Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä elintarvikkeita pakkaatte lomamatkoille?

Vierailija
21.01.2022 |

Ruisleipää, kahvipaketin, Fazerin sinistä? Mitä ilman et "pärjää" ulkomailla lomareissussa? Olen itse tosi huono elämään ns maan tavalla missään, ja aina ollut pahaa ruokaa ja kahvia. Muitakin kaltaisiani varmaan on...

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pakko olla vitsi koko ketju. En kertakaikkiaan voi uskoa, että näin moni pakkaisi omia eväitä matkoillensa mukaan!

Olen matkustanut useampaan kertaan maailman ympäri ja aina on löytynyt hyvää ruokaa joka maankolkasta.

Ja jos nyt vertaamaan aletaan, niin suomalainen vaaleapaahtoinen kahvi on pahaa ja aiheuttaa vatsavaivoja. Joku Oltermanni tai Valion Edam-juusto ovat kyllä niin mitäänsanomattomia, että kuka niitä viitsii syödä, kun maailma on täynnä ihania, voimakkaita, tuoksuvia juustoja. Fazerin sininen - takertuu vaan kitalakeen verrattuna kunnolliseen suklaaseen.

No, kyllä minäkin saatan pakata mukaani yhden elintarvikkeen käsimatkatavaraan: pienen pussin pähkinöitä tai manteleita, niillä pärjää hyvin alle 6 h lennot.

Vierailija
142/148 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että kukaan ei pakkaa Italiaan mukaan mitään juhla mokkia..

Toivot? Miksi ihmeessä? Millä tavalla se vaikuttaa sinuun? Itse en vie omia kahveja mukaan, mutta fakta on että Italiasta ei kyllä helpolla löydä mitään meidän perus suodantinkahvia vastaavaa. Macchiato ehkä lähinnä normaalia maitokahvia. Jos joku haluaa vaikka huoneistohotellissa keitellä normaaliin tapaan aamukahvit, on ihan ok viedä se juhlamokka paketti mukaan kun tietää ettei sieltä löydy. Miksi ihmeessä ei veisi? Ei se paljon tilaa matkatavaroissa vie, ja ennenkaikkea ei sinun tarvitse sitä juoda!

Ei vaikuta minuun, mutta tämä matkailija menettää kyllä paljon ja se on vähän surullista.

Caffè macchiatoa ei suinkaan kannata tilata, jos haluaa "tavallista" kahvia, koska se on espresso ihan pienellä määrällä maito(vaahto)a. Sen sijaan kannattaa tilata caffè americano, joka on kuumalla vedellä pidennetty espresso.

En tiedä missä päin Italiaa käyt, mutta minä olen kyllä saanut kohtalaisen lähellä meidän maitokahvia joka paikassa missä olen macchiaton ottanut. Americano taas on kuin meidän kahvi mustana, mutta vahvempi.

Tässä teille kahvisanastoa:

Caffè tarkoittaa kahvia, mutta kun italialainen menee juomaan “un caffè” se on espresso.

Espresso italialainen peruskahvi, tarjoillaan pikkuisesta espressokupista, vahvaa ja hyvää!

Caffè doppio on tupla-annos espressoa eli käytännössä sekä kahvijauheen että veden määrän pitäisi vastata kahta espressoa.

Caffè ristretto on normaalia espressoa pienempi eli yhteen annokseen espressoa on käytetty vielä vähemmän vettä kuin normaaliin espressoon.

Caffè lungo on normaalia espressoa isompi eli siihen on käytetty hieman enemmän vettä.

Caffè macchiato, espresso, jossa on vain tilkka, “tahra” (macchia) maitoa.

Latte macchiato lasillinen maitoa, jossa on tippa, “tahra” espressoa.

Caffè latte maitokahvi, joka nautitaan korkeasta lasista vain aamuisin.

Cappuccino maitokahvi, jota nautitaan ainoastaan aamuisin, italialainen ei koskaan juo cappuccinoa ruuan päälle! Jos et kerta kaikkiaan halua vaikuttaa täydeltä idiootilta Italiassa, älä tilaa cappuccinoa aterian päälle! Turistoituneilla alueilla tarjoilijat ovat toki tottuneet myymään cappuccinoja mihin aikaan vuorokaudesta tahansa, mutta tiedä, että teet tilauksen omalla vastuullasi; kohteliaasti hymyilevä tarjoilija saa sinusta hauskan anekdootin kavereilleen!

Caffè corretto “korjattu” kahvi, jonka sekaan on lorautettu jotakin vahvaa alkoholia, yleensä sambucaa tai grappaa.

Caffè shakerato on taivas helteisenä päivänä. Se on kylmä espresso, joka on sekoitettu jäiden, sokerin ja joskus jonkin alkoholin, esim. whiskyn kanssa drinkkisekoittimessa.

Crema di caffè kylmänä tarjoiltava, vaahtomainen kahvipirtelö, joka maistuu taivaalliselta kesähelteellä.

Caffè americano suodatinkahvi, kehitetty vastaamaan turistien outoja tarpeita, italialainen ei koske pitkällä tikullakaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein hätävarana pikapuuropusseja. Mutta aina ruokaa löytyy paikan päältä ulkomailla.

Vierailija
144/148 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon itse asiassa. Olen oppinut, että se kannattaa. Vaikka olisi etukäteen kerrottu, että kyllä osataan maassa ottaa eri ruoka-valiot huomioon, niin omista kantamistani näkkileivistä ja puurohiutaleista on ollut paljon hyötyä. Suomessakin on vain 1-2 gluteenitonta näkkileipää, jota voin syödä. Näitä sitten rahtaan viikon matkalle 2-3 pakkausta ja kahden viikon matkalle 3-5 pakkausta. Välillä ne ovat olleet se ainoa ruoka, jota olen puputtanut matkalla.

Onneksi on nämä näkkileivät. Muuten en uskaltaisi matkustaa ja nähdä maailmaa.

Kai sitä nyt hedelmiä, lihaa ja muita luontaisesti gluteenittomia tuotteita ulkomaillakin myydään.

En ole keliaakikko vaan ruoka-aineallergikko. Luulin, että sen paljastaisi tuo, että voin syödä vain 1-2 Suomessa myytävää näkkileipää. Tavallisella keliaakikolla on useita eri näkkileipävaihtoehtoja.

esim. hedelmistä voin syödä vain 1-3 luomuhedelmää. Ulkomailla ei aina voi tietää, että mitä suojeluaineita sisältävät. Matkasta on ikävä maksaa, jos koko ajan viettää vain hotellihuoneen vessassa/sairaalassa.

Ja Suomessako sitten tiedät mitä suojeluaineita ne 1-3 ulkomailta tuotua luomuhedelmää sisältävät. NOT.

Ulkomaisia en uskalla syödä. En kaikkia kotimaisiakaan. Tutusta puutarhasta omenoita, päärynöitä ja luumuja.

Vierailija
145/148 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon itse asiassa. Olen oppinut, että se kannattaa. Vaikka olisi etukäteen kerrottu, että kyllä osataan maassa ottaa eri ruoka-valiot huomioon, niin omista kantamistani näkkileivistä ja puurohiutaleista on ollut paljon hyötyä. Suomessakin on vain 1-2 gluteenitonta näkkileipää, jota voin syödä. Näitä sitten rahtaan viikon matkalle 2-3 pakkausta ja kahden viikon matkalle 3-5 pakkausta. Välillä ne ovat olleet se ainoa ruoka, jota olen puputtanut matkalla.

Onneksi on nämä näkkileivät. Muuten en uskaltaisi matkustaa ja nähdä maailmaa.

Kai sitä nyt hedelmiä, lihaa ja muita luontaisesti gluteenittomia tuotteita ulkomaillakin myydään.

En ole keliaakikko vaan ruoka-aineallergikko. Luulin, että sen paljastaisi tuo, että voin syödä vain 1-2 Suomessa myytävää näkkileipää. Tavallisella keliaakikolla on useita eri näkkileipävaihtoehtoja.

esim. hedelmistä voin syödä vain 1-3 luomuhedelmää. Ulkomailla ei aina voi tietää, että mitä suojeluaineita sisältävät. Matkasta on ikävä maksaa, jos koko ajan viettää vain hotellihuoneen vessassa/sairaalassa.

Ja Suomessako sitten tiedät mitä suojeluaineita ne 1-3 ulkomailta tuotua luomuhedelmää sisältävät. NOT.

Ulkomaisia en uskalla syödä. En kaikkia kotimaisiakaan. Tutusta puutarhasta omenoita, päärynöitä ja luumuja.

Elämästä voi tehdä juuri niin vaikeaa kuin haluaa.

Kun olet ulkomailla, heidän hedelmänsä on niitä kotimaisia.

Vierailija
146/148 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla Mokkaa otan mukaan, maitojauhetta. Ei tarvi juoda niitä väkeviä paikallisia.

Vierailija
147/148 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhla Mokkaa otan mukaan, maitojauhetta. Ei tarvi juoda niitä väkeviä paikallisia.

Jotka tummapaahtoisena ovat vatsaystävällisempiä.

Vierailija
148/148 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti. JuhlaMokkaa reissuun, jonnekin Euroopan maahan josta saa taivaallista espressoa...