Miten jotkut voi maksaa vuokraa jopa 1000€ kuukaudessa keskusta-asumisesta?
Kommentit (18)
Ei tuo ole edes suuri summa jos vertaa omistusasumiseen, jolloin maksaa sekä vastiketta että asuntolainan lyhennystä ja korkoja.
Koska keskustassa asuessaan eivät tarvi autoa ja säästävät siinä monta sataa euroa verrattuna siihen, että asuisivat kauempana?
no ei tarvi olla edes keskustaa..espoossakin monella alueella pääsee kaksiosta lähes tonnin maksamaan..
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole edes suuri summa jos vertaa omistusasumiseen, jolloin maksaa sekä vastiketta että asuntolainan lyhennystä ja korkoja.
Paitsi että omistusasumissa laittaa ne rahat ”säästöön” kun maksaa asuntoaan ja vuokrasumisessa laittaa ne rahat sijoittajan säästöön oman sijasta.
Eli on iso summa, erityisesti omistusasumiseen verrattuna jolloin samalla rahalla maksaa pois aika isoa lainaa=Arvokasta asuntoa
Vierailija kirjoitti:
Paitti että 98% tuosta maksamisesta on kuin rahaa laittaisi pankkiin.
Mä asun keskustan vieressä koska mulla ei ole autoa. Pitää olla hyvä julkinen liikenne. Ja palvelut lähellä. Vuokra on 613.
Espoo kirjoitti:
Mä asun keskustan vieressä koska mulla ei ole autoa. Pitää olla hyvä julkinen liikenne. Ja palvelut lähellä. Vuokra on 613.
Annas mä veikkaan, asunto rakennettu 2010++ ja neliöitä yli 50?
Jotkut ovat valmiita maksamaan sijainnista. Työssäkäyvällä ystävälläni jäi asumiskulujen jälkeen saman verran käteen kuin minulla työttömänä, koska hän maksoi keskustakämpästään tonnin vuokraa kun itse asuin kaupungin vuokrayksiössä lähiössä. Jälkeenpäin hän on todennut käyttäneensä liikaa rahaa asumiseen.
ja tähän klassiseen ottaisi mieluummin lainaa ja ostaisi oman..maailma on tässä vähän muuttunut ja hinnat karanneet, niin ei sitä ihan helpolla saa asuntolainaa eikä ole kannattavakaan. esim joku lauttasaaren kaksio 350t(riittääkö edes vai saako enää vain yksiön)..paljonkohan on lainalyhennykset vastikkeineen vs se 1000e vuokra. Monille ei ole vain mahdollista ottaa 2000e asumismenoja per/ kk varsinkin jos tulee vielä yllätyksiä matkan varrella ja jää työttömäksi tms.
Naapuri lienee ruskeampi kuin sinä, joten sinä maksat sen veroissasi?
Tonnilla ei saa kummoistakaan luukkua Helsingin keskustassa.
Ei olisi varaa ostaa asuntoa jossa asun, vuokra 1100€ hoituu kyllä. Jos tulot putoaisi äkillisesti en joutuisi pulaan liian kalliin asunnon kanssa vaan pääsisin nopeasti halvempaan. Tuskin pankki edes antaisi +300k lainaa, enkä haluaisi ottaa sellaista taakkaa itselleni. Nyt jää rahaa mukavaan elämään ja asun haluamassani osoitteessa erittäin kivassa asunnossa.
Tienaan 3700 nettona, maksan nyt vuokraa noin 900e/kk ja 100e/kk autopaikasta sellaisesta asunnosta, jonka myyntihinta on helposti 350.000e luokkaa. Ajattelin asua tässä ehkä vuoden.
Tänä aikana 2700e jää elämiseen, hyvin pärjää.
Kuka edes vapaaehtoisesti haluaa asua vuokralla? Itse olen asunut elämästäni vuokralla vuoden verran, kunnes ostin asunnon. Asuminen oli halpaa lainankin kanssa, saati nyt kun maksaa vaan vastikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes vapaaehtoisesti haluaa asua vuokralla? Itse olen asunut elämästäni vuokralla vuoden verran, kunnes ostin asunnon. Asuminen oli halpaa lainankin kanssa, saati nyt kun maksaa vaan vastikkeen.
No aika monella ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vuokra-asuminen. Ei lainaa saa kuka tahansa. Jos sulla ei ole käsirahaa eikä esim. vanhempia takaamassa lainaa, niin ei sitä lainaa tuosta vaan oteta.
Vierailija kirjoitti:
Espoo kirjoitti:
Annas mä veikkaan, asunto rakennettu 2010++ ja neliöitä yli 50?
1992
47,5 neliötä
kaksio
Niin on..
Mutta sijainti, sijainti, sijainti. Ja vuokra-asunnosta pääsee 1kk varoitusajalla eroon. Huolettomuudesta ja riskittömyydestähän silloin maksaa.