Oman nuoruutesi sopulituotteet?
Eli tuotteet jotka oli pakko saada, ja joita kaikilla muillakin oli!
Omalla kohdalla vuonna 2004 oli pakko saada mp3-soitin, mieluiten creative muvo, mihin mahtui noin 19-21 kappaletta musiikkia. Lopulta sain sen joululahjaksi. Jostain kumman syystä tuolloin myös uusi kännykkä oli jokavuotinen joululahjatoive. En tosin ikinä jouluksi saanut uutta puhelinta. (Tein kesätöitä, ostin säästämilläni rahoilla)
Kommentit (181)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:06"]
Lukioaikana MissSixtyt tai Fornarinat, isot hopeiset ohuet korvarenkaat, nude-huulipuna, spiraalipermikset. Yläasteella Leviksen 555-malli, tatuointikorut, mattameikki. Monilla oli esim. viininpunainen pilottitakki ja kermanväriset Levikset. Fii-dödöt joilla peitettiin tupakanhajua. Ala-asteella oli näitä jo mainittuja trumpettihousuja, platform-kenkiä, tuttikoruja, ribbipaitoja ja tietty liivejä. Arvaatteko syntymävuoteni?
[/quote]
Se Fii-mainoksen eteerisesti mutta tunkkaisesti huokaava naisääni lopussa ...."FFiiiiiiiiiii". Hirveetä! Mulla oli joku kamala trooppinen fii-tuoksu.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:36"]iPhone, Baby Lips huulirasvat, matalavartiset Converset, Victorias Secret hajuvesipaskat ja jäätävä perseenreenaus.
Itse harrastan noista ainoastaan ''perseenreenausta'', vaikka treenaan kyllä ihan koko kroppaa, en vain peppua ja muutenkin olen treenannut kohta 2v. Tavoitteena ei ole mikään bikini fitness tai mitkään kisat ylipäänsä, vaan treenaan pitääkseni kroppani kunnossa ja liikunta on muutenkin hyvä harrastus.
t. 16v
[/quote]
Miksi näin paljon alapeukkuja? :D
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:36"]iPhone, Baby Lips huulirasvat, matalavartiset Converset, Victorias Secret hajuvesipaskat ja jäätävä perseenreenaus. Itse harrastan noista ainoastaan ''perseenreenausta'', vaikka treenaan kyllä ihan koko kroppaa, en vain peppua ja muutenkin olen treenannut kohta 2v. Tavoitteena ei ole mikään bikini fitness tai mitkään kisat ylipäänsä, vaan treenaan pitääkseni kroppani kunnossa ja liikunta on muutenkin hyvä harrastus. t. 16v [/quote] Miksi näin paljon alapeukkuja? :D
[/quote]
Ehkä siks koska enemmistölle tuo on jo nykyaikaa eikä kovinkaan nostalgista.
Mä en kovin hyvin muista tuota Fiitä, mutta Date dödöt muistan. Mulla oli vihreä.
Ai vitsi, kun tuli ikävä noita omia nuoruusaikoja.
Monia samoja mitä täällä on mainittukin jo, mutta micmacin ne fleecetakit oli kova juttu. Mä en saanut koskaan sitä pitkän mallista, mutta lyhyt oli. Oujee se oli magee. Yhdistettynä niihin tasapaksupohjaisiin kenkiin.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:25"]Oon -93 ja muistan, että joskus yläasteella 7-8- luokilla ollessa tosi monella tytöllö oli sellaiset mustat leveälahkeiset kangashousut, joissa oli edessä nyöritys että ne housut pysy päällä. Joillain pahimmilla teineillä oli housujen takana jotain tekstiä tai esim. pinkki playboy pupun kuva. Onneksi itsellä oli vaan se perusmalli ilman mitään pupuja :D
[/quote] Samanikänen mut meillä nää oli 5-6 luokilla.. :D
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:18"]
Jojo! Ja mielellään joku cokis- sprite- tai muu vastaava jojo. Trumpettihousut, lappuhaalarit, poolot ja flanellipaidat! Trolleja kerättiin myös, siis niitä peikkoja ;) Muovitutit oli kans hitti. Sit ne goochit vai miten nyt kirjoitettiinkaan, ne pörröiset kumista tehdyt joita voi heitellä. Arvaako kukaan milloin olen ollut nuori :)
[/quote]
vm. -76?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:09"]
Lopuilla oli pojista oli sitten hopparihousut tai vähintäänkin löysät farkut ja hupparit. Lippikset väärinpäin päässä.
[/quote]
Tää on niin paras tyyli! Mä olin ihan heikkona hoppareihin. :D No, olen mä vieläkin.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:35"]Jossain vaiheesa oli pakko olla farkut, joissa osa oli kangasta. Joko sivusaumaan lisättiin kangassuikaleet tai polvien kohdalle kangaspalat (siis ei vain polvipaikat vaan koko lahkeeseen) ja jotku laittoivat jopa koko lahkeen polvesta alaspäin jostain kukkakankaasta. Joskus 90-luvun alussa. [/quote] Tää johtui lamasta. Moni ei vaan tule ajatelleeksi yhteyttä. Näitä tuunauksia tehtiin käsitöissä. Oli myös muotia pitää itse neulottuja paitoja. Pontti oli housuissa se, että tehtiin kasvunvaraa, kun ei ollut monellakaan varaa uusiin. Tästä tuli villitys.
[/quote]
Juu, mun kaikki levikset äiti ratkoi polvista alaspäin, siis sivusauman ja itse valitsin erilaisia kankaita. Näitä oli kaikilla ja vuosi oli 1991. Buumia edesauttoi Doorsin supersuosittu leffa (kertoi 60-luvusta) ja tuli hinku nuorisolle omistaa leveälahkeisia farkkuja. Ja koskapa sellaisia ei ollut kaupoissa, niin sitten tuunattiin itse. Sitten taisi tulla levikset, joissa oli leveät bootcut lahkeet. Mikäs se leviksen numero olikaan? Oliko ne 555?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:21"]
Olen 70-luvun alkupuolella syntynyt ja minun nuoruudessa varhaiseen aikuisikään asti näitä oli melkein kaikilla;
- kirkkaat sifonkihuivit hiuksissa, ranteessa ja farkkujen vyölenksussa, taisi olla Dingo-aikoihin
- pitsihansikkaat ja pitsi/tyllimekot ja isot ristikaulakorut, Madonnan inspiroimana
- Mic Macin mustat stretchfarkut
- Swatchin muoviset litteähköt kellot, myöhemmin sellaiset isokokoiset Swatchin kellot joihin pystyi vaihtaa eri värisiä remmejä
- Benettonin salmiakkikuvioneuleet ja Lacosten pikeepaidat
- Levi's 501, inspiraatio niihin tuli Madonnan "Papa Don't Preach" -videolta jossa Madonna käyttää kyseisiä matalia miesten farkkuja, monilla oli myös se "Italians do it better" -t-paita :D
- kiiltäväpintainen purjehdustakki ("Simo Vaatehuoneelta hei, kansitakki nyt vain ysiysi markkaa....!" Osa teistä muistaa nuo mainokset? :D )
- Jack & Tracyn tekonahkatakki ja -housut jotka piti pystyä pesemään koneessa mutta niiden pinta meni tahmeaksi. Näitä oli antiikkiruskeana ja mustana. Ruskealaikukkaat antiikkinahkatakit olivat myös kova juttu 80-luvun lopulla.
[/quote]
Tähän listaan vielä collegehousut ja t-paidat missä oli joku "muotimerkin" logo (YSL esimerkiksi) tai Marlboro. Mielellään neonväreissä.
Mitä vuotta se oli, kun miehillä piti olla salihousut? Sellaiset värikkäät alaspäin kapenevat. Kävi sitten salilla tai ei, niin ne piti olla. Mutta ehkä tämä muoti oli vähän vanhemmilla, että ei nuorisolla? Mä muistan vain yhdellä pojalla olleen sellaiset, kun olin yläasteella. Silloin tosin se pahin buumi oli kai jo mennyt ohi.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:35"]Mitä vuotta se oli, kun miehillä piti olla salihousut? Sellaiset värikkäät alaspäin kapenevat. Kävi sitten salilla tai ei, niin ne piti olla. Mutta ehkä tämä muoti oli vähän vanhemmilla, että ei nuorisolla? Mä muistan vain yhdellä pojalla olleen sellaiset, kun olin yläasteella. Silloin tosin se pahin buumi oli kai jo mennyt ohi.
[/quote]
90-luvun alkua? Salihousuja sai vaatehuoneelta halvalla, ja ne kestivät köyhän painonvaihtelutkin. Lama-aika, you know.
Ala-asteella vyölaukut, isot t-paidat ja pyöräilyshortsit. Tiimarin krääsä kuten ne tuttikorut ja sellaiset hassut imukupit joita sai eri värisinä, eli sellaiset mitä painettiin pöytää vasten ja sitten ne pomppasivat ylös. Goosh-pallo, vai miten se kirjoitettiinkaan, se sellainen kuminauhapallo-otus. Trollipeikot. Nintendo 8bit. Jäätelöauto aloitti toimintansa, siellä piti käydä. Kasetteja oli vielä, mutta cd-soitin alkoi olla coolimpi juttu. Jyrki-ohjelmaa ja tv1:n Lista -ohjelmaa katsottiin. Suosikki-lehden tilaus. Cokis-jojot ja hopparityyli. StaccaCo tms. tuotemerkki muistuu hämärästi mieleeni. Fruit of the Loomin hupparit. Levikset myös, vaaleat ja hiekanväriset, sekä kansitakit ja anorakit. Eastpak ja Fila-lenkkarit. Spice Girls -muoti, napapaidat.
Lukiovuosilta Miss60 -farkut, MicMac-vaatteet ja Longchampin laukut, Burberryhuiveja/jäljitelmiä oli myös monella. Glitter-tyyliä oli siinä milleniumin kynnyksellä paljon. Tiukkoja takaa avonaisia narutoppeja ja tekonahkatakkeja taisi olla 2000-luvun alussa. Kännykät pienenivät, mutta olivat nykyisiin verrattuna vankkaa tekoa. Kännyköissä oli logoja ja soittoääniä, joita sai tilattua lehtien takasivujen mainoksista.
-Kahdeksankytluvut alkupuolella syntynyt
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:38"]
Bangles ja eternal flame
lewis 501 , maripaitojen ja purkkareiden kanssa oli aina rymppysukat
[/quote]
Ai siis jenkkisukat? :) Mulla on edelleen yhdet sellaiset ja on mun tyttärellä käytössä. :D
[/quote]
Meille ne oli ruttusukat :)
Ihana keskustelu! Mun yläastevuodet osu tylsälle lissu-lokinpaska-legginssi-ajalle. Eniten mua kiehtoo ne vanhat kunnon 2000-luvun alun pissikset jotka muistan hämärästi itseni ollessa ala-asteella. Leveälahkeiset kangashousut, jenkkakahvatopit jne :)
Pipot piti olla sellasia perus pipoja rullattuna niin ylös että korvat näkyy. Aargh. Pojilla oli Bula pipot,teddy vuorattu neonkirjava kangas hattu.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:35"]Jossain vaiheesa oli pakko olla farkut, joissa osa oli kangasta. Joko sivusaumaan lisättiin kangassuikaleet tai polvien kohdalle kangaspalat (siis ei vain polvipaikat vaan koko lahkeeseen) ja jotku laittoivat jopa koko lahkeen polvesta alaspäin jostain kukkakankaasta. Joskus 90-luvun alussa. [/quote] Tää johtui lamasta. Moni ei vaan tule ajatelleeksi yhteyttä. Näitä tuunauksia tehtiin käsitöissä. Oli myös muotia pitää itse neulottuja paitoja. Pontti oli housuissa se, että tehtiin kasvunvaraa, kun ei ollut monellakaan varaa uusiin. Tästä tuli villitys.
[/quote]
Juu, mun kaikki levikset äiti ratkoi polvista alaspäin, siis sivusauman ja itse valitsin erilaisia kankaita. Näitä oli kaikilla ja vuosi oli 1991. Buumia edesauttoi Doorsin supersuosittu leffa (kertoi 60-luvusta) ja tuli hinku nuorisolle omistaa leveälahkeisia farkkuja. Ja koskapa sellaisia ei ollut kaupoissa, niin sitten tuunattiin itse. Sitten taisi tulla levikset, joissa oli leveät bootcut lahkeet. Mikäs se leviksen numero olikaan? Oliko ne 555?
[/quote]
Kotitalous oli supersuosittu myös. Kaikki penskat halusi oppia leipomaan.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:36"]iPhone, Baby Lips huulirasvat, matalavartiset Converset, Victorias Secret hajuvesipaskat ja jäätävä perseenreenaus. Itse harrastan noista ainoastaan ''perseenreenausta'', vaikka treenaan kyllä ihan koko kroppaa, en vain peppua ja muutenkin olen treenannut kohta 2v. Tavoitteena ei ole mikään bikini fitness tai mitkään kisat ylipäänsä, vaan treenaan pitääkseni kroppani kunnossa ja liikunta on muutenkin hyvä harrastus. t. 16v [/quote] Miksi näin paljon alapeukkuja? :D
[/quote]
Ehkä siks koska enemmistölle tuo on jo nykyaikaa eikä kovinkaan nostalgista.
[/quote]
Aloituksessa ei kysytty nostalogiamuistoja, vaan '' Oman nuoruutesi sopulituotteet?
Eli tuotteet jotka oli pakko saada, ja joita kaikilla muillakin oli! '' :)
Jos halutaan tietynlaisia vastauksia, niin sen voisi vaikka ilmoittaa aloitusviestissä, niin ei tulisi näitä epätoivottuja vastauksia. Itse vastasin sillä tapaa, mitä aloituksessa kerrottiin.
Voisinpa palata teiniaikoihin. Haluaisin taas pukeutua Miss Sixtyihin ja Buffaloihin ja tekstailla kaverin kanssa vanhalla kunnon nokialaisella.
Miksi nuoruus haihduit pois?
Olen syntynyt -87.
Parhaiten muistan Miss Sixtyn ja Killah Baben (vähemmän tunnettu, mutta itselläni oli nekin) farkut, Buffalon paksupohjaiset kengät joita oli vaaleanpunaisia, liiloja, mustia, valkoisia, maastonvihreitä... Ne olivat enemmän kuin kengät. Rakastin niitä ystäväni kanssa. Niihin kiteytyy kaikki teini-iän ihanat muistot.
Nokian vanhat puhelimet, 3210 jne. Eivät menneet rikki millään. Kun olisin halunnut uuden puhelimen, heittelin vanhaa seinään mutta ei se vaan rikki mennyt. Tyhmä teini olin.
MicMacin vaatteet. Kaikki meni kunhan niissä luki MicMac.