Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko virtsan "stixata" itse?

Vierailija
22.05.2015 |

Siis saako niitä liuskoja apteekista? Miten se tapahtuu? Voiko sen tuloksen perusteella saada antibioottikuurin? Hoitajia/lääkäreitä paikalla?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa apteekista ja sen purkin kyljessä on ne värit miten testiä tulkitaan. Tuskin aaat ab-kuurin soittamalla ja sanonalla että stixasit irse.

Vierailija
2/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ab kuuria tuskin saat ilman viljelyä. Stiksata toki voit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibioottikuurin saa useasta terkkarista pelkkien oireiden perusteellakin, jos ne ovat selkeät. Kannattaa kokeilla. 

Vierailija
4/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on aiemmin ollu pissatulehduksia ja olet perusterve alle 65v nainen niin antibiootit saat pelkkien tyypillisten oireiden perusteella kun soitat päivystykseen.
Jos taas kuulut johonkin riskiryhmään/oireet epätyypilliset niin löydös pitäisi jokatapauksessa varmistaa viljelyllä ja sitä viljelyä ei voi kotona tehdä.

Mutta apteekissa kyllä noita liuskoja myydään jos haluat testata

http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/333573

Vierailija
5/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kuuria oman testin perusteella. Ainakaan minä en saanut. Terveydenhoitajan jutulle kyllä pääsee äkkiä, kun mainitset oman testin olleen " positiivinen ".

Vierailija
6/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:16"]

Antibioottikuurin saa useasta terkkarista pelkkien oireiden perusteellakin, jos ne ovat selkeät. Kannattaa kokeilla. 

[/quote]

Niin siis mulla on oireita, mutta ajattelin että jos stixaan vielä niin kertoo ehkä jotain?  En vaan niistä väreistä ymmärrä mitään, miten niitä pitäisi lukea. Mitkä arvot on koholla jos on virtsatietulehdus?

Vierailija
7/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:17"]

Jos sulla on aiemmin ollu pissatulehduksia ja olet perusterve alle 65v nainen niin antibiootit saat pelkkien tyypillisten oireiden perusteella kun soitat päivystykseen. Jos taas kuulut johonkin riskiryhmään/oireet epätyypilliset niin löydös pitäisi jokatapauksessa varmistaa viljelyllä ja sitä viljelyä ei voi kotona tehdä. Mutta apteekissa kyllä noita liuskoja myydään jos haluat testata http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/333573

[/quote]

Miksei vanhempi voi saada kuuria suoraan?

Vierailija
8/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä hoito -suosituksen mukaan hedelmällisessä iässä olevalle naiselle voidaan määrätä antibiootti pelkästään oireiden perusteella, ilman virtsanäytettä.

Vierailija
9/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukkarit ja nitriitti koholla
Pahassa tulehduksessa jopa hb (veri)

Vierailija
10/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä värejä luetaan vertaamalla purkin kyljessä olevaan värikarttaan tietyn ajan kuluessa.

Vierailija
11/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 liuskaa maksaa apteekissa kympin, tk:ssa saat ilmaiseksi ja viljelyn sekä herkkyysmäärityksen kaupan päälle. 

Vierailija
12/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sairaanhoitaja ja en saanut soittamalla kuuria kun olin itse stiksannut pissani. Minulla oli usein ennen ollut vti ja oireet oli tutut....

Vierailija
13/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin löytää edes yhden naisen, jolla ei pillu löyhkää. Ettekö te pese sitä värkkiänne, vai miksi se haisee aivan kaamealle?

Itse kun haistan käytettyjä pikkuhousujani, eivät ne haise millekään.

Muiden naisten haju on aika tyrmäävä. Uskon kuitenkin, että on meitä hyväntuoksuisia on muitakin. Mutta ehkä aika harvassa?

Niin ja usein ne naisten pikkuhousut on täynnä jotain ällöttävää moskaa, kusta ja valkovuotoo sekasin varmaan iso kerros.

Vierailija
14/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:28"]Halusin löytää edes yhden naisen, jolla ei pillu löyhkää. Ettekö te pese sitä värkkiänne, vai miksi se haisee aivan kaamealle?

Itse kun haistan käytettyjä pikkuhousujani, eivät ne haise millekään.

Muiden naisten haju on aika tyrmäävä. Uskon kuitenkin, että on meitä hyväntuoksuisia on muitakin. Mutta ehkä aika harvassa?

Niin ja usein ne naisten pikkuhousut on täynnä jotain ällöttävää moskaa, kusta ja valkovuotoo sekasin varmaan iso kerros.
[/quote]

kyllä sinäkin löyhkäät. Olet vaan niin tottunut omaan hajuun että et huomaa sitä

Vierailija
15/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:25"]

2 liuskaa maksaa apteekissa kympin, tk:ssa saat ilmaiseksi ja viljelyn sekä herkkyysmäärityksen kaupan päälle. 

[/quote]

Mikä on herkkyysmääritys?

Vierailija
16/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:33"]

[/quote]

[/quote]

Katsotaan mille antibiootille pöpö on herkkä, eli mikä lääke siihen tehoaa.

Vierailija
17/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:23"]

Käypä hoito -suosituksen mukaan hedelmällisessä iässä olevalle naiselle voidaan määrätä antibiootti pelkästään oireiden perusteella, ilman virtsanäytettä.

[/quote]

Ok, eli monesti siis toimitaan toisin kuin Käypä hoito-suosituksissa, kun ei määrätä antibioottia pelkkien oireiden perusteella. Ihmettelen sitä vaan, että MIKSI hedelmällisen iän ohittaneelle naiselle niin ei voi määrätä?

Vierailija
18/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:33"]

[/quote]

[/quote]

Katsotaan mille antibiootille pöpö on herkkä, eli mikä lääke siihen tehoaa.

[/quote]

Viljelystä ei siis selviä pöpöä vai onko ne aina vähän erilaisia?

Vierailija
19/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä värejä luetaan vertaamalla purkin kyljessä olevaan värikarttaan tietyn ajan kuluessa.

[/quote]

Näkyykö tulos heti?

Vierailija
20/24 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:17"]

Jos sulla on aiemmin ollu pissatulehduksia ja olet perusterve alle 65v nainen niin antibiootit saat pelkkien tyypillisten oireiden perusteella kun soitat päivystykseen. Jos taas kuulut johonkin riskiryhmään/oireet epätyypilliset niin löydös pitäisi jokatapauksessa varmistaa viljelyllä ja sitä viljelyä ei voi kotona tehdä. Mutta apteekissa kyllä noita liuskoja myydään jos haluat testata http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/333573

[/quote]

Onko mitään järkeä vanhusten virtsaa edes stiksata? Kun siis aikoinaan, kun olin kotihoidossa töissä sitä kyllä tehtiin ja muuallakin. Muistaakseni ihan kyllä sen perusteella joku kuurinkin joskus sai. Vaikka kyseessä noin 90v nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi