, mutta käyn kyllä säännöllisesti hoidossa...
ja uskoisin että lopetus on ollut tarpeeksi hidas, olen vähentänyt annosta ensin noin viikon välein ja sitten hieman tiheämmin.
Aloitusannos 150mg josta vähensin seuraavasti
->125->100->75->50->25->12.5
Kahden vaikean lopettamisyrityksen jälkeen olemme tulleet lääkärini kanssa siihen tulokseen että minun pitää syödä mielialalääkkeitä loppuelämäni ajan.
Taustalla toistuva masennus, noin 20 vuoden ajalta.
SSRI-lääkkeet vaikuttavat kumminkin vielä kolme viikkoa ottamisen jälkeen.
joten oletin että jos otan aina viikon ja pudotan, olen tarpeeksi " rauhallinen" .
Mutta onko jollain jotain apuja?? Pitääkö mun nyt nostaa lääkitystä takaisin vai mitä?
Lääkäriltä (psykiatri) jos kysyn, hän sanoo luultavimmin että ehkä ei ollut vielä lopetuksen aika sittenkään. Tuntuu suhtautuvan kovin epäluuloisesti vieroitusoireisiin. Itse uskon olevani jo " parantunut" masennuskuopasta.
Mulla ihan samanlainen kokemus, paitsi, että lopetin vähän nopeammin ja oksensin ja ripuloin. Huimasi ja kuvotti koko ajan. Näkö meni sellaisissa pätkissä, että jos käänsi päätä, niin näkö oli vielä siellä, mihin en enää katsonut.
Tätä pahinta kesti pari viikkoa ja pientä huimausta ynnä kuvotusta tähän lisäksi melkein kuukauden.
Masennusfiiliksiä alkoi tulla lääkkeiden lopetuksen jälkeen, mutta pikkuhiljaa ne laimeni ja jotenkin sitä tottui elämään, missä välillä saattaa olla paskatkin fiilikset, se on kuitenkin normaalia.
Vuosi lopettamisesta saatoin sanoa, että olen parantunut, vaikka siltä tuntui ennen kun lopetin lääkkeet.
Yritä sinnitellä, mitään oikotietä ei ole. Oireet on kärsittävä, tai siten vedettävä nappia lopun elämää.
Voimia.
Mulle syötettiin Xanoria päiväannoksella 4 kuukautta, kunnes lopetin salaa, koska huomasin olevani jo riippuvainen. Lääkärin mielestä olisin voinut huoletta jatkaa.
aika lohduttomalta tuntuu:(
Ja kun vielä pitäisi jaksaa 3 lasta hoitaa, ja koulu myös niin... huh.
Minulla on lisäksi toinen lääke, tasaava, joka on onneksi väsyttävä joten nukun yöt. Muuten varmaan valvoisin.
Ja tuo katseen kääntämisjuttu on mullakin. Kamalaa! Ja ihme sähköiskuja.
Onnea selviämisestäsi!
pyydäppäs lääkäriltäsi pari rauhottavaa opamox, xanor, alprox ja miedoin joku noista 0, 25mg (mutta mielummin ilman jos vain pystyt)
älä vaan tenoxia päivällä ota se on unilääke.
mutta illalla kun menet sänkyyn ota 1 tenox saat nukuttua hyvin ja se rauhottaa ihanasti :) ja ota se tuntia ennen kuin nukut.
t. saman kokenut.
Ne sähkärit oli pahimpia. Sain myös epileptisen kohtauksen ja koko naama oli ruvella kun kaaduin kaupan ritilikköön ja aloin sätkiä ja suusta tuli vaahtoa. Siis aivan järkyttäviä viekkareita. Lääkärit vähättelee.
Paljon voimia lopetukseen ja eheytymiseen. Varmasti raskasta kolmen lapsen ja opintojen keskellä!
Kauhean nopea pudotustahti. Mä pudotin jotain 10mg kuukaudessa. Silloin ilmeni lievää alakuloisuutta toisinaan, mutta ei sen pahempaa. Nostappa hieman lääkitystä ja ota hitaammin.
Seksin himo kuulostaa terveeltä. Ainakin mulla lääkkeet vei kyvyn saada edes orgasmia, joten olin kyllä kanssa aika kiimassa kun seksihimot alkoi palautua.
Ei ole kokemusta mutta halusin kysyä. Jos vaikka lopetit kuitenkin liian nopeassa tahdissa tai liian aikaisin lääkkeet?