Kuinka paljon maksaisi auton pito kuussa?
Kommentit (43)
http://www.autoliitto.fi/tietopankki/autoilun-kustannukset/laskurit/kustannuslaskuri/
Lonkalta sanoisin, että jonkun halvan, vähän vanhemman japanilaisen pikku kauppakassin pitäminen varmaan muutamia satasia / kk.
En tiedä saako kuuhun vakuutuksia. Miksi haluaisit auton kuuhun? Siellähän pääsee pomppimalla nopeammin painovoiman ansiosta :)
200-300 kuussa. Kannattaa ostaa skootteri noilla ajoilla tai mopoauto.
ajoneuvovero, katsastus, liikennevakuutus, kasko (ei pakollinen) / näihin löydät hinnat netistä
huollot, pyyhkijänsulat, pissapojanneste, pesut, imurointi, uudet renkaat 3-4 vuoden välein (kesä JA talvi) / nämä riippuu ja roikkuu vaikka mistä kuun asennosta
bensa
Laske siitä....
Mulla on mennyt noin satku kuussa bensan lisäksi. Vakuutuksissa 70% bonukset, mies tekee huollot ja pestään kotipihassa.
Ei paljon paskaakaan. Ostat jonkun satasen rottelon, jätät vakuutukset hankkimatta ja tankkaat juoksubensalla. T: Leif
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:37"]
[/quote]
Kuka aikuinen kehtaa ajaa skootterilla, tai varsinkin mopoautolla :---DDDDD
Mopoautot pois liikenteestä, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:38"]
ajoneuvovero, katsastus, liikennevakuutus, kasko (ei pakollinen) / näihin löydät hinnat netistä
huollot, pyyhkijänsulat, pissapojanneste, pesut, imurointi, uudet renkaat 3-4 vuoden välein (kesä JA talvi) / nämä riippuu ja roikkuu vaikka mistä kuun asennosta
bensa
Laske siitä....
Mulla on mennyt noin satku kuussa bensan lisäksi. Vakuutuksissa 70% bonukset, mies tekee huollot ja pestään kotipihassa.
[/quote]
Tuosta uupuu vielä arvon alenemisesta koituvat kulut, luokkaa 10-15% auton hinnasta / vuosi ja tietty autoon sidotusta pääomasta menetetyt tuotot esim 2-3%. Nuo voivat olla isokin lovi, jos on kovin kallis auto.
Mulla -95 Honda Civic. Maksoi 600€ juuri huollettuna/ katsastettuna. Vakuutus vuodessa 266€ 25% bonuksilla ja ajoneuvovero 166€. Eli pakolliset menot laskettuna maksaa 36€/kk. Jos tarvitsee huoltaa niin osaan huoltaa itse ja varaosat saa halvalla virosta tilattua kotiovelle. Tietysti polttoaineisiin saa menemään paljon, jos myös ajaa paljon. Autoilu on niille kallista jotka ei osaa itse korjata tai pitää elvistellä uudella autolla naapurin Pertille
Mulla menee vakuutuksiin ja trafimaksuun n. 550e/v. Korjaus- ja huoltokustannuksia ei pysty arvoimaan etukäteen. Jos vaikka autosi kuluttaisi n. 10l/100 km, ja ajoa tulisi n.150km/vko, bensa maksaisi n.100e/kk.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:37"]
[/quote]
[/quote]
Melkoisia itse tunto ongelmia sulla kun noin ajattelet.
T: 35v raavas lihaa syövä heteromies joka ajaa mopo skootterilla töihin :)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:37"]
[/quote]
[/quote]
Minun nuoruudessa mopoautoilla ajoivat vanhukset ja invalidit. Miten siis kukaan nuori kehtaa ajaa sillä? ;)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:52"]
Minun nuoruudessa mopoautoilla ajoivat vanhukset ja invalidit. Miten siis kukaan nuori kehtaa ajaa sillä? ;)
[/quote]
Muoti muuttuu.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:46"]
Autoilu on niille kallista jotka ei osaa itse korjata tai pitää elvistellä uudella autolla naapurin Pertille
[/quote]
Tai sit jotkut haluaa, että siellä autossa viihtyy, toisin kuin ruosteisessa, rämisevässä paskalaatikossa. Entäs turvallisuus? Tossa sun antiikkisessa vessassa lähtee henki jo varmaan parkkipaikkakolarissa. Miksi et voi vaan myöntää, ettei sulla ole varaa parempaan?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:38"]
bensa
Laske siitä....
[/quote]
Tuosta uupuu vielä arvon alenemisesta koituvat kulut, luokkaa 10-15% auton hinnasta / vuosi ja tietty autoon sidotusta pääomasta menetetyt tuotot esim 2-3%. Nuo voivat olla isokin lovi, jos on kovin kallis auto.
[/quote]
Tuo nyt on teoriaa. Kun auto on maksettu tuo arvonalennus ei näy tilillä kuukausittain. Paremminkin kertalaaki tai kk-erä jonkin aikaa.
Kotitalous ei tarvitse yrityskirjanpitoa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:37"] 200-300 kuussa. Kannattaa ostaa skootteri noilla ajoilla tai mopoauto. [/quote] Kuka aikuinen kehtaa ajaa skootterilla, tai varsinkin mopoautolla :---DDDDD Mopoautot pois liikenteestä, kiitos. [/quote] Minun nuoruudessa mopoautoilla ajoivat vanhukset ja invalidit. Miten siis kukaan nuori kehtaa ajaa sillä? ;)
[/quote]
Juuri näin. Älkääkä ostako pojillenne skoottereita. Ne on tyttöjen mopoja. Ei ollut ennen skoottereita mopopojilla, vaan painettiin viritetyillä PV:llä ja Mankeilla.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:37"] 200-300 kuussa. Kannattaa ostaa skootteri noilla ajoilla tai mopoauto. [/quote] Kuka aikuinen kehtaa ajaa skootterilla, tai varsinkin mopoautolla :---DDDDD Mopoautot pois liikenteestä, kiitos. [/quote] Melkoisia itse tunto ongelmia sulla kun noin ajattelet. T: 35v raavas lihaa syövä heteromies joka ajaa mopo skootterilla töihin :)
[/quote]
Häpee varjoos :---DDD
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:02"]
Autoilu on niille kallista jotka ei osaa itse korjata tai pitää elvistellä uudella autolla naapurin Pertille
[/quote]
Tai sit jotkut haluaa, että siellä autossa viihtyy, toisin kuin ruosteisessa, rämisevässä paskalaatikossa. Entäs turvallisuus? Tossa sun antiikkisessa vessassa lähtee henki jo varmaan parkkipaikkakolarissa. Miksi et voi vaan myöntää, ettei sulla ole varaa parempaan?
[/quote]
Jäkä, jäkä, jäkä. Kyllä se turvallisuus lähtee siitä mitä siellä ratin ja penkin välissä on. Ja vanhankin auton voi rempata sellaiseksi ettei se narise ja kolise. Oot vaan kateelinen kun joudut niitä peltiromun laskuja maksaan hamaan tulevaisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:37"] 200-300 kuussa. Kannattaa ostaa skootteri noilla ajoilla tai mopoauto. [/quote] Kuka aikuinen kehtaa ajaa skootterilla, tai varsinkin mopoautolla :---DDDDD Mopoautot pois liikenteestä, kiitos. [/quote] Melkoisia itse tunto ongelmia sulla kun noin ajattelet. T: 35v raavas lihaa syövä heteromies joka ajaa mopo skootterilla töihin :)
[/quote]
Taisit kärähtää ratista, joten joudut nyt ajamaan mopolla, kun kortti kuivumassa :D
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:02"]
[/quote]
[/quote]
Jäkä, jäkä, jäkä. Kyllä se turvallisuus lähtee siitä mitä siellä ratin ja penkin välissä on. Ja vanhankin auton voi rempata sellaiseksi ettei se narise ja kolise. Oot vaan kateelinen kun joudut niitä peltiromun laskuja maksaan hamaan tulevaisuuteen.
[/quote]
Ohis, mutta mulla hajosi 600€ auto tien päällä ja melkein kuolin.
Ihan helvetisti, jo pelkkä auton vienti kuuhun on kohtuuttoman kallista.