Muita, jotka vaihtaa auton uuteen aina kun vanhasta loppuu takuu?
Meillä on sellainen periaate, että auto menee vaihtoon heti, kun takuuaika loppuu tai kilometriraja täyttyy. Eli noin 3-5 vuoden välein autot vaihtuu. Meistä ihan järkevä perisaate.
Poikkeus on minun vanha Land Rover, jota en anna pois ikinä. Se on semmoinen projektiauto, johon on nyt tulossa uusi camo-väritys ja siihen sopivat sisustukset. Moottoripuoli uusittiin kaksi vuotta sitten. Tähän autoon uppoaa melkoisesti rahaa ja saakin upota.
Muut kaksi autoa meillä sitten vaihtuukin tosiaan 3-5 vuoden välein.
Minua muuten kiinnostaa autot enemmän kuin miestä.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkevämpää olisi auton liisaus tuossa kohtaa.
Ei ole. On laskettu. Ja oma on aina oma.
Joo, oma on oma, ja arvo tippuu saman tien kun kaupasta ulos ajaa. Kiva myös maksaa kaikki kalliit remontit.
Pointti onkin just, että autoa pidetään niin kauan kuin takuu on voimassa. Ei tule remonttikuluja, kun takuukorjaus.
Ap
Minun autoissa on takuu voimassa niin kauan kun takavalot näkyy, nykyinen on vm.-98.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun auto on 19v ja mieheni auto 27v. Meille riittää, että autolla pääsee tarvittaessa liikkumaan töihin ja kaupoille. Ajateltiin kulkea niillä tappiin asti, sitten on varmasti uuden hankinta edessä.
ps. meillä ei ole autovelkaa :)
Se nyt vielä puuttuisi, jos teilla olisi noista vielä velkaakin! 80
Ei ole velkaa autoista eikä kodista! :) Me panostetaan sitten taas toisaalta kesämökkiimme. Sinne saa menemään ylimääräiset killingit.
Mä en vaihda uuteen, mutta uudehkoon käytettyyn ja vähän ajettuun noin 3 välein. Jotenkin turvallisempi tunne, kun suht uusi auto alla. Autolainaa mulla ei ole koskaan ollut, välirahan maksan aina säästöistä.
Monen loisen tie käy kukasta kukkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun auto on 19v ja mieheni auto 27v. Meille riittää, että autolla pääsee tarvittaessa liikkumaan töihin ja kaupoille. Ajateltiin kulkea niillä tappiin asti, sitten on varmasti uuden hankinta edessä.
ps. meillä ei ole autovelkaa :)
Ja teille uusi on 200.000 ajettu, vähintään 15 vuotta vanha.
No jaa.. mun autolla on ajettu 150 000km ja miehen autolla 240 000km.
Miksi teillä on niin vanhat autot? Eiks uudet ole parempia? Mikä noissa ikälopuissa autoissa oikein kiehtoo? Ei ymmärrä.
Itse vaihdan aina kun akku loppuu. Ennen tein niin että vaihdoin kun bensa loppui, mutta se oli jo niin kallis harrastus ettei perse enää kestänyt.
Miks porukka ostaa paskan auton, joka pitää heti peloissaan vaihtaa uuteen, kun takuu on ohi. Ostakaa kunnollinen auto joka ei leviä.
Ääni on yks mikä kiehtoo, ei melunormit oo ollut rajoittamassa. Sama moottoripyörissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teillä on niin vanhat autot? Eiks uudet ole parempia? Mikä noissa ikälopuissa autoissa oikein kiehtoo? Ei ymmärrä.
Tottakai uudet on varmasti parempia, mutta auto on huono sijoituskohde. Mä en saa siitä kiksejä, että ajaisin uudella autolla, kun sillä omalla 19v vanhallakin pääsee ihan yhtä hyvin töihin ja takaisin. Mä maksoin mun autosta 8v sitten 3000e ja tänä aikana korjauksiin + huoltoihin on mennyt ehkä maksimissaan toinen mokoma. Mulla on jäänyt rahaa muuhun elämään aika kivasti.
Ostaa kunnon auton niin ei tule remonttikuluja, kannattaa pysyä erossa esim. Audista eli saksalaisesta Fiatista. VAG konsernin "laadukkain" auto on Skoda, koska siihen ei laiteta mitään uutta ja asiakas ei joudu suorittamaan "testaamista" loppuun.
Ostaisin uuden auton, joa olisin monimiljonääri. Töissä käyvänä pidän ennemmin palkatonta lomaa silläkin rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on muiden juttuja kuunnellut, niin tuntuu monenlaista sähkövikaa uudemmissa autoissa olevan. Ei minua henk.koht. vanhoissa mikään erityisesti kiehdo, haluan varman auton joka käynnistyy laakista.
nro.23
2-3 vuoden välein vaihdan ja aina uuden ostaan puoliksi rahoituksella. Autokuume määrittää vaihtovälin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkevämpää olisi auton liisaus tuossa kohtaa.
Ei ole. On laskettu. Ja oma on aina oma.
Joo, oma on oma, ja arvo tippuu saman tien kun kaupasta ulos ajaa. Kiva myös maksaa kaikki kalliit remontit.
Pointti onkin just, että autoa pidetään niin kauan kuin takuu on voimassa. Ei tule remonttikuluja, kun takuukorjaus.
Ap
Voi ei, sinähän olet ihan kokonaan uponnut markkinaihmisten puheisiin. Tuotahan he juuri haluavat.
Niin ajattele että jotkut joutuu ottamaan asuntovelkaa? Mitä ihmettä teidän per..... kutittaa mihin ihmiset joutuvat ottamaan velkaa?