Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oksennusta teknisellä haalarilla. Kuinka pestä?

Vierailija
24.05.2015 |

Toivottavasti mammaihmiset on yhä valveilla. Mahatauti alkoi tänään ulkoleikeissä, ja lapsi oksensi tekniselle haalarille, jossa pesusuositus 30-40 astetta ja sekin mielellään hienopesulla.
Vaan eipä kai nuo pöpöt sellaisella pesulla kuole mihinkään. Mitä tehdä?
Vaikka pesen 40-asteessa, niin eikös pöpöt voi yhä päiväkodissa saada meidän haalarista jos noroa? Kun se 60- tai yli senkin pesu on tärkeää juuri mahatautitapauksissa.

Help!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne vorukset loputtoman kauan missään pinnoilla elä. Varmasti ei enää siitä tartu kun lapsi on päiväkotikuntoinen. Lapsi itse sen sijaan saattaa tartuttaa kaksikin viikkoa..

Vierailija
2/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää ne siinä haalarissa 2 viikkoa ne virukset, mutta älkää käyttäkö sitä kahteen viikkoon pesun jälkeen hoidossa, niin ei tartu siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:05"]

No ei ne vorukset loputtoman kauan missään pinnoilla elä. Varmasti ei enää siitä tartu kun lapsi on päiväkotikuntoinen. Lapsi itse sen sijaan saattaa tartuttaa kaksikin viikkoa..

[/quote]

Minä kun olen nimenomaan lukenut monesta eri lähteessä että noro voi asua esim matossa pari viikkoa. Tekstiileillä siis. Siskon perhe sairasti noron jouluna, ja 5 ihmistä sai heilta jotenkin tartunnan vielä 1,5 viikkoa sairastamisesta, vaikka kaikki pinnat ja tasot oli pesty. :/

Vierailija
4/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:08"]

Elää ne siinä haalarissa 2 viikkoa ne virukset, mutta älkää käyttäkö sitä kahteen viikkoon pesun jälkeen hoidossa, niin ei tartu siitä.

[/quote]

Jees. Täytyy ehkä keksiä joku eri puku päiväkotiin pariksi viikoksi. Samoin karanteeniin miehen farkut ja tekninen ulkoilupuku, joka sai kanssa omansa oksennuskaaresta.

Vierailija
5/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa muuten hankalaa jos ei käytössä toista varahaalaria. Onneksi meillä on vielä isohko seuraavan koon haalari jemmassa, joka saa nyt hetken palvella.

-ap

Vierailija
6/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalari? Miten kylmä siellä Suomessa oikein on???

Vierailija
7/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:12"]

Haalari? Miten kylmä siellä Suomessa oikein on???

[/quote]

Sen verran kylmä ettei ulkona vielä sisähousuissa ja paidassa olla, vaan välikausihaalarissa, pipossa ja lapasissa. :) Sentään toppahaalarista on jo päästy!

- ap

Vierailija
8/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat "teknisellä" jotain gore-tex tai muulla kalvolla olevaa haalaria niin tuskin se muovi kalvo ja keinokuitu kangas kärsivät kuumassa pesemisestä. Se kalvohan on teflonia. Itse pesisin 60 asteessa. Eivät ainakaan keinokuituiset t-paidat tai gore-tex takki ole menneet miksikään.  Itse olen pessyt pyykit 60 asteessa myös nuo "kalvovaatteet". Mutta nykyäänhän pesukoneissakin pitää olla 30 asteen eko-ohjelma. Pestään vaatteet kylmässä vedessä ja kuljetaan likaisissa vaatteissa jotka eivät ole edes kunnolla huuhtoutuneet vedensäästö pesuohjelmien takia.

Vierailija
9/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:35"]

Jos tarkoitat "teknisellä" jotain gore-tex tai muulla kalvolla olevaa haalaria niin tuskin se muovi kalvo ja keinokuitu kangas kärsivät kuumassa pesemisestä. Se kalvohan on teflonia. Itse pesisin 60 asteessa. Eivät ainakaan keinokuituiset t-paidat tai gore-tex takki ole menneet miksikään.  Itse olen pessyt pyykit 60 asteessa myös nuo "kalvovaatteet". Mutta nykyäänhän pesukoneissakin pitää olla 30 asteen eko-ohjelma. Pestään vaatteet kylmässä vedessä ja kuljetaan likaisissa vaatteissa jotka eivät ole edes kunnolla huuhtoutuneet vedensäästö pesuohjelmien takia.

[/quote]

On kai nuo molon vaatteet edes jotenkin teknisiä, kun vesipilari 5000? Mietin sitä että voiko vedenpitävyys kärsiä. Toinen haalari Villervallaa jossa kanssa pieni vedenpito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi