Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti. Mitä tekisit jos puolisosi vammautuisi pysyvästi?

Vierailija
22.05.2015 |

Tilanne jossa ei ole vielä lapsia tai asuntolainaa. Avopuolisosi vammautuisi niin ettei pystyisi hoitamaan mm. kotitöitä, kauppaostoksia tai ruoanlaittoa, töissäkäynnistä puhumattakaan. Vältämättä koko loppuelämänänsä. Jäisitkö?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammautumisen kestäisin, samoin lapsettomuuden ja elämän ilman asuntolainaa, yksin pystyisin kotityötkin tekemään, mutten välttämättä kestäisi sitä muuttunutta henkistä puolta. Riippuu siis miten vammaansa ITSE suhtautuu. 

Vierailija
22/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 22:02"]

Ollaan nyt eletty tämän tilanteen kanssa 13 kk, mies käytännössä toimintakyvytön. Tuntuu, että teen kaiken väärin. Ei tietoa koska vai paraneeko mies koskaan. En tiedä kauanko jaksan.

[/quote]

Eikö teillä ole henkilökohtaisia avustajia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole puolisoa eikä oikein ketään muutakaan elämässä niin ei tarvii murehtia kuin sitä että omalle kohdalle sattuis jotain

Vierailija
24/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin.. Sais olla aika kova pää ukolla.
T. Vammaistyöntekijä

Vierailija
25/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ryhtyisi omaihoitajaksi, jos sitä tarkoitat. Tunnen itseni riittävän hyvin tietääkseni, ettei se onnistuisi minulta.

Vierailija
26/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin. Ei tämä liitto ole nytkään hyvä, joten huolehtisin kyllä hänen hyvinvoinnista, mutta muuten se olisi siinä. Tekisin näin vaikka meillä on lapsiakin. Ja mies tekisi taatusti samoin, tosin voisi olla, että häntä ei hyvinvointini kiinnostaisi enää sen jälkeen kun hän kuulisi, että minusta ei tule enää kalua. Näin se meillä menisi, 18 vuotta yhdessä ollaan oltu.

Vierailija
27/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi.

Vierailija
28/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyisin. tietysti. tiedän että puolisoni tekisi samoin, vaikka koittaisin käskeä häntä kyllä omaan elämään jos suinkin mahd

Vierailija
29/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aivan järkyttävä tilanne. Olen todella sitoutuva, empaattinen ja hyväntahtoinen ihminen. Olen ollut nyt koko nuoruuteni/varhaisaikuisikäni (8 vuotta) yhdessä miehen kanssa joka pettää, käyttää holtittomasti huumeita ja alkoholia, on töykeä, käy välillä käsiksi... Mutta rakastan häntä kaiken yli.

Olisiko helpompi lähteä? Ei varmast olisi, ainakaan silloin. Olenhan tähänkin asti holhonnut häntä kuin lasta.

Vierailija
30/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on neliraajahalvaantunut, mutta pää toimii. Henkilökohtaiset avustajat hoitavat osan hommista, itse käyn töissä. Rakastan miestäni, eikä pelkkä halvaantuminen haittaa, kun pää toimii. Eri asia olisi varmaan, jos olisi joku aivovamma, ettei tuntisi minua tai persoonallisuus olisi muuttunut.

Vierailija
31/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin. Jos ei olisi mitään pakollisia sitoumuksia, niin epäilen, että lähtisin. Olettaisin, että olisin aika nuori, jos ei olisi lapsia eikä asuntolainaa ja siksi tuskin jäisin. Nyt todellisuudessa on eri tilanne, kun on lapset ja lainat, niin tuskin nyt jättäisin miestä. Tietysti, jos mies olisi tosi inhottava, niin sitten voisin lähteä, mutta tuskin muuten.

Vierailija
32/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla, että riipaisisin kovan kännin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän