Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitatteko Woltissa tippiä kuskille?

Vierailija
22.01.2022 |

Itse laitan silloin tällöin, mutta en aina. Kerran laitoin sen vitosen ja jo vain tuli ruuat nopsaan! En kuitenkaan tippaa aina, mutta toisinaan laitan pari euroa.

Laitatteko Woltissa tippiä kuskille?

Vaihtoehdot

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä woltti o hieno homma, en kyl tippaa, hoitakoon firma palkat

Vierailija
22/29 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenikään. Vältän muutenkin Woltia ja vastaavia, koska niiden palkkaus on täyttä riistoa. Olen opiskelija ja moni tuttuni on joskus tehnyt näille firmoille keikkaa, mutta kaikki paitsi yksi sai äkkiä tarpeekseen riistosta. Se yksi jatkaa lähinnä kuntoilumielessä, koska on muuten niin laiska liikkumaan jos siitä ei makseta.

En siis koskaan käytä Woltia ja vastaavia itse, mutta osallistun joskus kimppatilauksiin muiden kanssa. Ja aina kun joku ehdottaa tippiä, ehdotan heti jotain hyväntekeväisyyskohdetta sen tilalle. Woltin kuuluu itse hoitaa palkkauksensa kuntoon, samoin kuin kaikkien muidenkin firmojen.

Se Woltin tippisysteemihän o ihan typerä, kun siinä ei palkita työntekijää hyvästä suorituksesta vaan tippi maksetaan jo tilausta tehdessä, jolloin ei vielä tiedä millainen liikennesääntöjä rikkova, vaaratilanteita aiheuttava urpo ne ruuat tuo.

Tämä oli varmaan provoo mutta tartuin..

"Vältän muutenkin Woltia ja vastaavia, Olen opiskelija"

eli köyhä jolla ei o vaan varaa

"joku ehdottaa tippiä, ehdotan heti jotain hyväntekeväisyyskohdetta"

annat rahat vaikka afrikkaan ku tuet paikallista toimijaa ettei vaan mene sinun edelle

"liikennesääntöjä rikkova, vaaratilanteita aiheuttava urpo"

haluisin tämän köyhän opiskelijan auton ratissa nähdä

Olen opiskelija, mutten persaukinen. Opiskelen lääkiksessä 6. vuotta ja voin vannoa, että tässä vaiheessa kesätöissä tienaa jo ihan mukavasti. Olen myös opintojen alusta asti kohentanut elintasoani ja/tai kartuttanut sijoitusvarallisuuttani opintolainan avulla. Niin ja kyllä, olen myös tehnyt hanttihommia, jopa sellaisia joista ei maksettu edes kymppiä tunnissa.

oho, mä olen nasalla työharjottelussa, tuleva astronautti, käytän wolttia joskus ja tippaankin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tippaa. Suomeen ei kuulu tippikulttuuri ja te kaikki jotka tippaatte täällä, osallistutte palkkatason ja hyvinvoinnin murentamiseen. Kokoomuksen märkä uni että tarjoilijoiden ja kuskien palkasta osa tulee suoraan asiakkaalta. Jenkeissähän pitää jo tipata vaikka palvelu ja ruoka olisi kuinka huonoa, koska työntekijöiden palkka koostuu isoksi osaksi tipeistä.

Jos sekä ruoka että palvelu olisi huonoa, en kyllä tippaisi Yhdysvalloissa "pakosta" huolimatta. Ei se rikollista ole eikä samaan paikkaan tarvitsisi toiste mennä.

Vierailija
24/29 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun 20-50€ annan, mitä sattuu lompakossa olemaan sillä hetkellä.

Vierailija
25/29 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pari euroa varmistaa aina että ruoka tulee nopeasti, ja on mitä pitää (muuten puuttuu jotain niin usein että epäilen että kuski ottaa itselleen tippinä…)

Vierailija
26/29 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita sovelluksen kautta mutta annan aina 5 euron setelin kuskille kun tuo tilauksen. Joka kerta on ollut iloinen ja tyytyväinen reaktio. En ole varma meneekö sovelluksen kautta annettu tippi oikeasti kokonaan kuskille vaikka niin tietysti Wolt väittää.

Vierailija
27/29 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa joskus ostanut ns. pikaruokaloista, aina niissä on wolt-kuski odottamassa kuljtetettavaia ruokia, aika pitkään joutuvat odottamaan. Itse en käytä woltia, joten en tippiäkään anna.

Vierailija
28/29 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Pari euroa varmistaa aina että ruoka tulee nopeasti, ja on mitä pitää (muuten puuttuu jotain niin usein että epäilen että kuski ottaa itselleen tippinä…)

Ei sillä sun tipillä ole mitään vaikutusta, tai Wolt ainakin väittää, että tipit ovat anonyymejä eli kuski ei pysty yhdistämään tippiä tiettyyn tilaukseen, mikä kuulostaa järkevältä.

Vierailija
29/29 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä sun tipillä ole mitään vaikutusta, tai Wolt ainakin väittää, että tipit ovat anonyymejä eli kuski ei pysty yhdistämään tippiä tiettyyn tilaukseen, mikä kuulostaa järkevältä.

Voi olla, tippaan silti!