Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää jo valmiiksi helluntai

Vierailija
22.05.2015 |

Ärsyttää jo valmiiksi, että mun leppoisat sunnuntaipuuhat jää väliin ensi sunnuntaina. Taas yksi kirkollinen juhlapyhä. Ei pääse kauppoihin kiertelemään, lempikahvila kiinni, kirjaston lehtienlukusali kiinni. 

Siinä teillä, jotka aina ilkutte täällä, jos joku valittaa silloin varsinaisena päivänä. "Mitäs et käynyt kaupassa ajoissa, lällää." Mäkin voisin nyt hyvin varautua vaikka mihin vihollisvaltion miehitykseen, mutta haluaisin vain viettää tavallista, leppoista sunnuntaita, mutta en voi, koska Suomen valtionkirkko määrää meidän kaikkien elämästä.

Varsinainen hurskas jumalanvaltakunta maan päällä tämäkin...

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:17"] [quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:15"] Jos ei heilaa helluntaina, niin ei koko kesänä, ehhehe. Aina tuota samaa paskaa saa kuulla näin sinkkuna. [/quote]Ai niin, toi heila-juttuki vielä... mistä mä ny semmosenki hommaan? [/quote] Mistä te oikein puhutte? Ja miten sinkkuus liittyy tähän: https://4.bp.blogspot.com/-kBLyD-afgfc/TfRvbUQopzI/AAAAAAAAAHk/N__pQ_sfejI/s1600/heila_helluntai.jpg [/quote] Miten natsit liittyy tähän? Onneton kuva kun niin paska vitsi.

[/quote]

Yhy yhy, itke vähän. Juutalaisia kuoli ainakin 60 000 000 000 000.

Vierailija
2/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti tämmöinenkin turha pyhä taas tulossa. Jee..

Vierailija
4/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tänään voi viettää normaalia ihmiselämää. Huomenna taas ollaan niin evankelisluterilaisia, että...

Vierailija
5/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän allapäin koska ei ole naista.

Vierailija
6/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa lukee lehtiä, en juoda kahvia

en saa käydä kaupassa

en edes Nu**ia!

Aina mun pitää olla kotona!

Käy ostamassa lehdet valmiiksi sunnuntaiksi, tai tongi lehtiroskiksista ilmaisia. Mene shoppailun sijaan metsään kävelylle tai kaverillesi kylään. Vuokraa leffoja. Pese ikkunat. Kirjoita kirja.

Vierailija
7/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vittu ongelmat

Vierailija
8/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 06:39"]

en saa käydä kaupassa

en edes Nu**ia!

Käy ostamassa lehdet valmiiksi sunnuntaiksi, tai tongi lehtiroskiksista ilmaisia. Mene shoppailun sijaan metsään kävelylle tai kaverillesi kylään. Vuokraa leffoja. Pese ikkunat. Kirjoita kirja.

[/quote]

Musta nyt on vaan kivempaa käydä kirjastossa, shoppailla ja mennä sinne kahvilaan kaverin kanssa. Totta kai tästä selviää, mutta kysyn vaan, miksi pitäisi? Minkä ihmeen takia ihmisten normaalielämä pitää keskeyttää joka kevät useaan otteeseen: Ensin se kristinuskon jumalan yhden sivupersoonan kuolema maan päällä, sitten samaisen tyypin taivaaseen astuminen, sitten vielä samaisen tyypin opetuslasten kielillä puhumisen muisteleminen? Ihan tässä luulisi olevansa jossain teokratiassa eikä maallisessa yhteiskunnassa. 

Olen sitä mieltä, että nämä kaikki pääsiäistapahtumien muistelut saisi keskittää siihen varsinaiseen pääsiäiseen, jolloin sentään saa suklaamunia. Ei mitään tällaisia jälkitohinoita.

Vierailija
9/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:21"]

Mikä pyhä se helluntai on? Mitä silloin tapahtui ennen ajanlaskun alkua?

[/quote]

Jeesus kuoli.

[/quote]Voi ei !!! Luuletko oikeesti noin?

Vierailija
10/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 06:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:21"]

Mikä pyhä se helluntai on? Mitä silloin tapahtui ennen ajanlaskun alkua?

[/quote]

Jeesus kuoli.

[/quote]Voi ei !!! Luuletko oikeesti noin?

[/quote]

Ihan hirmukauheaa joo. En ole tuo, jota kauhistelit, vaan ap, joka on lukenut nämä raamattujutut kannesta kanteen. Siltikin tai juuri sen vuoksi pitäisi olla jokaisen ihmisen henkilökohtainen päätös, harjoittaako kristinuskoa vai ei. Nykyään tilanne on se, että kaikki muuten vaan kirkkoon kuuluvat, juutalaiset, adventistit, muslimit, ateistit, agnostikot, uskonnottomat, buddhalaiset, konfutselaiset ja ties mitkä pakotetaan tässä maassa seuraamaan nimenomaan evankelisluterilaisen kirkon juhlapyhäkalenteria paitsi jouluna ja pääsiäisenä niin juuri näinä muinakin päivinä. On loppiaista, helluntaita, helatorstaita, pyhäinpäivää, juhannuskin katsotaan johannes kastajan päiväksi, tavallista sunnuntaita... Lisäksi pitää vielä kunnioittaa vappua ja itsenäisyyspäivääkin rajoittamalla tekemisiään pakon sanelemana.

Eikö ihmisten nyt vaan annettaisi elää elämäänsä niin kuin haluavat. Kävi sääliksi meidän lähikaupan omistaja, joka oli pahalla päällä ennen vappua. Hän olisi halunnut myydä loput nakkinsa silloin. Kauppa on vielä sen kokoinen, että olisi voinut vaikka itse olla kassalla. Mutta kun ei saa, nännännnää...

Vierailija
11/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, eikun sitten juhlapyhinä ja kansallisina vapaapäivinä töihin vaan vinisijät.

t. agnostikko

Vierailija
12/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:02"]

Noniin, eikun sitten juhlapyhinä ja kansallisina vapaapäivinä töihin vaan vinisijät. t. agnostikko

[/quote]

Sopisi kyllä minulle. On siellä töissä näinä päivinä moni muukin kuin joku sydänteho-osaston lääkäri ja hoitaja. On ihmisillä vuosilomat ja viikkotauot joka tapauksessa.

Vierailija
13/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko helluntai se pyhä, kun pyhä henki laskeutui ja opetuslapset saivat kaikkia ihmevoimia, kielillä puhumisen taidon jne.?

Vierailija
14/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 06:50"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 06:39"]

en saa käydä kaupassa

en edes Nu**ia!

[/quote]

Musta nyt on vaan kivempaa käydä kirjastossa, shoppailla ja mennä sinne kahvilaan kaverin kanssa. Totta kai tästä selviää, mutta kysyn vaan, miksi pitäisi? Minkä ihmeen takia ihmisten normaalielämä pitää keskeyttää joka kevät useaan otteeseen: Ensin se kristinuskon jumalan yhden sivupersoonan kuolema maan päällä, sitten samaisen tyypin taivaaseen astuminen, sitten vielä samaisen tyypin opetuslasten kielillä puhumisen muisteleminen? Ihan tässä luulisi olevansa jossain teokratiassa eikä maallisessa yhteiskunnassa. 

Olen sitä mieltä, että nämä kaikki pääsiäistapahtumien muistelut saisi keskittää siihen varsinaiseen pääsiäiseen, jolloin sentään saa suklaamunia. Ei mitään tällaisia jälkitohinoita.

[/quote]

Miksi ihmeessä yleensä pitää päästä kauppoihin sunnuntaisin? Ruokakaupat ymmärrän jollain tasolla, mutta että sinne mennään vain huvin vuoksi notkumaan, ilman että ostetaan mitään. En ollenkaan ihmettele yhtä sarjakuvakauppiasta, joka perii vain katselemaan poikenneilta maksun.  Teen vuorotyötä ja silti ehdin hoitaa kaikki kauppa-asiani ma-pe välillä, harvoin käyn lauantainakaan kaupassa, saati sunnuntaisin. Noille päiville minulla on muuta mukavampaakin tekemistä, olen nainen ja vihaan shoppailua.

Vierailija
15/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 23:58"]

Varsinainen hurskas jumalanvaltakunta maan päällä tämäkin...

[/quote]

Niinpä. Sen takia kaikki arkipyhät, pyhävapaat ja sunnuntailisät pitäisi poistaa kokonaan. Joku helatorstai tai helluntai tai laskiainen tai mikä tahansa ei muuta tavallisten ihmisten elämää yhtään miksikään. Kirkkoon ehtii vapaallakin, samoin perinnetapoja viettämään työpäivän jälkeenkin. Kaikilla ihmisillä on laskennallisesti kaksi vapaapäivää viikossa, joten lepopäivän pystyy pyhittämään ihan jokainen. Lepopäivänhän ei mitenkään tarvitse olla juuri sunnuntai.

t. kirkkoon kuuluva uskovainen

Vierailija
16/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se surkeaa, jos ainoat kivat sunnuntaitekemiset on shoppailu ja kahvilassa käynti. Mitens joku puistossa istuskelu, luonnossa käyskentely, auringonotto pihalla tai piknik? Tai mummon luona vierailu? Ihan tylsää? 

Vierailija
17/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:09"]On se surkeaa, jos ainoat kivat sunnuntaitekemiset on shoppailu ja kahvilassa käynti. Mitens joku puistossa istuskelu, luonnossa käyskentely, auringonotto pihalla tai piknik? Tai mummon luona vierailu? Ihan tylsää? 
[/quote]

No mun mielestä on tylsää :D Mene tuonne puistoon istumaan ja jäädyt kiinni penkkiin. Aurinkoa ottaisin jos olisi lämmin, mutta täällä on korkeintaan 13 astetta. Ja mummo pärjää ilman minuakin.

Vierailija
18/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on ongelmat...

Vierailija
19/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua.

Olet mielestäni hyvin ystävällinen, kun varmasti käyt töissä normaalipalkalla kaikkina kirkollisina juhlapyhinä. Esimerkiksi jouluna ja pääsiäisenä. Mukavampaa niille työkavereillesi, joille kirkolliset juhlat merkitsevät jotain. 

Hämmästyttävää, että kirkosta eronneet saavat samat vapaapäivät käyttöönsä.

Mielestäni voisi olla käytössä kirkkovapaiden vastapainona pakanavapaat. Vaikkapa pidempi juhannusloma ja vappuviikko. Ajoitus olisi tietenkin ikävä lämpötilojen vuoksi niille, joille kristilliset arvot merkitsevät jotain.

Toisaalta maailma on jo pitkään ollut epäreilu niiden kirkkoa tukevien puolesta, jotka maksavat myös pakanoiden lasten kerhomaksut ja sponsoroivat veroillaan kirkkojen kunnostuksen. Kirkkoja kun käytetään usein myös pakanoiden vihkimiseen. 

Ap, rentoudu ja liiku huomenna. Liikunta nostaa mukavasti stressinsietokykyä.

Minä vihaan juoppoja, mutta asun edelleen Suomessa, alkoholistien luvatussa maassa.

Vierailija
20/40 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sitä ennen pärjättiin, kun kaupat olivat auki 9-17 arkisin ja lauantaisin 9-14?
Sunnuntaisin ne kaupat olivat peräti kiinni! Komppi 27:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan