Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni vauva, isä ja äiti töissä vuorotellen.

Vierailija
23.05.2015 |

Voiko toimia? Siis niin, että toinen töissä esim. kaksi päivää viikossa ja toinen kolme.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:56"]9: Vauva on jo syntynyt. Ap [/quote] Etkä tykkää hänen kanssaan olla edes äitiysloman aikaa?

[/quote]

En pidä kotona olemisesta. Ap ei ollut tuo tulorajan kyselijä, mutta hyvä tietää, että töissä käyminen onnistuisi vanhempainvapaankin aikana. Vaihtoehtoisesti sitten kumpikaan ei olisi pitänyt sitä.
[/quote]

Huoh. Vai et voi olla kotona edes 9kk?

Vierailija
22/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:14"]

Miksi tälläset ihmiset hankkii edes lapsia joille tärkeintä on työnteko jopa sillon kun lapsi eniten äitiä tarvitsee (imetys, vauva tunnistaa äidin jo kohdusta)? En sano ettei isää tarvita, mutta jommankumman täytyisi olla sitten kotona.

[/quote]

Tuolla tavallahan molemmat ovat kotona, vain vuorotellen. Aloituksessa puhuttiin että viikossa 2 päivää + 3 päivää, eli vanhemmat olisivat lapsen kanssa sitten viikossa 4 päivää ja toinen 5 päivää. Ei kuulosta pahalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloma on 3 kk, ei yhdeksää niin kuin täällä oletetaan. En voi ymmärtää milloin Suomessa työnteosta on tullut paheksuttava asia. Ei ihme että maa on tässä jamassa kun naiset oleilevat kotona lasten kanssa mieluummin kuin käyvät töissä. 

Vierailija
24/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen joutunut menemään töihin kun lapsi oli 1-vuotias, silti tuntuu todella pahalta että kuukauden ikäisen vauva äiti sanoo ettei pidä kotona olemisesta. No en minäkään pidä, mutta kun lapsen tekee niin silloin mennään lapsen ehdoilla!

Vierailija
25/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan miettiä sitä lastentekoa jos ei kerran voi noin lyhyttä aikaa olla kotona lasta varten.

Vierailija
26/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:50"]Kyse kuukauden ikäisestä vauvasta, äiti ei imetä, joten siitä ei tule ongelmaa. Molempien työt sellaisia, että mainittu kuvio onnistuisi.

Ap
[/quote]

Vanhempainvapaan voi jakaa mutta äitiysvapaata ei. Äitiysvapaa päättyy kun vauva on n 3kk.

Vierailija
27/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:50"]Kyse kuukauden ikäisestä vauvasta, äiti ei imetä, joten siitä ei tule ongelmaa. Molempien työt sellaisia, että mainittu kuvio onnistuisi.

Ap
[/quote]

Vanhempainvapaan voi jakaa mutta äitiysvapaata ei. Äitiysvapaa päättyy kun vauva on n 3kk.
[/quote]

Tuosda vielä tietoa osittaisesta vanhempainvapaasta
http://www.kela.fi/vanhempainvapaa_osittainen-vanhempainraha

Vierailija
28/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:35"]

Kannattaisi varmaan miettiä sitä lastentekoa jos ei kerran voi noin lyhyttä aikaa olla kotona lasta varten.

[/quote]

ei kaikilla ole varaa jättäytyä äitiyspäivärahalle! Joutuisin itsekin menemään töihin ellei mies maksaisi elämistä.

Vierailija
29/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:14"]

Miksi tälläset ihmiset hankkii edes lapsia joille tärkeintä on työnteko jopa sillon kun lapsi eniten äitiä tarvitsee (imetys, vauva tunnistaa äidin jo kohdusta)? En sano ettei isää tarvita, mutta jommankumman täytyisi olla sitten kotona.

[/quote]

Etkö osaa lukea? Missäähän ap väittää että työnteko on tärkeämpää kuin lapsi? Ja toisekseen ap jo itse esitti aloituksessa tuon ehdottamasi mallin, että "jommankumman täytyisi sitten olla kotona." Juuri tuohonhan hän kyseleekin täällä mielipiteitä. 

Että, ihan btw: ei se kotona nuohoaminenkaan mikään optimaalinen vaihtoehto ole, jos ajattelukyky alenaa noin lapsen tasolle...

Vierailija
30/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:14"]

[/quote]

Etkö osaa lukea? Missäähän ap väittää että työnteko on tärkeämpää kuin lapsi? Ja toisekseen ap jo itse esitti aloituksessa tuon ehdottamasi mallin, että "jommankumman täytyisi sitten olla kotona." Juuri tuohonhan hän kyseleekin täällä mielipiteitä. 

Että, ihan btw: ei se kotona nuohoaminenkaan mikään optimaalinen vaihtoehto ole, jos ajattelukyky alenaa noin lapsen tasolle...
[/quote]

Kuka sanoi että mä olen edes äiti? En ole.

Vierailija
31/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:14"] Miksi tälläset ihmiset hankkii edes lapsia joille tärkeintä on työnteko jopa sillon kun lapsi eniten äitiä tarvitsee (imetys, vauva tunnistaa äidin jo kohdusta)? En sano ettei isää tarvita, mutta jommankumman täytyisi olla sitten kotona. [/quote] Etkö osaa lukea? Missäähän ap väittää että työnteko on tärkeämpää kuin lapsi? Ja toisekseen ap jo itse esitti aloituksessa tuon ehdottamasi mallin, että "jommankumman täytyisi sitten olla kotona." Juuri tuohonhan hän kyseleekin täällä mielipiteitä.  Että, ihan btw: ei se kotona nuohoaminenkaan mikään optimaalinen vaihtoehto ole, jos ajattelukyky alenaa noin lapsen tasolle... [/quote] Kuka sanoi että mä olen edes äiti? En ole.

[/quote]

Eli kommentoit asiaa josta sinulla ei ole minkään valtakunnan kokemusta. Siltä nuo kommenttisi kyllä kuulostivatkin ;)