Mitä elintarvikkeita pakkaatte lomamatkoille?
Ruisleipää, kahvipaketin, Fazerin sinistä? Mitä ilman et "pärjää" ulkomailla lomareissussa? Olen itse tosi huono elämään ns maan tavalla missään, ja aina ollut pahaa ruokaa ja kahvia. Muitakin kaltaisiani varmaan on...
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset pärjää edes lyhyttä lomaa ilman tuttuja ja turvallisia suomalaisia elintarvikkeita?
Miksi loma pitäisi pilata syömällä omituista ruokaa? Kummallisia makuja, eikä mitään hajua mitä siellä keittiössä tapahtuu hygienian puolesta. Jos on nälkä haluan syödä lautasen tyhjäksi enkä maksaa siitä että jää syömättä. Ihan niiden annosten näkeminen yleensä riittää, herättämään epäilyjä. Joidenkin herkku on toisten yökkö. Olen perusmakujen ja ennen kaikkea puhtaan suomalaisen ruuan ystävä. Matkalaukussa ei pussirisotot ja elovena-pikapussit paina yhtään mitään, ja sillä paketilla Juhlamokkaa selviää kaksi ihmistä hyvin vaikka viikon. Eikä tästä edes ole kellekään harmia, en ymmärrä mikä muita voi niin siepata toisten tekemisissä.
Mä taas ajattelen, että miksi pilata loma syömällä pussirisottoja ja pussipuuroja, kun paikallisista ravintoloista saa vaikka minkälaisia herkkuja...
Kuulostaa kyllä todella masentavalta jossain Italiassakin vedellä pussirisottoa kun varmasti löytyy vaikka millä mitalla ravintoloita, joista saa takuuvarmasti parempaa risottoa kuin se sun pussikama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset pärjää edes lyhyttä lomaa ilman tuttuja ja turvallisia suomalaisia elintarvikkeita?
Miksi loma pitäisi pilata syömällä omituista ruokaa? Kummallisia makuja, eikä mitään hajua mitä siellä keittiössä tapahtuu hygienian puolesta. Jos on nälkä haluan syödä lautasen tyhjäksi enkä maksaa siitä että jää syömättä. Ihan niiden annosten näkeminen yleensä riittää, herättämään epäilyjä. Joidenkin herkku on toisten yökkö. Olen perusmakujen ja ennen kaikkea puhtaan suomalaisen ruuan ystävä. Matkalaukussa ei pussirisotot ja elovena-pikapussit paina yhtään mitään, ja sillä paketilla Juhlamokkaa selviää kaksi ihmistä hyvin vaikka viikon. Eikä tästä edes ole kellekään harmia, en ymmärrä mikä muita voi niin siepata toisten tekemisissä.
Puhdas suomalainen ruoka ja perusmaut = ulkomaalainen pussirisotto ja eloveenapikapussit?????
Ystäväni on matkustellut vähän. Yhteisellä matkalla jän etsi gluteenittomia ruokaa ja oluita. Sitten osti kaupasta kokonaisen paahtoleipäpaketin huoneeseen vaikka tarjolla oli edullisia tuotteita leipomoissa ja meillä oli upea aamupala. Siellä ei ollut väliä glutteenittomuudella.
Mukaan muikkukukkoa, piimää, punasta voita ja puolukkahilloa - ja omat Serlan vessapaperit luonnollisesti, niin säilyy koko ketju puhtaana.
Ööö, eiku??
Mitä ne siellä ulkomailla syö muuta kuin kotimaista ruokaa!
Älkää peljätkö, kokeilkaa ja maistakaa. Maailma on herkullinen.
(Toki ymmärrän vakavat allergiat ja muut ruoka-ainerajoitteeet, jos sellaisia on)
Siis en ole jum ala uta tyhmempien ketjua nähnyt. Miten tässä maassa voi olla näin läpeensä palikkaa sakkia! Italiassa kahvi on OUTOA JA VÄKEVÄÄ ja raahataan Blå Bandin italianpataa Pariisiin ja ulkomailla ruoka on likaista, epäilyttävää, outoa ja kummallista. Matkalaukussa VALION PUHDASTA maitojauhetta ja kulta Katariinaa. Ja hotelleissa pitäisi olla ulkomaillakin riisipiirakkaa ja valion MAITUA. Antakaa mun kaikki jumal auta kestää.
Keitän aina kananmunia reissun pituudesta riippuen 10-50kpl mukaan. Eivät mene matkalaukussa miksikään ja voi syödä lämpimänäkin. Eikä tule salmonellaa tahi muita pöpöjä. Jos mennään jonnekin ihan retuperämaahan, esim. turkki, niin otamme mukaan pilttipakkauksia. Lasittomia pakkauksia kulkee matkalaukussa sadoittain ilman että tarvitsee huolehtia pilaantumisesta. Niiden lisäksi voi syödä paikallisia tuoreita luomuhedelmiä kunhan huolehtii hyvästä pesusta pullovedellä.
Vierailija kirjoitti:
Keitän aina kananmunia reissun pituudesta riippuen 10-50kpl mukaan. Eivät mene matkalaukussa miksikään ja voi syödä lämpimänäkin. Eikä tule salmonellaa tahi muita pöpöjä. Jos mennään jonnekin ihan retuperämaahan, esim. turkki, niin otamme mukaan pilttipakkauksia. Lasittomia pakkauksia kulkee matkalaukussa sadoittain ilman että tarvitsee huolehtia pilaantumisesta. Niiden lisäksi voi syödä paikallisia tuoreita luomuhedelmiä kunhan huolehtii hyvästä pesusta pullovedellä.
Onnea vaan sinullekin munalaukkuinesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan sinullekin munalaukkuinesi.
ASIAAA!!!
Jos on noin kiintynyt elintsrvikkeisiin niin pysykää kotona.
Vierailija kirjoitti:
No se JuhlaMokka. En voi juoda niitä ulkomaisia kahveja. Clas Ohlsonilta löytyi vuosia sitten pikkuinen matkapannu jossa sumpit onnistuu reissussakin. Oon jopa miettinyt miten veisi juustoa, ne euroopan kohteiden juustot arveluttaa.
Meilläkin pannaan heti hotellille päästyä heti sumpit pihisemään, vaikka mokkaa ei olisikaan tarjolla.
Ymmärrän täysin että otetaan oma keitin ja kahvi mukaan, mutta en sitä että Juhlamokkaa. Kaupoissa on nykyään oikeitakin kahveja.
Kahvipaketti, perunoita, nötköttiä muutama purkki ja ruisleipää.
Pullovedessä keitetyt tuppipotut ja nötköttikastike namm! Rökittää taatusti jotkut paikalliset paellat tai spagetit.
Harmi, että kevytmaito ei säily hyvänä perille asti matkalaukussa, eikä välimeren kaupoista saa kunnon maitoa.
Puuroriisi kannattaa tuoda Suomesta. Italian ja Espanjan kaupoissa ei myydä Risellaa, vaikka nimi kuulostaakin ulkomaalaiselta.
Kaurapuuroa ja mustikkasoppaa vatsataudin varalle. Kerran saanu ruokamyrkytyksen paikallisesta ruoasta ja silloin oli oikeasti ikävä tuota selviytymisruokaa. Nykyään joka reissuun kaurapuuroa ja mustikkasoppaa.
Vierailija kirjoitti:
Kahvipaketti, perunoita, nötköttiä muutama purkki ja ruisleipää.
Pullovedessä keitetyt tuppipotut ja nötköttikastike namm! Rökittää taatusti jotkut paikalliset paellat tai spagetit.
Harmi, että kevytmaito ei säily hyvänä perille asti matkalaukussa, eikä välimeren kaupoista saa kunnon maitoa.
Kevytmaitoa saa UHT versiona. Säilyy huoneenlämmössä avaamiseen asti.
Suurimman osan kommentoijista asenne on mielestäni outo. Ihan kuin ruoka-ennakkoluuloisen ei kannattaisi matkustaa ollenkaan, koska ei osaa nauttia paikallisista ruoista. Onko teille matkustaminen pelkkää syömistä? Olen itse nuorempana ollut erittäin valikoiva syöjä, vanhemmiten saanut vähitellen laajennettua ruokavaliotani mutta kaikkiruokaista minusta ei tule ikinä. Sama ominaisuus ollut lapsillani pienenä voimakkaimmillaan, kasvaessa vähenee.
Valikoivat syöjät ovat Suomessa todella väärinymmärretty ryhmä, kyseessä suurella osalla aistiyliherkkyyden laji jossa vieraan/väärän tuntuinen maku herättää voimakasta inhoa ja pahoinvointia. Suurin osa ei ole tästä ominaisuudestaan mitenkään ylpeitä vaan yrittää pärjätä sen kanssa. Mistä tuo tuomitsemisen tarve? Jos joku raahaa eloveenat ja nötkötit mukanaan niin eikö tuo ole aika harmitonta?
Ja ei, en itse nykyään kuljeta elintarvikkeita (poislukien kahvi!). Lasten ollessa pieniä otettiin joskus paljonkin. Suosittelen kaikille valikoivan lapsen kanssa matkustaville, lisää reissun nautittavuutta kun ei tarvitse stressata lapsen syömättömyydestä.
Te, joiden mielestä ruoka ulkomailla on pahaa, minkälainen teidän ruokavalio on Suomessa? Minkälaisia ruokia syötte ja kokeiletteko ikinä täällä uusia ruoka-aineita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yleensä lähdet reissuun??
Ruoka on outoa, ihmiset on outoja, kieli on outo, liikenne on outo, ilmasto on outo, vesi on outo, olut ja viinikin on outoja?????????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä olet saanut käsityksen, että muissa maissa ei ole puhdasta ruokaa ja hygieniastandardeja? Joo, ehkä jossain Aasian katukeittiöissä kannattaa olla hieman varovaisempi, mutta esim. Euroopassa ruuan hygieniataso on yleisesti ottaen ihan sitä samaa tasoa mitä Suomessakin. Miten sinä sen paremmin tiedät mitä siellä Suomen keittiöissäkään tapahtuu? Olen itse esim. ollut Suomessa joskus hampurilaisravintolassa töissä ja nähnyt kun työkaveri on antanut lattialle tippunutta ruokaa asiakkaalle ja siellä ruokavarastossa näin joskus myös hiiriä...
Yli 80 matkaa ulkomaille (mm Egypti, Thaimaa, Turkki, Romania, Venäjä, Karibian saaret, HongKong jne)
3 ruokamyrkytystä - 2 Helsingissä ja 1 Espoossa
Että silleen...
Nämä wllergiat on usein täysin korvien välissä.