Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko boheemi? et meikkaa tms

Vierailija
22.05.2015 |

eikä vaatteesi ole mitenkään viimmestä huutoa? mutta miten suhtaudut jos ystäväsi meikkaa ja on kiinnostunut vaatteista. Häiritseekö se sinua?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että sulla on nyt vähän hukassa se, mitä boheemi tarkoittaa.

Vierailija
2/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan! Meikkaan, minulla on hiustenpidennys, värjätyt hiukset, värjätyt kulmat, ripsipidennys, tekorusketus, täytetty huuli. Kun kaiken tekee taidolla ja huolella, lopputulos on hämäävän luonnollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:22"]En todellakaan! Meikkaan, minulla on hiustenpidennys, värjätyt hiukset, värjätyt kulmat, ripsipidennys, tekorusketus, täytetty huuli. Kun kaiken tekee taidolla ja huolella, lopputulos on hämäävän luonnollinen.
[/quote]

Ainiin ja ostan joka kuukausi vaatteita. Mutta väitän olevani hyvinkin boheemi luonne.

Vierailija
4/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se sitten tarkoittaa? minusta boheemi on sellainen vähän nukkavieru, varsinkin jos nainen kyseessä.

Sellainen luonnonlapsi, vaatimaton ulkoasultaan, mistä mä tiedän millainen se boheemi on.

ap

Vierailija
5/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikka, ja vaatteenikin ostan sen yhden bloggarin halveksumista paikoista, kuten Prismasta ja haisevasta HalpaHallista. Jokainen laittaa rahansa asioihin, mitä pitää tärkeinä. Minulle se ei ole pukeutuminen. 

ps. mutta että "boheemi"...?

Vierailija
6/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole koskaan ajatellut itseäni boheemina mutta kuvauksesi kyllä sopii minuun. :D
Ei häiritse vaikka muut juoksee muodin mukaan juuri siksi että mielestäni jokainen saa näyttää miltä haluaa. Ja jos jotakuta häiritsee se että minä en ole muodikas tai mitä vaan, niin se on heidän ongelma. Minä en puutu muiden pukeutumiseen ja ystävinä pysyy sellaiset jotka ei koita minua muuttaa. :)

Vierailija
7/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sanakirjamääritelmä: Boheemi = huoletonta, epäsäännöllistä ja epäsovinnaista elämää viettävä henkilö, etenkin taiteilija tai opiskelija.

Vierailija
8/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:24"]

mitä se sitten tarkoittaa? minusta boheemi on sellainen vähän nukkavieru, varsinkin jos nainen kyseessä.

Sellainen luonnonlapsi, vaatimaton ulkoasultaan, mistä mä tiedän millainen se boheemi on.

ap

[/quote]

No Wikipedia selittää ihan hyvin: "Boheemeihin elämäntapoihin kuului poikkeukselliset, perinteisten ja yleisten tahojen kanssa pahasti ristiriidassa olleet poliittiset näkemykset, vakaumukset ja mielipiteet joita heijastettiin käytännössä usein varsin vapaamielisen seksuaalisuuden harjoittamisen, materiaalisesti erittäin vaatimattoman elämäntavan ja vaihtoehtoisen/vapaaehtoisen köyhyyden kautta. Lisäksi boheemikulttuuriin kuuluu eräänlainen "kurjuuden romantisointi"."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Boheemi

Vaatimaton ulkonäkö ei ole boheemiuden piirre, vaikka voihan se toki semmoisenakin ilmetä. Jos sanotaan, että joku pukeutuu boheemisti, tulee pikemminkin sellainen mielleyhtymä, että erottuu pukeutumisellaan ja ulkoisella asullaan.

Vierailija
9/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikket minulta meikkaajalta kysynytkään, niin ei-meikkaajat ovat kommentoineet lähinnä, että eivät itse kyllä jaksaisi joka aamu meikata. Mutta ei sen kummempaa kai, kuka mihinkin haluaa aikansa käyttää.

Vierailija
10/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luullut et boheemi on just joku sofi oksanen.

Vierailija
11/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boheemi menee ennemminkin taiteelliseen, kuin vaatimattomaan.

Vierailija
12/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:22"]En todellakaan! Meikkaan, minulla on hiustenpidennys, värjätyt hiukset, värjätyt kulmat, ripsipidennys, tekorusketus, täytetty huuli. Kun kaiken tekee taidolla ja huolella, lopputulos on hämäävän luonnollinen. [/quote] Ainiin ja ostan joka kuukausi vaatteita. Mutta väitän olevani hyvinkin boheemi luonne.

[/quote]

ehkä me käsitämme käsitteen vähän erillä tavalla. Puhun nyt boheemista pukeutumistyylistä, en elämäntavasta.

ap

Vierailija
13/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meikkaan vain kun on pakko, tukkaan en värjää ja äiti leikkaa sen. Vaatteet ovat useimmiten jonkun muun vanhoja, olen elämäni aikana ostanut yhdet kengät (syksyllä 2011). Olen luonteeltani enemmänkin pihi ja patalaiska kuin boheemi. Ja joo, näytän vähän seinästärevityltä.

Vierailija
14/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minun yksi kaveri kehuu olevansa boheemi vaikka sillä on aina vähän resut kamppeet, ja siis aina samat vaatteet  päällä, eikä koskaan meikkiä eikä mitään koruja.

Mikä se tyyli sitten on?

Vierailija
15/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en meikkaa, enkä pintamuodin perässä vaatteitani osta. Mutta en kyllä itseäni boheemiksi sanoisi.

Vierailija
16/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olen, esimerkiksi sheivaan sääret ja kainalot vain kesäisin, (muualta en siis poista karvoja koskaan), vatteita ostelen harvakseltaan, en ole muodista kiinnostunut. Jos joku ystävä intoilisi meikeistä ja muodista, niin ei se häiritse, korkeintaan ajattelen, että onpa tylsät mielenkiinnon kohteet enkä ole kovin kiinnostunut itse keskustelemaan ko aiheista hänen kanssaan.

Vierailija
17/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole boheemi vaikka en meikkaa ja vaatteeni eivät ole viimeistä huutoa. Olen toimihenkilö ja vastuullinen äiti ja yhteisöni jäsen. Määrittele boheemi.

Vierailija
18/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:36"]

kyllä minun yksi kaveri kehuu olevansa boheemi vaikka sillä on aina vähän resut kamppeet, ja siis aina samat vaatteet  päällä, eikä koskaan meikkiä eikä mitään koruja.

Mikä se tyyli sitten on?

[/quote]

boheemius ei ole varsinaisesti pukeutumistyyli, vaan laajempi käsite. Vähän niinkuin vaikka maalaisuus ei ole sama asia kuin maalaistyylinen lookki.

Vierailija
19/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Sofia Oksanen on enemmän hipsteri kuin boheemi.

ap

Vierailija
20/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolestani naiset saa meikkailla kun ei mun niitä tartte pussailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä