Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisestä lapsesi on nukkunut yönsä heräämättä kertaakaan?

Vierailija
23.05.2015 |

Tällainen kysely. 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 22:11"]

Mitä helvettiä? Minkä ikäiseksi sitä vauvaa piti syöttää kolmen tunnin välein? Minulla oli jopa herätys että varasti syö yölläkin. Mietin vain näitä kolmeviikkoisia läpi yön nukkujia.,

[/quote]Meillekin sanottiin sairaalasta noin. Lapsi oli vähän yliaikainen ja normaalipainoinen. Kun neuvolan kätilö tuli ekalle kotikäynnille, nauroi heti että ei tarvi herätellä. Eikä sen jälkeen herätelty. 
[/quote]

Ilmeiseti teillä painot nousseet reilusti.. Mutta yleisemmin vauvat kyllä syövät läpi vuorokauden, yösyötöllähän on suurin merkitys maidontuotantoon?

Vierailija
22/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkui reilun 6kk iässä muutaman kuukauden, sittenhampaiden tulo teki öistä levottomia toviksi, ja kaksivuotiaana alkoi nukkua kokonaisia ööitä taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin 8kk lähtien, keskimminen 2,5kk lähtien ja kuopus 9kk lähtien. Kuopuksen yösyötöt lopetin 4kk, eikä ollut öisin nälkäinen, mutta heräili vaan öisin

Vierailija
24/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoistytär jotain 4kk kun alkoi saada kiinteämpää ruokaa, siihen asti valvoi yöt, ei itkenyt kun pitelin sylissä, istuin olohuoneessa lapsi sylissä kaiket yöt. Kun alkoi saada kiinteämpää alkoi kuin taikaiskusta heti nukkua yöt. Kaksospojat alkoivat myös nukkua jo hyvin pienenä vähintään 6h vaikka syntyivät keskosina, eli olivat tosi pieniä, ikävä kyllä se ei kestänyt kuin vuoden tai pari, sitten alkoi tulla kasvukipuja ja painajaisia, heräilevät vieläkin joskus vaikka ovat jo 6v. toisella pojalla on lähes joka yö koviakin kasvukipuja.

Vierailija
25/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mitä vittua? Itsekö et muka koskaa herää yöllä?

Vierailija
26/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä niin lapsesta kiinni. Meillä esikoinen nukkui jo tosi pienestä kokonaiset yöt, en edes muista enää kunnolla. Siirtyi pienenä sitten jo omaan huoneeseenkin. Toinen lapsi heräili alkuun, mutta rupes kans suht nuorena nukkumaan yönsä. Kolmas nukkui jo tyyliin viikon vanhana melkein läpi yön.. Parivuotiaana tää kolmas alkoi heräillä yöllä milloin mihinkin. Ja näin kävi muuten tuon tokankin lapsen kans. En oo muistanutkaan, mutta se heräs muutaman vuoden ikäsenä säännöllisesti js kipitti meidän sänkyyn. Sitä kesti jonkun aikaa :) neljäs lapsi on nyt pikkuhiljaa ruvennut olemaan heräilemättä, ikää 11kk.

Vierailija
27/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat heräillä vieläkin ainakin nuoremmalla on aina ollut nukahtamisvaikeuksia, ikää 23v.

Vierailija
28/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 3 ja nuorempi 2v3kk kun alkoivat nukkua aamuun asti omassa sängyssä. Siihen asti kumpikin hiippaili jossain vaiheessa meidän sänkyyn.

Vierailija
29/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 22:24"]

No siis mitä vittua? Itsekö et muka koskaa herää yöllä?

[/quote]

En ole ap, mutta en todellakaan heräisi yöllä jos lapset aivät herättäisi. Ennen lapsia saatoin nukkua kellon ympäri heräämättä, jos oli univelkaa. Minä olen aina pitänyt kummallisena että jonkun pitää käydä yöllä vessassa tai muuten heräävät jatkuvasti.

Meillä lapsi ei valitettavasti ole saanut minun unenlahjojani. Nukkui heräämättä vasta 2-vuotiaana ja sen jälkeenkin toki satunnaisesti yöherätyksiä.

Vierailija
30/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 22:24"]No siis mitä vittua? Itsekö et muka koskaa herää yöllä?
[/quote]

Mä herään kyllä joka yö ja saatan pyöriä pari tuntia sängyssä. Vauva ei onneksi ole perinyt minun huonoja unenlahjojani :D

Vierailija
31/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti keskosena syntynyttä tyttöä herätellä syömään kolmen tunnin välein yötä päivää. Luulen että se on osasyynä siihen että rytmit meni raukalla ihan sekaisin ja meillä valvoskeltiin monta kuukautta. Tottui heräämään. Ja alkuperäiseen kysymykseen: 2-vuotiaana.

Vierailija
32/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen parin kuukauden iässä ja kuopus pariviikkoisena.

Vierailija
33/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä 1-2kk. Molemmat täysimetettyjä ja silti vauvavuonna heräsivät 0-2krt/yö. Eli muutaman yön viikossa nukkuivat läpi ja muuten saattoi aamuyöllä olla yksi herätys, harvemmin heräsivät kahta kertaa. Hampaiden tulotkaan ei kummallakaan aiheuttanut ihmeemmin heräilyjä. Ekalla oli kyllä koliikkia muutaman kuukauden mutta itki siis illan ja joskus 1-2 aikaan yöllä saatiin koliikkikeinun avulla nukkumaan. Jossain vaiheessa sai sitten nostettua sänkyyn ja silloin nukkui sitten loppuyön pitälle aamuun, jonnekin 10een. Häntä myös piti herättää 3h välein syömään eka kuukausi koska syntyi pienipainoisena, sen jälkeen sai antaa nukkua rauhassa. Toinen osas itse herätä. Sen ekan kuukauden nukutin molempia vieressä ja sen jälkeen siirsin pikkuhiljaa pinnasänkyyn nukkumaan yötkin, se vaikutti paljon yöuniin ja kaikki nukkui paremmin :) Maidontuotantoon ei hyvin nukkuminen vaikuttanut, aina ollut runsasta. Ekalle pumppasin itse kaikki lisämaidot ekat pari kuukautta ja toisen kanssa sitten luovutin sairaalalle keskosille ylimääräiset. Ollaan kyllä oltu tosi onnekkaita varmaan näiden kanssa! Muutenkin tosi rauhalliset lapset.

Vierailija
34/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat n. 7 kk ikäisestä lähtien. Kiitos unikoulun :)

Vierailija
35/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v eikä vieläkään nuku.

Vierailija
36/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden ikäisestä on aina nukkunut yönsä kunnolla. Tiedän, että olen tosi onnekas.

Vierailija
37/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 22:01"]

Minä lapsi herään joka yö monta kertaa? Eikö se ole ihan normaalia. T: 16-vuotias

[/quote]

Jos et koe sitä ongelmaksi, niin silloin se on normaalia. Jollekin toiselle se voi olla ongelma ja epänormaalia, mutta jos olet hyvin sopeutunut siihen, niin silloin kaikki on okei.

Vierailija
38/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä ootellaan sellaista ihmettä. 10 kk on nyt ja mä lataan kaiken toivon siihen, että sitten kun tissistä vierotetaan niin meillä aletaan nukkumaan. (Älkää nyt vaan teilatko mun haaveita... ;D)

Vierailija
39/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v 3 kk eka yö. Sattui jouluksi, mahtava lahja äidille ;).

Vierailija
40/48 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 v ja heräilee satunnaisesti edelleen, vaikka on kyllä ihan viime aikoina alkanut nukkumaan jopa useimmiten koko yön läpi. Eli ehkä vastaus on 4 v. On ollut aina huono nukkumaan ja nukahtaminen on edelleen vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi