En kestä enää maailmaa koska eläimet kärsivät
Ihmiset ovat niin sairaita, kaikilla tavoilla.
Syödään rääkättyä lihaa, pukeudutaan turkiksiin, testaamme eläimillä, kohtelemme eläimiä kuin he eivät olisi mitään. Vihaan tätä kaikkea. Samaan aikaan mietitään omaa napaa ja ulkonäköä, rahaa, kaikkea paskaa.
Ja olen itsekkin ihminen, silti edes yritän tehdä muutosta. En syö toisia, en pukeudu toisiin. Joku tuosta alkaa kuitenkin nillittämään.
Kysyn teiltä jotka niin tekevät, eikö teitä hävetä? Ei ikinä mitään tunnontuskia?
Pahoittelen jos viestini kuulostaa vihamieliseltä, se ei ole tarkoitukseni.
Toivon ja pyydän että yritettäisiin kaikki tehdä turvallinen ja hyvä paikka elää myös eläimille.
Kommentit (61)
Jutut kuulostaa ihan minulta joskus yläasteikäisenä. Harmi ettei itsellä riitä voimat enää sellaisella nuoruuden palolla puolustaa eläimiä tai mitään muutakaan. Voimat menee omaan hengissäselviämistaisteluun joka päivä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:04"]
Kyse on rahasta PISTE. Suurin osa ihmisistä ei tee valintoja vaan ostavat mistä helpolla ja halvalla saavat. Rahastavat päättävät missä mennään ja milloin mitäkin tyrkytetään.
Toivon että elätte myös periaatteidenne mukaan! Rahan vääryyttä ei voi ostamalla poistaa.
[/quote]
Annetaan ymmärtää että lihansynti tappaa?? Kaikki kuitenkin kuolee ilman sitäkin. Miksi nahkaa ei saisi käyttää tai villaa, jne hunajaa? Itse tapan myös kalastaessani ruuaksi. Vegaanius on kummajainen vaikka haasteista tykkäänkin en ole yli 20 vuoden kokemuksella vaegaaniudesta nähnyt siinä logiikkaa jota ymmärtäisin. Itse liikun paljon luonnossa ja olen muutamankin hyttyssukupolven "isä"...
[/quote]
Vegaaniuden logiikka on siinä että haluaa elää mahdollisimman hyvin vahingoittamatta toisia eli ei halua ottaa osaa muiden eläinlajien hyväksikäyttöön, elä ja anna elää. Mikä vaikeus on ymmärtää yksinkertainen asia, elää tappamatta. Vaikka ei omin käsin, mutta ei halua olla osana sitä kärsimyksen ja tappamisen ketjua, mitä mm. tehotuotanto nykyään on. Eläinten holokausti. (ja kyllä, rinnastan eläinkunnan järjestelmällisen tappamisen natsien tekoihin vaikka kuinka joku vetäisi herneenpalot sieraimiin).
Uskon ja toivon että tulee vielä aika, jolloin omaa aikaamme pidetään hyvinkin barbaarisena siinä miten ollaan kohdeltu eläimiä ja luontoa. Aivan kuten me pidämme roomalaisten taisteluita areenoilla vastenmielisenä ihmisen verenhimon tyydyttämiseksi.
Tehotuotanto ei ole sama kun luonnosta ruokansa hakeminen. Myöskin eläminen tappamatta on mahdollista jos ei itse tapa tämä on logiikkaa joka sinulta puuttuu. Olet osa tappamisen ketjua jos liikut autolla jonka kuljettaja syö lihaa tai sen on rakentanut lihaa syövä. Minulla ei ole ymmärryksessä mitään vikaa vaan tekopyhyys ei koskaan ole minusta jotenkin vastakohta barbaarisuudelle jota jostain syystä käytät terminä ehkä ilmaisten että mielestäsi muut ovat kenties sivistymättömiä kun eivät logiikatonta uskoasi hyväksy. Paperi on kehitetty tarkkailemalla ampiaisia työssään vegaani ei suostu käyttämään eläinkunnan tuotteita..käytät täysin tekopyhänä mitä vaan tuotetta jonka on valmistanut kuka vaan ilman mitään omantunnontuskia ja tekopyhänä ilmaiset välittämisesi. Jos et osaa valmistaa itsellesi tarvikkeita tai hankkia riittävästi ruokaa, olet epälooginen SUURESSA MURHAAVASSA ketjussasi sisällä olija jolla missimäinen HALUAN MAAILMANRAUHAA aate jota ei sitten kuitenkaan itsekeskeisyydessään oikeasti kannata. Metsästävä/kalastava tarjoaa minusta loogisen vaihto-ehdon tehotuotannolle. Myös mehiläisten kasvattaja tai bbc:n sieni ohjelman sienien "hyväksikäyttäjät" ovat tarpeellisempia kuin vegaanius tälle planeetalle
Kyllähön lehmä, possu ja kana on parhaimmillaan grillissä.
En jaksa välittää. Haluaisin kuolla itsekin. Anteeksi.
Ei tunnu pahalta. Ihminen on ylimpänä ravintoketjussa, joten eläimet ovat ruokaa, vaatteita, työläisiä ja seuralaisia.
Ihmisten kärsimyskö ei kosketa? Eläinten vaan?
Valitettavasti monia ei kiinnosta, mutta toisaalta monet välittävät.
Kaikki kärsimys tuntuu pahalta. Haluaisin jättää tämän maailman.
Et ole sitten huomannut että ihmiset ja ne sinun kanssaihmisesikin kärsivät tässä maailmassa?
Missä vaiheessa ihmiset lakkasivat välittämästä läheisistään, ja alkoivat nostaa eläimiä jollekin ihmisen tasoiselle jalustalle? Olen lapseton mutta huomannut että marketeissa on laajemmat hyllyt lemmikkiruokia ja lemmikkijuttuja kuin esim. vauvojen ruokia, pesuaineita ja vastaavaa!
Ap itse omaan napaansa tuijottaa. Koita kasvaa ulos tosta gerbiilivaiheestasi.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 23:56"]
Ihmiset ovat niin sairaita, kaikilla tavoilla. Syödään rääkättyä lihaa, pukeudutaan turkiksiin, testaamme eläimillä, kohtelemme eläimiä kuin he eivät olisi mitään. Vihaan tätä kaikkea. Samaan aikaan mietitään omaa napaa ja ulkonäköä, rahaa, kaikkea paskaa. Ja olen itsekkin ihminen, silti edes yritän tehdä muutosta. En syö toisia, en pukeudu toisiin. Joku tuosta alkaa kuitenkin nillittämään. Kysyn teiltä jotka niin tekevät, eikö teitä hävetä? Ei ikinä mitään tunnontuskia? Pahoittelen jos viestini kuulostaa vihamieliseltä, se ei ole tarkoitukseni. Toivon ja pyydän että yritettäisiin kaikki tehdä turvallinen ja hyvä paikka elää myös eläimille.
[/quote]
Tiesitkö, että miljoonat villieläimet kärsivät lupnnossa joka päivä? Tuhannet ja taas tuhannet kauriit, oravat, ketut, jerbot, norsut ja makakit kuolevat hitaasti ja tuskallisesti nälkään tai janoon, loistauteihin, tulehduksiin tai ihan vain siksi, koska toinen eläin tappoi ja söi ne. Miten ajattelit tehdä näiden eläinten elämästä turvallista? Vai etkö välitä niistä?
Syön lihaa nyt ja vastakin, mutta siinä olen yhtä mieltä, että eläimen elämä on elämisen arvoinen, eikä kenenkään kuulu sitä väheksyä. Syön mieluummin onnellisen kotona kasvaneen vapaana ollen kanan kuin kaupan raa'asti kohdellun tehobroilerin. Ihmisen kuitenkin kuuluu käyttää luonnon eläimiä ja kasveja ravonnokseen, näin on systeemi suunniteltu. Sen voi kuitenkin tehdä ahneesti ja törkeästi aläimistä piittaamatta tai niin, että antaa eläimelle onnellisen elämän ja kivuttoman kuoleman. Tällä tavoin elänyt eläin kokee varmasti paremman kuin luonossa vapaana kasvavat, siellä tosiaan on sitä nälkää ja sairautta ja kitumista PALJON, ihan luonnon omilla ehdoilla.
Olen AP:n kanssa ihan samaa mieltä.
Kyllä ihmisten pitäisi hävetä, jos he edes hetkeksikään pysähtyisivät miettimään miten ja millä tavalla se liha on sinne makaronilaatikkoon päätynyt.
Ja se, että ihminen on olevinaan ravintoketjun huipulla ja eläimä "ylempänä" ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että ihmiset todella käyttää hyväksi puolustuskyvyttömiä eläinparkoja, rääkkää heitä pienisssä tiloissaan.
Eläimet ovat tuntevia olentoja, eivät mitään koneita.
Komppaan AP:tä. Yritä löytää samoin ajattelevia ihmisiä joiden kanssa yhdistätte voimanne, esim yhdistyksistä. Näin pääset vaikuttamaan suoraan ja olosi ei ole niin toivoton ja voimaton kun saat tukea kaltaisiltasi ihmisiltä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:08"]
Et ole sitten huomannut että ihmiset ja ne sinun kanssaihmisesikin kärsivät tässä maailmassa?
Missä vaiheessa ihmiset lakkasivat välittämästä läheisistään, ja alkoivat nostaa eläimiä jollekin ihmisen tasoiselle jalustalle? Olen lapseton mutta huomannut että marketeissa on laajemmat hyllyt lemmikkiruokia ja lemmikkijuttuja kuin esim. vauvojen ruokia, pesuaineita ja vastaavaa!
[/quote]
Ja paskan marjat. Itse tuskin antaisit homeista leivänkänttyä nälkään nääntyvälle lapselle. Turhaan hurskastelet siellä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 23:56"]
Ihmiset ovat niin sairaita, kaikilla tavoilla. Syödään rääkättyä lihaa, pukeudutaan turkiksiin, testaamme eläimillä, kohtelemme eläimiä kuin he eivät olisi mitään. Vihaan tätä kaikkea. Samaan aikaan mietitään omaa napaa ja ulkonäköä, rahaa, kaikkea paskaa. Ja olen itsekkin ihminen, silti edes yritän tehdä muutosta. En syö toisia, en pukeudu toisiin. Joku tuosta alkaa kuitenkin nillittämään. Kysyn teiltä jotka niin tekevät, eikö teitä hävetä? Ei ikinä mitään tunnontuskia? Pahoittelen jos viestini kuulostaa vihamieliseltä, se ei ole tarkoitukseni. Toivon ja pyydän että yritettäisiin kaikki tehdä turvallinen ja hyvä paikka elää myös eläimille.
[/quote]
Et ole ainoa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:04"]
Kyse on rahasta PISTE. Suurin osa ihmisistä ei tee valintoja vaan ostavat mistä helpolla ja halvalla saavat. Rahastavat päättävät missä mennään ja milloin mitäkin tyrkytetään.
Toivon että elätte myös periaatteidenne mukaan! Rahan vääryyttä ei voi ostamalla poistaa.
[/quote]
Annetaan ymmärtää että lihansynti tappaa?? Kaikki kuitenkin kuolee ilman sitäkin. Miksi nahkaa ei saisi käyttää tai villaa, jne hunajaa? Itse tapan myös kalastaessani ruuaksi. Vegaanius on kummajainen vaikka haasteista tykkäänkin en ole yli 20 vuoden kokemuksella vaegaaniudesta nähnyt siinä logiikkaa jota ymmärtäisin. Itse liikun paljon luonnossa ja olen muutamankin hyttyssukupolven "isä"...