Kumpi voittaisi tappelussa, 170/60kg mies vai 180cm/80kg nainen?
Oletetaan että molemmat ovat kokoisikseen ihan tavallisia, ei kamppailulajitaustaa tms.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kumpi on luonteeltaan aggressiivisempi. Kaikki eivät vaan ole tappelijoita vaikka olis kuinka vahva. Ja tietty se joka on harrastanut jotain kamppailulajit.
Tällaista soopaa sitä helposti suoltaa kun ei asioihin ole perehtynyt. Moni täysi untuvikko kynäniska laiha nörttimies pystyy kestämään aggressiivisten naisten hitaat iskut ja lyömään kerran tauluun niin että naiselta lähtee taju. Jos olet nainen niin kokeileppa joskus haastaa se porukan pienin jätkä kädenvääntöön
Kädenvääntö on ihan eri asia, kuin tappeleminen. Varsinkin jos tapellaan tosissaan.
Joo mutta sitä on vähän vaikea demonstroida käytännössä sillä hyvin harvoin nainen ja mies tosissaan tappelevat. En muista koskaan nähneeni että mies olisi tehnyt muuta kuin laittanut käden suojaksi riehuvaa naista kohtaan. Kädenväännössä saa jonkinnäkösen kuvan siitä että pieninkin mies on moninkertaisesti vahvempi kuin isoin nainen.
Maailman vahvin kädenvääntäjä ei todennäköisesti kykene voittamaan ketään, jotka taas harrastavat kamppailua. Vahvuus ei tappelussa tarkoita paljoa mitään. Vähän kuin väittäisi, että miehissä se, joka pystyy nostamaan eniten painoja voittaisi aina tappelussa. Kun näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kerran ollut hieman vastaavassa tilanteessa, paitsi naisia oli kaksi ja toinen heistä oli tuotakin isompi painoltaan.
Olen tavallinen nörtti, en ole tapellut sitten yläasteen jälkeen.
Olisin helposti voinut järjestää molemmat lääkärin vastaanotolle. Sain torjuttua hyökkäyksen ilman että piti käyttää isommin voimaa. Hyvä näin. En halua tilanteeseen jossa selvitellään oikeudessa kuka oli syypää.
Sinänsä olen sitä mieltä että jos käyttäydyt kuin mies, sinua kohdellaan kuin miestä.
Kerro, millainen tilanne oli?
Transnaisella, jolla on vankka voimailu- ja kamppailutausta on mielestäni aika hyvätkin mahdollisuudet.
Vähän vaikea arvioida 160/50 kokoisena naisena, mutta luulen että häviäisin tappelussa 60-kiloisenakin vaikka 150/40 kokoiselle miehelle. Olen vaan tosi hidas ja heikko. Lapsena kyllä vielä pärjäsin pikkuveljelleni, joka on 2 v nuorempi, mutta se ei ollutkaan mies vielä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Transnaisella, jolla on vankka voimailu- ja kamppailutausta on mielestäni aika hyvätkin mahdollisuudet.
Blaablaablaa
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vahva-mies-pieksi-elina-gustafssoni…
Pulinat pois :D
Mitä ”pulinat pois”?
Ketjuhan on täynnä naisten vastauksia, joissa sanotaan että mies voittaisi ja miehillä on enemmän voimaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehellä onkin mahdollisuus pärjätä miestä vastaan, mutta se ei liity kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksissa ehkä heijastuu naisten polarisoituneet käsitykset miehistä.
Iso mies on vahva karhu, pieni mies on heikko rääpäle. Naiset arvostavat miehen kokoa niin paljon että ajatellaan vain kokoa ja luullaan että kun mies on 10% isompi, voimaa on 100% enemmän.
Tosiasiassa naisiin verrattuna 190cm/90kg ja 170cm/60kg miehet ovat molemmat vahvoja.
https://i.redd.it/24q7mk1ooecx.png
Tuossa on hyvä graafi. Lähes kaikki miehet ovat vahvempia kuin lähes kaikki naiset. Tuosta kun miinustaa sairauksista kärsivät miehet ja voimailijanaiset, niin poikkeuksia ei ole juuri ollenkaan.
On kyllä merkillepantavaa, että tuossa graafissa ikävälillä 20-60 ainoastaan yksi nainen, luultavasti joku isokokoinen aktiivivoimailija, näyttäisi sijoittuvan miesten keskiarvokäyrän yläpuolelle, mutta kyllähän nuo miesten ja naisten arvot kuitenkin osittain päällekkäinkin menevät, tosin lukumääräisesti ainoastaan melko pieneltä osin. Lihasvoimaan merkittävästi vaikuttavista sairauksista nyt ei kovin suuri osa ainakaan alle neljäkymppisistä kärsi. Yksittäiset poikkeuksellisen alhaiset niin miesten kuin naistenkin arvot toki johtunevat sairauksista.
Huomaahan sen punttisalilla. Harva nainen tekee penkissä sarjaa 50kg isommilla painoilla kun taas tuo on laihallekin miehelle lämmittelypaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kumpi on luonteeltaan aggressiivisempi. Kaikki eivät vaan ole tappelijoita vaikka olis kuinka vahva. Ja tietty se joka on harrastanut jotain kamppailulajit.
Tällaista soopaa sitä helposti suoltaa kun ei asioihin ole perehtynyt. Moni täysi untuvikko kynäniska laiha nörttimies pystyy kestämään aggressiivisten naisten hitaat iskut ja lyömään kerran tauluun niin että naiselta lähtee taju. Jos olet nainen niin kokeileppa joskus haastaa se porukan pienin jätkä kädenvääntöön
Kädenvääntö on ihan eri asia, kuin tappeleminen. Varsinkin jos tapellaan tosissaan.
Joo mutta sitä on vähän vaikea demonstroida käytännössä sillä hyvin harvoin nainen ja mies tosissaan tappelevat. En muista koskaan nähneeni että mies olisi tehnyt muuta kuin laittanut käden suojaksi riehuvaa naista kohtaan. Kädenväännössä saa jonkinnäkösen kuvan siitä että pieninkin mies on moninkertaisesti vahvempi kuin isoin nainen.
Ei nyt ihan noin. 55-kiloisten miesten sarjan ja 87-kiloisten naisten sarjan painonnoston maailmanennätykset ovat suunnilleen samaa luokkaa.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_world_records_in_Olympic_weight…
Vierailija kirjoitti:
Huomaahan sen punttisalilla. Harva nainen tekee penkissä sarjaa 50kg isommilla painoilla kun taas tuo on laihallekin miehelle lämmittelypaino.
Tuota... Ootko muuten viimeksi milloin käynyt salilla?
Enpä ole nähnyt yhtään "laihaa miestä" tekemässä 50kg "alkulämmittelynä". Olen kuitenkin nähnyt tälläisiä laihoja miehiä, jotka ovat 10kg (+20kg tanko) painoilla tärisseet ja hyvä että saaneet tankoa ylös. Ei siinä tottakai mitään väärää ole, että näin on, koska selkeästi ovat aloittelijoita.
Mies voittaisi koska testosteroni tekee lihaksista vahvemmat samalla treenimäärällä.
Saarikko vastaan Pekkarinen. Eli repiikö päläpättävä pää Maurin tupeen??????
Tulos:
Muunteleva totuus laittaa tupeen pohjattomaan römpsäänsä
Biologialla on iso merkitys. Ymmärtääkseni varsin pienikokoinen simpanssi pyyhkisi pöytää keskikokoisella miehellä suht kevyesti.
Nainen. Olen seurustellu hetken aikaa itseäni pienempikokoisen miehen kanssa
Kumpikin käytiin salilla. Olisin vääntänyt mutkalle tyypin jos olisi tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat siis miestä.
Toisaalta itse 170-senttisenä naisena tiedän voittavani 60-kiloisen miehen, jolla ei ole kamppailutaustaa, heittämällä. Ja olen niin tehnytkin.