Piilokamera päiväkodissa! Näin "turvassa" sinun lapsesi on.
Kommentit (50)
No voi ei... Tollasta lapset touhuaa ihan omalla leikkipihallakin, ei oo niin vakavaa. Tekevälle sattuu ja lapsi on terve kun se leikkii.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:18"]Sitähän se on ja aika monessa paikassa. Olen aina ihmetellyt ihmisiä jotka työntävät lapsensa noihin säilytyspaikkoihin eivätkä ajattele asiaa sen enempää. Kai se on niin että poissa näkyvistä poissa mielestä. Itse en olisi koskaan vienyt lapsiani päiväkotiin, ovat niin arvokkaita minulle että halusin pitää omien silmieni näköpiirissä, aina. [/quote] Kaikki ei voi olla elämäntapatyöttömiä
[/quote]
Elämäntapatyöttömäthän ne juuri pitävätkin innokkaasti lapsiaan päiväkodissa kokopäiväisesti. Suurella osalla työssäkäyvillä perheilläkin lasten päiväkotipäivät lyhyempiä.
Tuolta kun tippuu voi mennä niskat nurin. Se tapahtuu aika äkkiä.
Aina toi hoitajien rinki, miksei ne ole eri puolilla pihaa?
No en itse ole ollut elämäntapatyötön, jokainen voi valita itse mikä on tärkeintä. Menimme nuorina naimisiin, oli hyvät tutöt hankimme talon ja autot ja koiran. Sitten laskimme että kaksi lasta voimme hankkia, yhteiskunnan tukiaisia tarvitsematta, ei edes asumistukea haettu eikä missään sossuissa ole käyty koskaan! Hyvin elettiin, sovimme että minä hoidan lapset ja mies hankkii rahat, niillä mentiin 10v sitten hakeuduin osa-aikatyöhön joten ei lasten tarvinnut tulla tyhjään kotiin koulusta. Se on pitkälle myös valintakysymys, meille valinta oli selvä, lapset tärkein asia. Olen onnellinen että valitsin näin.
Mitenköhän me viiskyt-kuuskytluvun kakarat ollaankin hengissä kun kiipeiltiin skutsissa ja katoilla. Yliteltiin korkeita aitoja stadin takapihoilla ja duunattiin lauttoja rannoilla. Ei ollut onneksi kameroita tsiigaamassa joka askelta. Päiväkaudet hengailtiin milloin missäkin ja oltiin vapaita. Ihanat kesät nyt muistoissa.
No ei näytä kovin vaaralliselta, meillä saa lapset kiipeillä jopa puihin(hui!)
Kyllähän se käskettiin alas sieltä, jos aikuiset tietää että lapsi osaa tulla alas niin miks siihen pitäis juosta väliin.
Tuo nyt ei ollut pahakaan. Odotin järkyttävää lapsen haukkumista tai pahoinpitelyä tms. Lapset on aina kokeilleet rajojaan kiipeämällä puuhun ja milloin minnekin. Oli toki ikävän oloista, että hoitajat olivat kaikki kaukana eivätkä oikeasti vahtineet lapsia.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:30"]
Mitenköhän me viiskyt-kuuskytluvun kakarat ollaankin hengissä kun kiipeiltiin skutsissa ja katoilla. Yliteltiin korkeita aitoja stadin takapihoilla ja duunattiin lauttoja rannoilla. Ei ollut onneksi kameroita tsiigaamassa joka askelta. Päiväkaudet hengailtiin milloin missäkin ja oltiin vapaita. Ihanat kesät nyt muistoissa.
[/quote]Joku voisi myös sanoa että olit heitteillä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:18"]Sitähän se on ja aika monessa paikassa. Olen aina ihmetellyt ihmisiä jotka työntävät lapsensa noihin säilytyspaikkoihin eivätkä ajattele asiaa sen enempää. Kai se on niin että poissa näkyvistä poissa mielestä. Itse en olisi koskaan vienyt lapsiani päiväkotiin, ovat niin arvokkaita minulle että halusin pitää omien silmieni näköpiirissä, aina.
[/quote]
Sama!
[/quote]
Kiipeiltiin 10-15 metriä korkealla puissa oleville variksen pesille ja muuta kaikkea kivaa vähemmän turvallista exremeä.
Tuo videon tapahtuma on kyllä sieltä ja syvältä, hoitoakat seisoo ringissä juoruten eivätkä reagoi mitenkään katolla kiipeävään lapseen.
Viiskyt- ja kuuskutluvulla kakaroista kuoli tapaturmaisesti noin 400 vuosittain. Aika moni ei tosiaan pysynyt silloin hengissä. Nykyisin tapaturmissa kuolee alle 20 lasta vuodessa. Kaikki ei suinkaan ollut paremmin ennen.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:26"]Aina toi hoitajien rinki, miksei ne ole eri puolilla pihaa?
[/quote
Pitää juoruta, katsos.
Webbikamerat jokaiseen päiväkotiin ulos ja sisälle joka huoneeseen. Salattu yhteys vanhempien koneille.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:38"]Viiskyt- ja kuuskutluvulla kakaroista kuoli tapaturmaisesti noin 400 vuosittain. Aika moni ei tosiaan pysynyt silloin hengissä. Nykyisin tapaturmissa kuolee alle 20 lasta vuodessa. Kaikki ei suinkaan ollut paremmin ennen.
[/quote]
Olipa niitä kakaroitakin moninkertainen määrä. Aina joku jäi henkiin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:42"]
Webbikamerat jokaiseen päiväkotiin ulos ja sisälle joka huoneeseen. Salattu yhteys vanhempien koneille.
[/quote]Tai laittakaa pieni nauhuri lapseen päivän ajaksi. Olisi mielenkiintoista kuunnella se mitä siellä puhutaan päivän aikana. Hyvin mielenkiintoista.
[/quote]
No kyllähän meidän lapsuudessa lapsia kuolikin tapaturmissa paljon enemmän. Esim. 1969 kuoli 405 lasta tapaturmissa, 2011 enää 37.
kun v
astaava luku vuonna 2
011
oli
37.
Meidän päiväkodissa jotkut vanhemmat koittivat vaatia, että sisällä pitäisi kieltää juokseminen. Onneksi ei mennyt läpi.