Mitå kummaa! Pesin Erisan nestesaippualla hiukset ja...
Näistähän tuli tosi hyvät!
Piti vaan hätävarana kokeilla kun aikomuksena aloittaa Curly Curl metodi ja tehdä final wash silikonittomalla sulfaattipitoisella shampoolla eikä suihkuhyllyssä ollut!
Nyt en tiedä ryhdynkö ollenkaan metodille 😀
Kommentit (8)
Yksinkertainen on useinkin se paras. Joka asiassa.
Oliko se sitä mikä sisältää kosteusvoidetta?
Niistä tuli hyvät, koska Erisan-pesunesteen ph on matala. Happamat pesuaineet sulkevat hiussuomut (aivan kuin etikka sulkee esim. puuvillan kuidut). Hiukset ovat sileämmät ja happamuus on myös hyväksi päänahalle.
Mulla käy kuitenkin niin, että jos pesen useamman kerran peräkkäin happamalla pesuaineella (käytän Lactolinea), hiukset eivät enää jostain syystä puhdistu niin hyvin (huom. en käytä muotoilutuotteita). Siksi vuorottelen Lactolinea ja oliiviöljysaippuaa. Oliiviöljysaippuan kanssa käytän etikkahuuhtelua. Eilen just pesin Lactolinella ja hiukset on tosi hyvät nyt.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se sitä mikä sisältää kosteusvoidetta?
Tämä tuote siis kyseessä.
https://erisan.fi/tuote/erisan-hoitava-nestesaippua/
Minulle tulee myös lähes aivan kaikesta hilsettä, nyt on pää myös täydellisen hilseetön eikä kutia!
Ap
Pesin itse erisanilla hiukset ja hiukset lähti päästä.
Mulla tuo on ainoa saippua, joka ei kuivata käsiä. (Töissä pitää pestä jatkuvasti). Vois kuvitella, ettei kuivata päänahkaakaan.
Tuo varmasti vastasi syväpuhdistavaa shampoota. Shampoossa oli siis reilusti peseviä ainesosia. Sellaisiahan ei suositella jatkuvaan käyttöön, mutta lähtee tehokkaasti silikoni, muotoiluainejäämät ja rasvat.
Rasvoittuvan päänahan vuoksi curly girl ei sopinut minulle, vaikka jätin muutenkin ne geelit ja mömmöt pois. Paras yhdistelmä on halpa, sulfaattia sisältävä silikoniton pesevä markettishampoo. Hiusten pituudet hoidan curly girl -metodin kosteuttavilla tuotteilla. Muotoilutuotteita ei ole käytössä. Hiukset ovat paremmat kuin koskaan.
Niin, shampoo on saippuaaa.