Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkoteja kuormittavat ne pienet vuoden vanhat taaperot kun äidit on mielummin töissä…

Vierailija
21.01.2022 |

Kyllä vuoden voisi olla kotona ja siitä mies jatkaa. Eläkeikä on 70-vuotta joten töissä kyllä ehtii olla.

Lienee se unelmien asuntolaina syynä nopeaan töihin paluuseen?

Surkeaa katsoa kun pienet vaivataaperot ovat hoidossa😥😓

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niillä lapsilla ole isiä?

Vierailija
22/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#naisviha näkyväksi.

Naiset vihaavat kotiäitejä. Haukkuvat.

Haukkuvat kun lapsi ei saa virikkeitä. Ovat muka huolissaan jonkun random lapsen virikkeistä🙊

Joopa joo. Kyllä kaikkien tuntemieni kotiäitien lapset tuntuu saavan niitä virikkeitä nimenomaan enemmän, äidit vie lapset ulkoilemaan puistoihin, metsään, pulkka mäkeen... Lapset ulkoilevat monta tuntia enemmän päivässä kuin ne, jotka on siellä päiväkodissa.

Eikä kotiäitinä oleminen tarkoita, että kaikki päivät möllötetään epäsosiaalisesti neljän seinän sisällä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhat kertaa fiksumpaa ja arvostettavampaa on käydä töissä, kuin sysätä lapsensa ”virike”hoitoon päiväkotiin, kun loisii itse samaan aikaan vauvan kanssa kotona.

Vierailija
24/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän kermaperse miehensä elätti tämänkin avauksen kirjoitti? Normiduunariperheelle ei ole varaa siihen, että äiti on kotona yhtään enemmän kuin tarpeen on.

Vierailija
25/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin toki erikoislääkärinä jäädä kotiinkin mutta oman erikoisalani osaajia ei tässä pitäjässä ole. Lapsi pärjää päiväkodissa. Mieheni työskentelee myös yhteiskunnallisesti kriittisellä alalla, joten pidämme omalta osaltamme yhteiskuntaa pystyssä. Lapsemme ei siitä kärsi.

Aina ei puhuta sinusta, eikä sinun perheestä, vaikka niin luuletkin.

Vierailija
26/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin pk-seudulla asuminen on käynyt niin kalliiksi, ettei kaikilla ole varaa jäädä kotiin kotihoidontuen varassa ja niin, että vain puoliso käy töissä...

Sit on pakko tuupata ne muksut päiväkotiin heti kun vanhempainvapaa loppuu.

Onneksi me onnistuttiin kikkailemaan niin, että minä olin kotona lasten kanssa siihen saakka, kun olivat 4v ja 3v ja vasta silloin aloittivat päiväkodin. Elettiin tosi säästeliäästi, meillä oli pieni kolmio pienellä pihalla, ei matkusteltu ulkomailla...

Rehellisesti sanottuna en kaivannut edes töihin tuolloin, vaikka pidänkin työstäni! Oli palkitsevaa kasvattaa lapset kotona :)

Tämä!!!

Toinen juttu on myös ikäerot. Mitä pienemmät ikäerot sisaruksilla, sitä luultavammin äiti jää kotiin.

Me saimme mieheni kanssa kolme lasta pienillä ikäerolla, ja koska miehet ei pysty imettämään (:D) niin ainoa vaihtoehto oli, että minä jään kotiin. Siinä se vanhempi lapsi meni aina samalla, kun hoidin vauvaa. Imetin jokaista lasta noin 2-vuotiaaksi, välillä tandemina. Kaikki saivat viettää kolme ensimmäistä eli vuottaan kotona

Eri asia tietty, jos tekee lapset isolla ikäerolla. Silloin mies voisi ihan hyvin jäädä vaikka vuodeksi kotiin sen parivuotiaan lapsen kanssa.

Vierailija
27/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän kermaperse miehensä elätti tämänkin avauksen kirjoitti? Normiduunariperheelle ei ole varaa siihen, että äiti on kotona yhtään enemmän kuin tarpeen on.

Yksi ongelma on juuri siinä, että äitejä lyödään kuin vierasta sikaa, tekivät he sitten millaisen ratkaisun tahansa. Jos he ovat kotona, heidän pitäisi olla ansaitsemassa, jos he ovat ansaitsemassa, heidän pitäisi olla kotona. 

Siihen en ota kantaa, kuinka kauan lapsi on kotihoidossa ja missä iässä aloittaa päiväkodissa, mutta siihen pitäisi pyrkiä, että isä ja äiti ovat saman verran lapsen kanssa kotona. Näin isätkin saisivat saman mahdollisuuden kuin äidit tutustua lapsiinsa ja olisivat ehkä mahdollisen eronkin sattuessa entistä varteenotettavampi valinta lähihuoltajiksi. Miehet kun usein valittavat sitä, etteivät isät saa erossa lapsia luokseen asumaan.

Vierailija
28/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi vuosi äidin kanssa kotona ja yksi isän, se olisi jo edistystä. 

Mutta ei isit voi olla kotona, kun niitten työt on niin paljon tärkeämpiä kuin äitien.

Kuulen tämän lauseen niillä karsean Haribomainoksen lapsiäänillä.

Vierailija
29/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhat kertaa fiksumpaa ja arvostettavampaa on käydä töissä, kuin sysätä lapsensa ”virike”hoitoon päiväkotiin, kun loisii itse samaan aikaan vauvan kanssa kotona.

Täytyy myöntää, että itsekin ihmettelen tätä!

Itselläni lapset 3v, 1,5v ja kohta syntyvä vauva. Tuntuisi oudolta tuupata vanhimmat muksut päiväkotiin kun itse olen vauvan kanssa kotona. Eri asia tietysti, jos perheeseen syntyy kaksoset tai kolmoset, ja vanhin on vilkas taapero, siinä ei sitten kädet riitä millään, ja ehkä silloin jokin osapäiväinen hoitopaikka olisi parempi.

Vaikea sanoa. Mutta minut yllätti täysin, miten yleistä tämä päivähoito nykyään on ihan yksivuotiaillakin

Vierailija
30/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt vauvan hoitaminen kotona on loisimista. Jep jep.

Vierailija
31/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko samat vai eri ihmiset huolissaan vauvojen päikkyyn menosta, edellyttää hyvää rahallista tilannetta, että saa lisääntyä ja vastustaa yhteiskunnan tukia lapsiperheille?

Vierailija
32/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi vuosi äidin kanssa kotona ja yksi isän, se olisi jo edistystä. 

Mutta ei isit voi olla kotona, kun niitten työt on niin paljon tärkeämpiä kuin äitien.

Esim. meillä ei ollut mahdollista, että isä olisi jäänyt kotiin. Ihan yksinkertaisesti sen takia, että isän palkka oli moninkertainen äidin palkkaan nähden. Ei se kotihoidontuki kovin kummoinen ole, joten toisen palkalla eletään.

Vierailija
33/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni lapset 3v, 1,5v ja kohta syntyvä vauva. Tuntuisi oudolta tuupata vanhimmat muksut päiväkotiin kun itse olen vauvan kanssa kotona. Eri asia tietysti, jos perheeseen syntyy kaksoset tai kolmoset, ja vanhin on vilkas taapero, siinä ei sitten kädet riitä millään, ja ehkä silloin jokin osapäiväinen hoitopaikka olisi parempi.

Vaikea sanoa. Mutta minut yllätti täysin, miten yleistä tämä päivähoito nykyään on ihan yksivuotiaillakin

Mikä tieto?

Vierailija
34/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitpä miten tahansa - olit töissä ja laitoit lapsen nuorena tarhaan tai olet kotona taaperon kanssa - niin se on aina väärin. Jos olet töissä, olet kylmä äiti, joka ei välitä lapsestaan. Jos taas kotiin, olet yhteiskunnan loinen.

Vierailija
35/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt vauvan hoitaminen kotona on loisimista. Jep jep.

Se joka väittää vauvan tai taaperon hoitamista "kotona loisimiseksi", ei todellakaan ole ikinä viettänyt yhtään vuotta kotiäitinä!

... Kyllä mä koen, että ne neljä vuotta jotka kaikenkaikkiaan hoidin lapsiani kotona, oli täydempää työtä kuin tämä palkkatyö, jota nyt teen :D tämä se sitä todellista loisimista välillä onkin, heh

Vierailija
36/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne vaan jos kerta töissä on.

Sen sijaan siihen tekis mieli sanoa jotain, kun pienten ryhmässäkin on jo virikelapsia. Ei ne alle 3-vuotiaat tarvitse päiväkotia virikkeeksi, ellei kotona ole jotain ongelmia (esim jaksamisen tai terveyden kanssa). Kyllä tuntuu pahalta, kun jopa 1-vuotias jätetään päiväkotiin kun syntyy uusi vauva. Vielä kokopäivähoidossa ja isä hakee juuri ennenkuin pk sulkeutuu (vaikka äiti on kävelymatkan päässä kotona vauvan kanssa). Näitä nimittäin riittää nykyään.

Vierailija
37/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ihmettelen, kuka on lasten kanssa vanhempainvapaiden jälkeen kotona, jollei ole jo valmiiksi työtön kotiäiti? Kotihoidontuki on pennejä ja elintaso kuitenkin mitoitettu kahden palkan mukaan. Varsinkin pk-seutu on todella kallis.

Vierailija
38/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin rahakysymys. Hirveä lovi perheen talouteen jos toinen vaan on kotona monta vuotta. Meillä vaatisi kituuttamista, koskaan ei voisi tehdä mitään mikä maksaa, mennä mihinkään, hankkia mitään yhtään kalliimpaa tarpeellista.

Toisekseen uskon vilpittömästi että ainakin meidän lapset saa enemmän virikkeitä, sosiaalisia suhteita ja oppivat uutta päiväkodissa kuin jos olisivat mun kanssa kotona. En ole sellainen perinteinen äiti joka veisi lapsia pulkkamäkeen joka päivä tai askartelisi niiden kanssa tai vähän isompina opettaisi vaikka hiihtämään tai luistelemaan kun inhoan noita lajeja. En ole hankkinut rinkiä äitiystäviä jotta lapseni tapaisivat muita lapsia säännöllisesti. Myönnän etten ole kovin hyvä viihdytysautomaatti tai varhaiskasvattaja mutta olen ihan ok äiti.

Vierailija
39/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan nyt varmaan niitä isompia päivähoitoon "tuuppaa", vaan ne on siellä jo valmiiksi. Kyse on pikemminkin siitä, otetaanko päivähoitoon juuri tottuneet lapset sieltä pois pikkusisaruksen syntyessä vai ei. Ja aika monet vie sen isomman sisaruksen vain osapäivähoitoon. Kun vauva saattaa valvoa yön ja nukkua päivän, niin ei siinä aina jaksa olla parhainta seuraa vilkkaalle leikki-ikäiselle. Onko se nyt niin kauhea synti, jos se isompia lapsi käy muutaman tunnin leikkimässä päikyssä ja äiti nukkuu vauvan kanssa torkut?

Vierailija
40/145 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oo ongelma jos vanhemmat ovat töissä, se on ongelma että taapero tuodaan päiväkotiin kun ei olla työelämässä! Vauhkona ollaan siitä kun kunta on lopettanut kotihoitolisän, muutamia kymppejä kuussa, niin siitä johtuen tuon lapseni hoitoon samalla kun itse olen työttömänä kotona...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi