Kuinka monta prosenttia nettotuloista käytätte ruokaan?
Ja kuinka monta henkeä teillä syö?
Meillä kuluu n 20% ja syöjiä on 3.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Välillä harmittaa kun ihmiset sanoo, että no se 3500 euron bruttopalkka on aika vaatimaton ja vähän meh. Itse olen tehnyt koko ikänini töitä tavanomaisella 2400 euron bruttopalkalla ja olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja oikein kivasti tulemme toimeen ja matkustaakin pystyy. Ruokaan menee 700 euroa kuussa.
Ehkä olen tietämätön asiasta, mutta välillä on hieman ärsyttävää, kun pariskunnat, joiden palkat 3000-4000 euroa (eli yhteensä 6000-8000 euroa) valittelee kun on kehno palkka ja vois olla enemmänkin. Mulle ainakin 3000+ palkka ois kun lottovoitto.
Tämä! Kaverinikin välillä valittelee whatsapissa, että kun tienaa ''vain'' 3800 euroa vaikka on yliopistotutkinto.
Lähihoitajana minä, jonka peruspalkka ei tule varmaan alkamaan kolmosella: Juu juu :))
Noin 20-30% enkä koe, että menisi yhtään liikaa. Hyvä ruoka on meille tärkeää.
10-15 %, kuukaudesta riippuen. Yleensä 1 syöjä, joskus 2 (ollaan LAT-aviopari).
Meitä on kaksi aikuista. Mies on kotoutumiskoulutuksessa, minä olen opiskelija. Jos en tekisi töitä 3-4 pvä/kk, kuten viime keväänä kun opinnot olivat raskaat, talouden tulot olisivat noin 1340 € nettona. Satunnaiset siivouskeikat ja pullojen keräys voivat tuoda 50-100 euroa lisää kuukaudessa, eli about 1400-1440€/kk. Vuokra on 682 €. Sähkö kuuluu vuokraan. Ruokaan menee noin 400-450€/kk, kun mukaan lasketaan ulkona syömiset (me tykätään pizzasta ja hamppareista, arjen luxusta...).
Eli ruokaan noin 28-32 % tuloista ja vuokraan ~48%. About 10% lahjoitetaan apua tarvitseville uskonveljille tai siskoille kuukausittain, osa seurakunnalle, jne. Sit puhelinliittymät 62-65€/kk. Sit on esim. kotivakuutus, ylippilaiden terveydenhuoltomaksu, HYY:n ylioppilaiden joku pakollinen vuosimaksu, jne. Jos en tekis nyt töitä paria päivää kuukaudessa, niin joutuisin nostamaan lisää opintolainaa. Onneksi miehen tulo Suomeen helpotti tilannetta, kun kotoutumiskoulutuksessa työmarkkinatuki kattaa meidän ruokakulut, enää en tarvitse siihen lainaa. Kun hän valmistui joskus sähkömieheksi, niin hän saa varmaan parempaa palkkaa kuin minä koskaan humanistina.
Välillä harmittaa kun ihmiset sanoo, että no se 3500 euron bruttopalkka on aika vaatimaton ja vähän meh. Itse olen tehnyt koko ikänini töitä tavanomaisella 2400 euron bruttopalkalla ja olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja oikein kivasti tulemme toimeen ja matkustaakin pystyy. Ruokaan menee 700 euroa kuussa.
Ehkä olen tietämätön asiasta, mutta välillä on hieman ärsyttävää, kun pariskunnat, joiden palkat 3000-4000 euroa (eli yhteensä 6000-8000 euroa) valittelee kun on kehno palkka ja vois olla enemmänkin. Mulle ainakin 3000+ palkka ois kun lottovoitto.