Oksennusta teknisellä haalarilla. Kuinka pestä?
Toivottavasti mammaihmiset on yhä valveilla. Mahatauti alkoi tänään ulkoleikeissä, ja lapsi oksensi tekniselle haalarille, jossa pesusuositus 30-40 astetta ja sekin mielellään hienopesulla.
Vaan eipä kai nuo pöpöt sellaisella pesulla kuole mihinkään. Mitä tehdä?
Vaikka pesen 40-asteessa, niin eikös pöpöt voi yhä päiväkodissa saada meidän haalarista jos noroa? Kun se 60- tai yli senkin pesu on tärkeää juuri mahatautitapauksissa.
Help!
Kommentit (9)
Elää ne siinä haalarissa 2 viikkoa ne virukset, mutta älkää käyttäkö sitä kahteen viikkoon pesun jälkeen hoidossa, niin ei tartu siitä.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:05"]
No ei ne vorukset loputtoman kauan missään pinnoilla elä. Varmasti ei enää siitä tartu kun lapsi on päiväkotikuntoinen. Lapsi itse sen sijaan saattaa tartuttaa kaksikin viikkoa..
[/quote]
Minä kun olen nimenomaan lukenut monesta eri lähteessä että noro voi asua esim matossa pari viikkoa. Tekstiileillä siis. Siskon perhe sairasti noron jouluna, ja 5 ihmistä sai heilta jotenkin tartunnan vielä 1,5 viikkoa sairastamisesta, vaikka kaikki pinnat ja tasot oli pesty. :/
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:08"]
Elää ne siinä haalarissa 2 viikkoa ne virukset, mutta älkää käyttäkö sitä kahteen viikkoon pesun jälkeen hoidossa, niin ei tartu siitä.
[/quote]
Jees. Täytyy ehkä keksiä joku eri puku päiväkotiin pariksi viikoksi. Samoin karanteeniin miehen farkut ja tekninen ulkoilupuku, joka sai kanssa omansa oksennuskaaresta.
Olisipa muuten hankalaa jos ei käytössä toista varahaalaria. Onneksi meillä on vielä isohko seuraavan koon haalari jemmassa, joka saa nyt hetken palvella.
-ap
Haalari? Miten kylmä siellä Suomessa oikein on???
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:12"]
Haalari? Miten kylmä siellä Suomessa oikein on???
[/quote]
Sen verran kylmä ettei ulkona vielä sisähousuissa ja paidassa olla, vaan välikausihaalarissa, pipossa ja lapasissa. :) Sentään toppahaalarista on jo päästy!
- ap
Jos tarkoitat "teknisellä" jotain gore-tex tai muulla kalvolla olevaa haalaria niin tuskin se muovi kalvo ja keinokuitu kangas kärsivät kuumassa pesemisestä. Se kalvohan on teflonia. Itse pesisin 60 asteessa. Eivät ainakaan keinokuituiset t-paidat tai gore-tex takki ole menneet miksikään. Itse olen pessyt pyykit 60 asteessa myös nuo "kalvovaatteet". Mutta nykyäänhän pesukoneissakin pitää olla 30 asteen eko-ohjelma. Pestään vaatteet kylmässä vedessä ja kuljetaan likaisissa vaatteissa jotka eivät ole edes kunnolla huuhtoutuneet vedensäästö pesuohjelmien takia.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:35"]
Jos tarkoitat "teknisellä" jotain gore-tex tai muulla kalvolla olevaa haalaria niin tuskin se muovi kalvo ja keinokuitu kangas kärsivät kuumassa pesemisestä. Se kalvohan on teflonia. Itse pesisin 60 asteessa. Eivät ainakaan keinokuituiset t-paidat tai gore-tex takki ole menneet miksikään. Itse olen pessyt pyykit 60 asteessa myös nuo "kalvovaatteet". Mutta nykyäänhän pesukoneissakin pitää olla 30 asteen eko-ohjelma. Pestään vaatteet kylmässä vedessä ja kuljetaan likaisissa vaatteissa jotka eivät ole edes kunnolla huuhtoutuneet vedensäästö pesuohjelmien takia.
[/quote]
On kai nuo molon vaatteet edes jotenkin teknisiä, kun vesipilari 5000? Mietin sitä että voiko vedenpitävyys kärsiä. Toinen haalari Villervallaa jossa kanssa pieni vedenpito.
No ei ne vorukset loputtoman kauan missään pinnoilla elä. Varmasti ei enää siitä tartu kun lapsi on päiväkotikuntoinen. Lapsi itse sen sijaan saattaa tartuttaa kaksikin viikkoa..