Vihattuja luonteenpiirteitä, joista pidät
Maailmassa on paljon luonteenpiirteitä, joista ei syystä tai toisesta pidetä muilla ihmisillä. Pidättekö te jostakin luonteenpiirteestä, mitä yleisesti ottaen jopa vihataan tai ei vähintäänkään pidetä kovin paljon?
Itse olen huomannut pitäväni pienimuotoisesta mustasukkaisuudesta mm. seurustelukumppanilla, kunhan se ei mene liiallisuuksiin. En tarkoituksenmukaisesti halua saada kumppania mustasukkaiseksi, mutta itse näen asian niin, että kumppani luultavasti välittää paljon, jos tulee hieman mustasukkaiseksi jostakin asiasta.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 23:33"]
Hiljaisuus & introvertit ihmiset. En ymmärrä, minkä takia nykymaailmassa pidetään hiljaisuutta negatiivisena luonnetyyppinä, mutta vastaavasti puheliaisuutta ja ylisosiaalisuutta positiivisina... Hiljaisemmat ihmiset ovat usein ystävällisiä, hyviä kuuntelijoita sekä luotettavia. Kaveripiirissäni on pari hieman hiljaisempaa ja rauhallisempaa tyyppiä, enkä ole koskaan kuullut heidän arvostelevan toisia ihmisiä negatiiviseen sävyyn.
[/quote]
sama täällä!
luokittelen itseni ehkä keskiverroksi, en ole puhelias mutten myöskään hiljainen. minulla on ääripäänä yksi pölisevä papupata sekä yksi hiljainen kavereina. puheliaan kaverin kanssa olen aina rättiväsynyt hänen kanssaan vietetyn ajan jälkeen, tekisi vain mieli kaatua sängynpohjalle jo ensimmäisen puolen tunnin keskustelun jälkeen kun jutut ovat usein niin raskaita ja painottuvat vain häneen itseensä.
hiljaisen kaverin seura taas rauhoittaa. hän on kiinnostunut myös minun asioistani ja sanoo vain sen mikä on tarpeellista. kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. hiljaisissa ihmisissä häiritsee vähän se, kun heidän ajatuksistaan saa harvoin selkoa.
Minäkin pidän suorapuheisuudesta. Ei tarvitse arvailla mitä toinen mahtaa oikeasti tarkoittaa tai pelailla mitään sosiaalisia pelejä.
Mä tykkään omituisista ihmisistä. Hankalista, itsepäisistä, suorasanaisista, räjähteleväisistä, huonosti kasvatetuista. En viihdy ylikohteliaiden, smalltalkkia puhuvien hymähtelijöiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 23:24"]
Terve itsekkyys, joka saa olla jo kohtalaisen isoakin. Minusta on hyvä tietää, etten vahingossa vedätä tyyppiä ja hän pitää itse omat puolensa. En halua kuulla jälkikäteen narinaa, miten olin loukannut sillä ja tällä.
[/quote]
Oi kyllä. Olen itse itsekäs tyyppi, ja kynnysmattojen kanssa on todella vaikea toimia. En ymmärrä, miksi jotkut suostuvat asioihin, joita he eivät halua tehdä, ja sitten katkeroituvat selän takana. Raivostuttavaa!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 23:28"]Minun mieheni on kauhea saivartelija ja näsäviisastelija mutta itse tykkään siitä. On muuten ammatiltaan opettaja ja on ihan oikealla alalla.
[/quote]
No ei todella vaikuta olevan oikealla alalla.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 23:26"]
Sähäkkyys, eli pitää puolensa ja näpäyttää esim. Kaupan kassaa tai siivoojaa jolla tavoin jos ovat asiattomia.
[/quote] Näpäyttely on asiatonta.
Tykkään sellaisesta ärsyttävästä viilipyttymäisyydestä, stoalaisesta elämänasenteesta, jossa tunteille ei anneta mitään erityistä arvoa.
Kummallisuus. Muistan lukiossa olleeni ihastunut niin kummalliseen poikaan, ettei samanlaista ole tullut koskaan vastaan.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:18"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 23:28"]Minun mieheni on kauhea saivartelija ja näsäviisastelija mutta itse tykkään siitä. On muuten ammatiltaan opettaja ja on ihan oikealla alalla. [/quote] No ei todella vaikuta olevan oikealla alalla.
[/quote]
Minä olen sarkastinen ja pedantti ihminen, ja opettaminen on minulle juuri oikea ammatti. On minulla tietenkin muitakin ominaisuuksia, mutta täsmällisyys ja tiedon ja totuuden rakastaminen ovat tässä työssä valtavaksi avuksi. Minun tehtäväni on vaalia ihanteita ja asettaa standardeja. Jos minä en vaadi terävää ja perusteltua ajattelua teineiltä, ei sitä tee kukaan muukaan.
Pidän myöhästelijöistä. Aina ajoissa olevat ovat nuivia, tylsiä ja tunneköyhiä.
Terve itsekkyys, joka saa olla jo kohtalaisen isoakin. Minusta on hyvä tietää, etten vahingossa vedätä tyyppiä ja hän pitää itse omat puolensa. En halua kuulla jälkikäteen narinaa, miten olin loukannut sillä ja tällä.
Sopimuksissa pysymistä.
Tuntuu olevan hyvin monelle vastemielistä nykyään.
Sähäkkyys, eli pitää puolensa ja näpäyttää esim. Kaupan kassaa tai siivoojaa jolla tavoin jos ovat asiattomia.
Minun mieheni on kauhea saivartelija ja näsäviisastelija mutta itse tykkään siitä. On muuten ammatiltaan opettaja ja on ihan oikealla alalla.
Tunnustan että jos itselläni on huono päivä, nautin olla pahansuopien ja juoruilevien ihmisten seurassa. Hakeudun oikein viljelemään ikäviä juttuja heidän kanssaan eli olen itsekin sellainen... Ja meidän työpaikassa riittää sekä aiheita ja juttukumppaneita.
Olen kauhea, tiedän.