Syitä miksi et vastaa viestiin?
Kommentit (14)
Kyse on vallankäytöstä. Säästä itseltäsi aikaa ja lähde litomaan tuollaisesta suhteesta.
Jos ajattelen vastaavani myöhemmin mutta monesti nukahdan ennen kuin kerkeen.
Jos tiedän jo etukäteen, että taas tulee pyyntöjä: lainaa mökkiäsi, olemme tulossa yllärinä yökylään yms.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kiinnosta vastata.
Tuollaista ei kauaa sitten kiinnosta katsellakaan. Niin miehissä kuin kavereissakaan. Onko sinulla niitä, ystäviä/puolisoa?
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Sama kysymys täältäkin, häh?
Eli voisiko ap hieman avata asiaansa. Jos mieheni laittaa minulle Signalissa viestin, kun olen vaikka töissä, niin vastaan siihen kyllä, jos viesti vastausta kaipaa. Vastaan heti kun on hyvä hetki. Jos viesti kaipaa pitempää naputtelua ja en ehdi heti, niin vastaan, että kirjoitan myöhemmin tai sitten kirjoitan vasta myöhemmin, kun on hyvä.
Jos ystävä laittaa viestiä, niin vastaan siihen samalla tapaa, jos vastattavaa yleensäkään on. Jos asia ei ole kiireellinen, niin saatan unohtaa asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista ei kauaa sitten kiinnosta katsellakaan. Niin miehissä kuin kavereissakaan. Onko sinulla niitä, ystäviä/puolisoa?
Jaa, no viestin aihe on yksi olennainen juttu. Jos sieltä tulee joku "tulin juuri 25 km lenkiltä, olipa ihana ilma!" viesti, niin ok, kiva juttu, en välttämättä jaksa vastata, mutta jos viestissä on, että "menen kauppaan, tuleeko mieleen vielä jotain mitä tarvitsee?" tai joku muu vastausta toivova tärkeä kysymys, niin siihen voi vastata. Aina ei pysty heti, esimerkiksi kun ajan kaupungissa, niin en todellakaan katsele kännykkääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no viestin aihe on yksi olennainen juttu. Jos sieltä tulee joku "tulin juuri 25 km lenkiltä, olipa ihana ilma!" viesti, niin ok, kiva juttu, en välttämättä jaksa vastata, mutta jos viestissä on, että "menen kauppaan, tuleeko mieleen vielä jotain mitä tarvitsee?" tai joku muu vastausta toivova tärkeä kysymys, niin siihen voi vastata. Aina ei pysty heti, esimerkiksi kun ajan kaupungissa, niin en todellakaan katsele kännykkääni.
Mun mielestä on todella törkeää jättää vastaamatta ystävän viestiin jossa lukee jotain tuollaista. Ei tietenkään heti tarvitse vastata mutta sitten kun ehtii. Jos joku puhuu sinulle kasvotusten käännätkö vaan selän ja kävelet pois?
Oon siinä iässä, että melkein ainoat viestit joita mulle tulee on jotain fb-ryhmän ylläpitotiimin meseviestejä, joihin kyllä yleensä vastailen. Tai mies lähettelee mesellä kauppalistaa kun oon liikenteessä.
Kun haluaa kyseisestä henkilöstä eroon.
Ei ole aina energiaa. Joskus haluaa olla hetken rauhassa.
Jos siis viesti on jotain ei-akuuttia, en välttämättä vastaa heti, ainakaan ja varsinkaan jos vastaaminen johtaa sitten viestittelyyn.
Mihin ihmeen viestiin? Jos lähetän puolisolleni viestin (yleensä se liittyy johonkin, mitä pitää tuoda kaupasta tullessaan tai että en itse pysty soittamaan koska olen palaverissa) eikä hän vastaa, vaikka asia on tärkeä, niin soitan perään. Yleensä hän ei ole huomannut viestiäni.
Sama jo seurusteluaikana. Laitettiin viestiä, jos ei voinut soittaa jostain ilmoitusasiasta.
Kun vastaa mun viestiin vain hymiöllä.
Tai sit jos olisi ihan hirveä kiire ja jostain syystä ehdin vain lukea viestin. Toki pyrin vastaamaan mahd. pian jos on asiaa.