Huuliherpes eka kertaa elämässä 50v, onko mahdollista että olen saanut sen jostain muualta kun mieheltäni
joka on vieraissa käydessään saanut sen joltain muikilta. Ollaan oltu yhdessä kohta 20 vuotta eikä ole myöntänyt koskaan käyneensä vieraissa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Herpes ei ole mikään sukupuoli-/tartuntatauti, vaan jokaisella on se piilevänä.
Se voi puhjeta esim. stressistä tai vaikkapa auringon valosta missä iässä tahansa.
Vyöruusu kuuluu samaan kategoriaan.
Kaikilla se ei aktivoidu. Äidilläni se puhkeaa huuleen joka kevät ja aiheuttaa valtavan rakkulan huuleen ja kuumetta.
Miehelläsi ei ole mitään tekemistä puhkeamisen kanssa ja sivuuttaisin nuo rokotus-höpö-höpöt. niin pitkään kun mitään ei ole todistettu tieteellisesti.
Löytyy alustavia tutkimuksia rokotteen aiheuttamista shingles oireista. Kaikki ei ole höpöhöpöä, sitä ei vain usko enne kuin omalle kohdalle sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote laukasi sen. On totta.
Voiko olla mahdollista?
Voi olla totta. Läheiseni kuoli muutama vko rokotteen saatuaan. Yhdellä naisella oli alkanut menkat vaikka menopaussi. Yksi keski-ikäinen mies sairaalaan, aivoveritulppa. Iäkäs sukulaisnainen, autoimmuunisairaus toisen rokotteen jälkeen.
Kyllä, se rokote voi laukaista myös herpeksen. Ole onnellinen ettei pahempaa tullut siitä.Johan on satuilua kerrakseen. Ihme etten minä tai tuttavani tunne ketään, jolle olisi aiheutunut ongelmia rokotteesta.
Teidän alueella jaetussa erässä on sitten käynyt hyvä tuuri. Jossain toisaalla huonompi tuuri. Japanissa löytyi metallia kolmesta rokote-erästä. Ihan onnen kauppaa, mitä laatua saa.
Asun pk-seudulla, joten tuttavani ovat saaneet rokotteensa kuka missäkin ja luonnollisesti eri aikoina. Lisäksi sukuni on ihan toiselta puolelta Suomea.
Ja jaksat heille kuvitella haittoja. Muista ettet vaiha välillä täti tai setä tai kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote laukasi sen. On totta.
Voiko olla mahdollista?
Voi olla totta. Läheiseni kuoli muutama vko rokotteen saatuaan. Yhdellä naisella oli alkanut menkat vaikka menopaussi. Yksi keski-ikäinen mies sairaalaan, aivoveritulppa. Iäkäs sukulaisnainen, autoimmuunisairaus toisen rokotteen jälkeen.
Kyllä, se rokote voi laukaista myös herpeksen. Ole onnellinen ettei pahempaa tullut siitä.Johan on satuilua kerrakseen. Ihme etten minä tai tuttavani tunne ketään, jolle olisi aiheutunut ongelmia rokotteesta.
Teidän alueella jaetussa erässä on sitten käynyt hyvä tuuri. Jossain toisaalla huonompi tuuri. Japanissa löytyi metallia kolmesta rokote-erästä. Ihan onnen kauppaa, mitä laatua saa.
Asun pk-seudulla, joten tuttavani ovat saaneet rokotteensa kuka missäkin ja luonnollisesti eri aikoina. Lisäksi sukuni on ihan toiselta puolelta Suomea.
Mulla sama. En ole keneltäkään kuullut mitään käden kipuilua pahempaa. Sitä käden kipuilua oli itselläni kyllä myös kaikkien muidenkin rokotteiden jälkeen (A- ja B-hepatiitit, jäykkäkouristus, TBS ja tietty se KORONA).
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut useita kiihkottomia vieraskielisiä artikkeleita. Rokote saattaa aktivoida mm.vyöruusun, huuliherpeksen. Laitoin aloituksen aiemmin jossa sanoin näin käyneen tutulleni. Myös kihti saattaa aktivoitua. Ja olen saanut rokotteet itse. Mielenkiinnosta vain lueskelen ulkomaisia julkaisuja.
Näistä jokainen voi aktivoitua milloin tahansa. Ihan kiihkottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Herpes ei ole mikään sukupuoli-/tartuntatauti, vaan jokaisella on se piilevänä.
No totanoin... kumpikin herpes eli Simplex 1 ja Simplex 2 voi tarttua sukupuolielimiin ja suun alueen limakalvoihin suuseksissä. Eli genitaaliherpes voi tarttua suuhun ja tavallinen huuliherpes genitaaleihin.
Jostain luin että kolmannes "genitaaliherpestartunnoista" on nykyään simplex 1 herpestä joka tarttuu vehkeitä tai tavaraa lutkuttaessa yhtä lailla niihinkin limakalvoihin.
Se oli viimeksi ennen sotia kun ainoa seksin muoto oli pippelin lykkiminen pimppiin ja herpesvirukset erikoistuivat ylä- ja alapäähän.
Olen lukenut useita kiihkottomia vieraskielisiä artikkeleita. Rokote saattaa aktivoida mm.vyöruusun, huuliherpeksen. Laitoin aloituksen aiemmin jossa sanoin näin käyneen tutulleni. Myös kihti saattaa aktivoitua. Ja olen saanut rokotteet itse. Mielenkiinnosta vain lueskelen ulkomaisia julkaisuja.