17vuotias äiti
Minusta tulee äiti 17vuotiaana. nyt rv6+2 ja en voisi olla onnellisempi! Vähän tietysti pelottaa, että sujuuko raskaus loppuun asti.. Onko muita nuoria odottajia?:)
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:42"]Onhan se tosi kypsää tehdä lapsi 17-vuotiaana, kyllä vain :D Ap varmaan kypsästi opiskelee amiksessa, todennäköisesti lähihoitajalinjalla ja vetää röökiä askin päivässä? :D
[/quote]
Kyllä osuit oikeaan, paitsi en polta tupakkaa. Täytän 18 kun lapsi syntyy. Opiskeluja aijon jatkaa niin pian kuin mahdollista ja valmistun 2017 mielenterveyshoitajaksi, siitä sitten jatko-opiskelemaan. Onko asiassa ongelma :))
[/quote]
Sano nyt vielä, että asut kaupungin vuokratalossa yh-äitisi kanssa ja äiti on tietenkin ihan innoissaan raskaudestasi? :D Lisäksi punaiseksi tai mustaksi värjätyt hiukset?
[/quote]
Haha, ei. Tiedän millaista henkilöä haet kuvauksella, mutta olen kaukana siitä. Oikeasti. Äitini ei ole yh, eikä tosiaankaan pomppinut innosta kun päätöksestäni kuuli, silti lupasi olla tukena ja auttaa. Asun isäni kanssa, joka vielä vähemmän asiasta innostui. Silti molemmat vanhemmistani kunnioittaa päätöstäni. Olen oikeasti fiksu tyttö ja pärjään varmasti hyvin vauvan kanssa :)
[/quote]
Joo niin varmaan.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:42"]Onhan se tosi kypsää tehdä lapsi 17-vuotiaana, kyllä vain :D Ap varmaan kypsästi opiskelee amiksessa, todennäköisesti lähihoitajalinjalla ja vetää röökiä askin päivässä? :D
[/quote]
Kyllä osuit oikeaan, paitsi en polta tupakkaa. Täytän 18 kun lapsi syntyy. Opiskeluja aijon jatkaa niin pian kuin mahdollista ja valmistun 2017 mielenterveyshoitajaksi, siitä sitten jatko-opiskelemaan. Onko asiassa ongelma :))
[/quote]
Sano nyt vielä, että asut kaupungin vuokratalossa yh-äitisi kanssa ja äiti on tietenkin ihan innoissaan raskaudestasi? :D Lisäksi punaiseksi tai mustaksi värjätyt hiukset?
[/quote]
Haha, ei. Tiedän millaista henkilöä haet kuvauksella, mutta olen kaukana siitä. Oikeasti. Äitini ei ole yh, eikä tosiaankaan pomppinut innosta kun päätöksestäni kuuli, silti lupasi olla tukena ja auttaa. Asun isäni kanssa, joka vielä vähemmän asiasta innostui. Silti molemmat vanhemmistani kunnioittaa päätöstäni. Olen oikeasti fiksu tyttö ja pärjään varmasti hyvin vauvan kanssa :)
[/quote]
Höh, väärin meni arvaukseni :D No vaikutat ihan fiksulta ja vaikka en ymmärräkään miksi joku haluaisi 17-18 -vuotiaana lapsen, niin en ole kumminkaan ihan kamala ihminen, toivottavasti raskautesi sujuu hyvin ja saat terveen vauvan :)
Kai tajuat mitä elämäsi tulee olemaan? Se ei mene kuin elokuvissa. Tulet olemaan HELVETIN VÄSYNYT, rahaton, et voi elää nuorena normaalia vapauttasi, kehosi menee pilalle, monia miehiä ei teiniäidit kiinnosta, ja jos sinulla on nyt tällä hetkellä jätkä, niin ei tule olemaan kauaa.
Lapsesta saat: rakkautta.
Lapsi vie sinulta pois: vapauden,nuoruuden,rahat..
Onnea valitsemallesi polulle. Turha valittaa jälkikäteen.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:42"]Onhan se tosi kypsää tehdä lapsi 17-vuotiaana, kyllä vain :D Ap varmaan kypsästi opiskelee amiksessa, todennäköisesti lähihoitajalinjalla ja vetää röökiä askin päivässä? :D
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joo niin varmaan.
[/quote]
Niin, että niin kauan kun sinä keksit mielikuvia minusta, jotka sittemmin kumoan etkä keksikkään enään mitään, tyydyt vastaamaan "Joo niin varmaan" , koska sun on selvästi vaikea käsittää faktoja. Ikävää jos sä et koe olevas valmis äidiksi/halua äidiksi, mutta jokaisella on mielipiteensä ja oikeus ilmaista niitä tottakai :) Jos voit leimata minut mielikuviesi perusteella, voit varmaan myös hyväksyä faktat. Ainoa missä osuit oikeaan oli opiskelulinja. Onnea elämällesi valitsemallasi tiellä :)
Ap
Älä välitä lannistajista.
Isosiskoni sai esikoisensa 17-vuotiaana ja sai kuulla jos jonkinlaista veetuilua.
Hän on nyt 64-vuotias 4 tyttären mummi ja edelleen saman miehen kanssa naimisissa. Taloudellinen tilanne on mallillaan ja niin on muukin elämä.
Jokainen tietää itse parhaiten, koska on itselle sopiva ikä tehdä asioita, näiltä av-natseilta ei kannata kysellä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:00"] Olen oikeasti fiksu tyttö ja pärjään varmasti hyvin vauvan kanssa :)
[/quote]Et voi etukäteen tietää, pärjäätkö. Elämänmuutos on valtava.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:05"]Kai tajuat mitä elämäsi tulee olemaan? Se ei mene kuin elokuvissa. Tulet olemaan HELVETIN VÄSYNYT, rahaton, et voi elää nuorena normaalia vapauttasi, kehosi menee pilalle, monia miehiä ei teiniäidit kiinnosta, ja jos sinulla on nyt tällä hetkellä jätkä, niin ei tule olemaan kauaa.
[/quote]
Mitä sinä tiedät minun rahoistani tai elämismuodostani? :)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:00"] Olen oikeasti fiksu tyttö ja pärjään varmasti hyvin vauvan kanssa :)
[/quote]
Tiedän tottakai sen, koen silti olevani valmis ja uskon _vahvasti_ pärjääväni tosi hyvin. Voin iästä huolimatta olla parempi äiti kuin joku "oikean ikäinen" :)
ap
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:40"]Ei helvetti :D Miksi ihmeessä pidät sen lapsen? Olisin itse tehnyt abortin saman tien kun olisi selvinnyt että olen raskaana :D t. 18v [/quote] Pidän lapsen koska päätin kantaa vastuun asiasta. Miksi en antaisi viattomalle pienelle elämää, jos sen olen alulle saanutkin? En todennäköisesti olisi koskaan aloittanut seksielämääni, jos en olisi valmis vastuuta kantamaan. En koe että menetän vapauteni, saan baarissa juoksemisen tilalle jotain paljon tärkämpää ja suurempaa. Jotkut vain ovat kypsempiä kuin toiset ;:) Ap
[/quote]
Ai, sinulle vapaus on baarissa juoksemista ?
No sitten ymmärrän tämän innon tehdä lapsi. Onhan se sekin keino pysyä kaidalla tiellä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:40"]Ei helvetti :D Miksi ihmeessä pidät sen lapsen? Olisin itse tehnyt abortin saman tien kun olisi selvinnyt että olen raskaana :D t. 18v [/quote] Pidän lapsen koska päätin kantaa vastuun asiasta. Miksi en antaisi viattomalle pienelle elämää, jos sen olen alulle saanutkin? En todennäköisesti olisi koskaan aloittanut seksielämääni, jos en olisi valmis vastuuta kantamaan. En koe että menetän vapauteni, saan baarissa juoksemisen tilalle jotain paljon tärkämpää ja suurempaa. Jotkut vain ovat kypsempiä kuin toiset ;:) Ap
[/quote]
Ai, sinulle vapaus on baarissa juoksemista ?
No sitten ymmärrän tämän innon tehdä lapsi. Onhan se sekin keino pysyä kaidalla tiellä.
[/quote]
Ei, useimmat vaan vetoavat heti ensimmäisenä ryyppäämiseen ja bilettämiseen.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:00"] Olen oikeasti fiksu tyttö ja pärjään varmasti hyvin vauvan kanssa :)
[/quote]
Sen, mitä olen elämäni aikana seurannut teiniäitejä, niin heidän lapsensa on yleensä isovanhempien riesa. Eli ymmärrän, ettei isovanhemmat riemusta kilju, koska heille tulee muutamaksi vuodeksi hoidettavaksi uusi lapsi.
Minä en ainakaan jaksaisi. Siksi teineille on annettu ehkäisytietoa rutkasti.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:36"] [quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:40"]Ei helvetti :D Miksi ihmeessä pidät sen lapsen? Olisin itse tehnyt abortin saman tien kun olisi selvinnyt että olen raskaana :D t. 18v [/quote] Pidän lapsen koska päätin kantaa vastuun asiasta. Miksi en antaisi viattomalle pienelle elämää, jos sen olen alulle saanutkin? En todennäköisesti olisi koskaan aloittanut seksielämääni, jos en olisi valmis vastuuta kantamaan. En koe että menetän vapauteni, saan baarissa juoksemisen tilalle jotain paljon tärkämpää ja suurempaa. Jotkut vain ovat kypsempiä kuin toiset ;:) Ap [/quote] Ai, sinulle vapaus on baarissa juoksemista ? No sitten ymmärrän tämän innon tehdä lapsi. Onhan se sekin keino pysyä kaidalla tiellä. [/quote] Ei, useimmat vaan vetoavat heti ensimmäisenä ryyppäämiseen ja bilettämiseen.
[/quote]
Ai missä. Me varmaan luemme eri ketjua. Ehkä sinulla on ryyppääminen niin mielessä, että näet ryyppämisviestejä sielläkin, missä niitä ei ole.
Jos asut vielä isäsi kanssa, et tiedä itsenäisyydestä ja vapaudesta mitään. Et siitä, mitä on olla itsestä vastuussa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:11"]
[/quote]
Sen, mitä olen elämäni aikana seurannut teiniäitejä, niin heidän lapsensa on yleensä isovanhempien riesa. Eli ymmärrän, ettei isovanhemmat riemusta kilju, koska heille tulee muutamaksi vuodeksi hoidettavaksi uusi lapsi.
Minä en ainakaan jaksaisi. Siksi teineille on annettu ehkäisytietoa rutkasti.
[/quote]
Yleistäminen on suoraan sanottuna perseestä. Tiedän itsekin näitä tapauksia, joissa tekemällä tehdään lapsi vain esittämisen- ja huomion halusta. En ole yksi näistä tapauksista. Ap
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:36"] [quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:40"]Ei helvetti :D Miksi ihmeessä pidät sen lapsen? Olisin itse tehnyt abortin saman tien kun olisi selvinnyt että olen raskaana :D t. 18v [/quote] Pidän lapsen koska päätin kantaa vastuun asiasta. Miksi en antaisi viattomalle pienelle elämää, jos sen olen alulle saanutkin? En todennäköisesti olisi koskaan aloittanut seksielämääni, jos en olisi valmis vastuuta kantamaan. En koe että menetän vapauteni, saan baarissa juoksemisen tilalle jotain paljon tärkämpää ja suurempaa. Jotkut vain ovat kypsempiä kuin toiset ;:) Ap [/quote] Ai, sinulle vapaus on baarissa juoksemista ? No sitten ymmärrän tämän innon tehdä lapsi. Onhan se sekin keino pysyä kaidalla tiellä. [/quote] Ei, useimmat vaan vetoavat heti ensimmäisenä ryyppäämiseen ja bilettämiseen.
[/quote]
Ai missä. Me varmaan luemme eri ketjua. Ehkä sinulla on ryyppääminen niin mielessä, että näet ryyppämisviestejä sielläkin, missä niitä ei ole.
Jos asut vielä isäsi kanssa, et tiedä itsenäisyydestä ja vapaudesta mitään. Et siitä, mitä on olla itsestä vastuussa.
[/quote]
Useimmat ihan täällä netin toisella puolella, oikeassa elämässä johon sunkin kannattaa tutustua. Täällä oikeassa elämässä kukaan ei pidä kukkahattuja (;
No toisaalta, onhan se vähän säälittävää, että 18v yksinhuoltaja pääsee kapakan makuun ja huomaa, että kykkii vauvan kanssa yksin ja sen jälkeen vauva onkin kenellä tahansa hoidossa, kun menojalkaa on alkanut vipattaa. Näitä on turhan paljon. Kohta on sitten toinen vauva massussa, kun siinä vauhdissa se ehkäisy taas unohtuu.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:37"]No toisaalta, onhan se vähän säälittävää, että 18v yksinhuoltaja pääsee kapakan makuun ja huomaa, että kykkii vauvan kanssa yksin ja sen jälkeen vauva onkin kenellä tahansa hoidossa, kun menojalkaa on alkanut vipattaa. Näitä on turhan paljon. Kohta on sitten toinen vauva massussa, kun siinä vauhdissa se ehkäisy taas unohtuu.
[/quote]
En oikein ymmärrä kohdistatko viestisi minuun?
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:05"]Kai tajuat mitä elämäsi tulee olemaan? Se ei mene kuin elokuvissa. Tulet olemaan HELVETIN VÄSYNYT, rahaton, et voi elää nuorena normaalia vapauttasi, kehosi menee pilalle, monia miehiä ei teiniäidit kiinnosta, ja jos sinulla on nyt tällä hetkellä jätkä, niin ei tule olemaan kauaa.
[/quote]
Miks ihmiset hommaa lapsia jos se tosiaan on tälläistä?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:05"]Kai tajuat mitä elämäsi tulee olemaan? Se ei mene kuin elokuvissa. Tulet olemaan HELVETIN VÄSYNYT, rahaton, et voi elää nuorena normaalia vapauttasi, kehosi menee pilalle, monia miehiä ei teiniäidit kiinnosta, ja jos sinulla on nyt tällä hetkellä jätkä, niin ei tule olemaan kauaa.
[/quote]
Miks ihmiset hommaa lapsia jos se tosiaan on tälläistä?
[/quote]
En tiedä, mutta toivottavasti itse en koskaan katkeroidu lastani kohtaan noin pahasti. Raskaus/synnytys ei kyllä pilannut mun vartaloa. Eikä ole rahasta pulaa. Eikä kaikki elämä ole loppunut lapsen saantiin.. t. Entinen teiniäiti
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:40"]Ei helvetti :D Miksi ihmeessä pidät sen lapsen? Olisin itse tehnyt abortin saman tien kun olisi selvinnyt että olen raskaana :D t. 18v [/quote] Miten 18 vuotias voi olla noin lapsellinen?
[/quote]
Koska sen ikäiset on lapsia. Tietäisit jos ketään tuntisit.
T. 22v (eli en vielä aikuinen vaan aivojen kehitys itsellänikin vielä n. kolmen vuoden ajan kesken)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:42"]Onhan se tosi kypsää tehdä lapsi 17-vuotiaana, kyllä vain :D Ap varmaan kypsästi opiskelee amiksessa, todennäköisesti lähihoitajalinjalla ja vetää röökiä askin päivässä? :D
[/quote]
[/quote]
[/quote]